1

نقل و انتقالات زمستانی به کام پرشور‌های تبریزی

  • کد خبر : 242172
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر هفدهم به پایان رسید، در این گزارش به بررسی وضعیت تیم‌ها پس از پایان فصل نقل و انتقالات می‌پردازیم.

به گزارش افق نیوز/  نقل و انتقالات زمستانی هفدهمین دوره لیگ برتر به پایان رسید.

۱۴ تیم لیگ برتری در نقل و انتقالات با نظر کادرفنی دست به تقویت خودشان زدند اما تیم های پرسپولیس و نفت تهران به دلیل محرومیت از حضور در پنجره نقل و انتقالاتی نتوانستند بازیکن جدیدی جذب کنند. هر چند مهدی طارمی و مجتبی حقدوست ۲ بازیکن کلیدی این تیم ها راهی الغرافه قطر و فولاد خوزستان شدند.

تراکتورسازی تبریز که در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ شانزدهم و پیش فصل لیگ هفدهم از جذب بازیکن جدید محروم بود در جدیدترین پنجره نقل و انتقالاتی با جذب ۶ بازیکن سرباز و امیر ارسلان مطهری حضور پررنگی در بازار داشت. دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور(ذوب آهن) رضا شربتی(مشکی پوشان دیار خراسان) و قائم اسلامی خواه(بادران تهران) ۵ بازیکن سربازی بودند که در زمستان ۹۶ به تراکتور آمدند.

از طرفی امید عالیشاه هم سرانجام پس از یک سال توانست مجوز بازی با پیراهن سرخ پوشان دیار آذربایجان را به دست آورد. ارسلان مطهری هم دیگر مهاجمی است که با فسخ قراردادش با پارس جنوبی جم راهی تراکتورسازی شد. شنیده می شود مهرداد طهماسبی، دروازه بان سابق صبا قم و فولاد خوزستان هم در آستانه بازگشت به تراکتور قرار گرفته است تا در صورت تحقق این امر و همچنین صادر شدن ITC ژوردی آلمیدا برزیلی، ضعف بزرگ این تیم تا حدی پوشش داده شود. البته حتی حضور این بازیکنان هم سبب نشد روند نتایج ضعیف پرشورها در لیگ برتر به اتمام برسد و همین امر منجر به قطع همکاری یحیی گل محمدی با تراکتورسازی پس از شکست این تیم برابر نفت تهران در هفته نوزدهم شد.

محمد نوری، شهرام گودرزی و سینا عشوری بازیکنانی بودند که در پایان نیم فصل نخست لیگ از تراکتورسازی جدا شدند و در این میان نوری و گودرزی به پارس جنوبی پیوستند. مهدی شریفی هم پس از پایان خدمت سربازی اش به سپاهان بازگشت. امیر نصر آزادانی و هادی محمدی هم به دلیل آسیب دیدگی از فهرست بازیکنان تراکتور خارج شدند.

استقلال خوزستان دیگر تیم فعال نقل و انتقالات بود که با توجه به جدایی رضا کرملاچعب، حسین بهرامی، طالب ریکانی،رضا مرادی و سابا تاوادزه برای پرکردن جای آن ها با اسماعیل شریفات(ذوب آهن) محمد شریفی(سایپا) ناصر قلاوند(سپاهان) یعقوب کریمی(استقلال خوزستان) به توافق رسید. البته عادل کلاه کج و محمد امین آرام طبع هم پس از مدت ها دوری از عرصه فوتبال به جمع آبی پوشان خوزستانی اضافه شدند اما مدافع سابق پرسپولیس و صبا به دلیل پارگی رباط صلیبی نمی تواند تا پایان فصل این تیم را همراهی کند. استقلال خوزستان که اکنون در رتبه چهاردهم لیگ قرار دارد امیدوار است با این تغییر و تحولات کاملا از جمع تیم هایی که در استرس سقوط به دسته پایین تر هستند فاصله بگیرد.

پارس جنوبی که به دلیل مشکلات مالی مجبور شد با برخی از ستاره هایش در نیم فصل اول مانند امیر ارسلان مطهری، آلویس نانگ، فرشاد سالاروند و مایکل اومانیا خداحافظی کند به جای آن ها با روح الله سیف اللهی(مشکی پوشان) شهرام گودرزی و محمد نوری(تراکتورسازی) و میثم آقایی(آلومینیوم اراک) به توافق رسید تا همچنان به کسب سهمیه آسیا امیدوار بماند.

رضا مهاجری که در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر به دلیل کسر ۶ امتیاز از تیم پدیده با شوک بزرگی مواجه شده بود برای اینکه بتواند همچنان کورسوری امید مشهدی ها را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه دارد طبق هماهنگی با مدیریت باشگاه پدیده شرایط حضور حسین فاضلی(سپاهان) سعید صادقی(پیکان) و سالار افراسیابی را در تیمش فراهم کرد. البته جدایی اکبر ایمانی ملی پوش از پدیده نکته منفی عملکرد این تیم در نقل و انتقالات محسوب می شود.

پیکان در ازای جدایی بختیار رحمانی و سعید صادقی که به ذوب آهن و پدیده پیوستند توانست با سجاد مشکل پور، مدافع سابق خونه به خونه و شاهین ثاقبی، هافبک سابق سپاهان به توافق رسید. پوریا آریا کیا، هافبک چپ پای برق نوین شیراز هم دیگر ورودی خودروسازان است.

ذوب آهن هم عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشت و با توجه به دراختیار گرفتن اکبر ایمانی(پدیده) بختیار رحمانی(پیکان) میلاد فخرالدینی(گسترش فولاد) توانست باردیگر خود را به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا اضافه کند. البته سجاد شهباززاده هم در آستانه حضور در تیم امیر قلعه نویی قرار گرفته است تا از این طریق جدایی اسماعیل شریفات، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، علی حمام، ایمان موسوی و احسان پهلوان از جمع ذوبی ها جبران شود.

سایپا با وجود مشکلات مالی فراوان موفق شد با آلویس نانگ(پارس جنوبی)، آرمان رمضانی(اکسین البرز) و مهرداد کفشگری با توافق برسد تا علی دایی با خیال راحت تری به جدایی محمد عباس زاده، بهترین گلزن تیمش و انتقال او به نساجی مازندران و همچنین محمد شریفی، هافبک نارنجی پوشان پایتخت رضایت دهد. البته عملکرد ضعیف دانیال ماهینی در ترکیب سایپا سبب شد او هم در پایان هفته نوزدهم لیگ از این تیم جدا شود و در آستانه بازگشت به استقلال خوزستان قرار گیرد.

یعقوب کریمی و حسن بیت سعید ۲ بازیکنی بودند که در نقل و انتقلات نیم فصل از استقلال تهران به دیار کارون کوچ کرده و به ترتیب به عضویت استقلال خوزستان و فولاد درآمدند. البته قرارداد سجاد شهباززاده و مجتبی جباری هم با استقلالی ها فسخ شد تا جا برای حضور محسن کریمی، بهنام برزای و احتمالا یک مهاجم خارجی در ترکیب تیم وینفرد شفر باز شود. عظیم گوک هم برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی ملوان شد.

در حالیکه پست دروازه بان از ابتدای لیگ به پاشنه آشیل سپاهان تبدیل شده بود زردپوشان دیار نصف جهان در نقل و انتقالات نیم فصل پس از فسخ قرارداد لی اولیویرا برزیلی با ابراهیم عالمه دروازه بان تیم ملی سوریه به توافق رسیدند تا این ضعف بزرگ را پوشش دهند. از طرفی ادون حسنی آلبانیایی هم به سپاهان ملحق شد. ژایرو رودریگوئز، شاهین ثاقبی و ناصر قلاوند دیگر بازیکنانی هستند که در نیم فصل از جمع شاگردان زلاتکو کرانچار جدا شدند.

سپیدرود که در پایان هفته هفدهم علی کریمی را به جای امید روانخواه به عنوان سرمربی انتخاب کرد در پایان نقل و انتقالات موفق شد بازیکنانی مانند محمدرضا مهدوی، محمد غلامی، علیرضا نورمحمدی، حسین کوشکی، محمد رحمتی، امین جوادی مقدم را به خدمت گیرد تا با استفاده از آن ها به دنبال زنده نگه داشتن شانس بقای خود در لیگ باشد. غلامرضا رضایی، شهاب کرمی، مهرداد جماعتی و احمد آهی هم نفرات باتجربه ای هستند که از این تیم جدا شدند.

مشکی پوشان دیار خراسان برای فرار از قعر جدول لیگ برتر در نقل و انتقالات با بازیکنانی چون محمدعلی فرامرزی(استقلال خوزستان) نیکو سابانازی، حنیف عمران زاده، ایمن عبدالحمزه، حسین بهرامی(استقلال خوزستان) فرزاد زامهران به توافق رسید. البته این تیم نفرات با تجربه ای مانند حسین بادامکی، محمدرضا خرسندنیا، رضا شربتی و روح الله سیف اللهی را از دست داد.

حامد پاکدل(ماشین سازی)، سوشا مکانی(میوندالن نروژ) ،سعید لطفی(سایپا) و طالب ریکانی(استقلال خوزستان) چهار بازیکنی هستند که در نیم فصل لیگ هفدهم به جمع طلایی پوشان آبادانی پیوستند تا صنعت نفت برای ادامه رقابت های لیگ برتر و البته کسب قهرمانی جام حذفی تقویت شود. عزیز معبودی، هلی هلیچی، محسن حمیدی و ناصر سالاری هم از شاگردان فراز کمالوند جدا شدند.

فولاد خوزستان، تیم دوم جدول رده بندی لیگ برتر در نیم فصل، مجتبی حقدوست، حسن بیت سعید و فرشاد سالاروند را جذب کرد  اما شنیده می شود اگر سرخ پوشان دیار کارون در روزهای آتی با محمد اهل شاخه یا محمد طیبی هم به توافق می رسیدند،  سبد خرید های زمستانی پورموسوی پر می شد. امیر زلیکانی و حمید گلزاری ۲ بازیکنی هستند که در نیم فصل با فولادی ها خداحافظی کردند.

گسترش فولاد هم که از یک تیم قعرنشین در نیم فصل اول به یکی از تیم های میانه جدولی تبدیل شده است در پنجره نقل و انتقالات زمستانی با عزیز معبودی(صنعت نفت) میلاد زنیدپور و علی محسن زاده(خونه به خونه) به توافق رسید اما میلاد فخرالدینی را از دست داد. زمزمه هایی مبنی بر حضور مجتبی جباری در جمع شاگردان فیروز کریمی هم به گوش می رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242172

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر