1

پلاسکوی جدید ارتفاع ساختمان قبل را ندارد

  • کد خبر : 242376
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در ساخت پلاسکوی جدید گودبرداری در پنج هزار و ۵۰۰ متر زمین انجام می‌شود، گفت: باید ۱۸ متر گودبرداری انجام دهیم؛ و در واقع ۴۵ هزار متر مربع پارکینگ و ۵۷ هزار متر مربع مساحت مفید و مشاع داریم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در ساخت پلاسکوی جدید گودبرداری در پنج هزار و ۵۰۰ متر زمین انجام می‌شود، گفت: باید ۱۸ متر گودبرداری انجام دهیم؛ و در واقع ۴۵ هزار متر مربع پارکینگ و ۵۷ هزار متر مربع مساحت مفید و مشاع داریم.
پلاسکوی جدید ارتفاع ساختمان قبل را ندارد
به گزارش افق نیوز/ منوچهر خواجه‌دلویی امروز در نشست خبری در تشریح جزئیات نحوه ساخت پلاسکوی جدید اظهار داشت: در ساخت ساختمان جدید تراکم قبلی وجود ندارد و ارتفاع کمتر است، در واقع هشت طبقه از همکف و پنج طبقه پارکینگ در زیرزمین پلاسکوی جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی منطقه ۱۲ محدودیت ارتفاعی دارد و تراکمی برای آن تعریف شده است، در این باره باید همه الزامات سازمان میراث فرهنگی و شهرداری رعایت شود بنابراین تلاش زیادی کردیم که با رعایت حقوق میراث فرهنگی و شهرداری ساختمانی فاخر ساخته شود.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با اشاره به توجه به نماد آتشنشانان فداکار در طراحی پلاسکوی جدید بیان کرد: تا زمانی که مجوز سطح و سطوح و همچنین تراکم‌ها را نداشته باشیم امکان طراحی ساختمان جدید پلاسکو نبود، تلاش کردیم مقررات ملی ساختمان و ضوابط معماری شهرسازی رعایت شود و در این باره توافقاتی با شهرداری و میراث فرهنگی داشتیم، اما مجوز ساخت پلاسکو با ارتفاع قبلی صادر نمی‌شود، اما با اضافه شدن ظرفیت پارکینگ اکبر به پلاسکو، ساختمانی مناسب خواهیم ساخت که در طراحی جدید آن فضای باز و سطح مشاعات افزایش می‌یابد.

خواجه دلویی افزود: با شهرداری منطقه ۱۲ در حال رایزنی هستیم تا مجوز گودبرداری و سطح و سطوح در زمین و همچنین تخریب پنج طبقه (که جزئی از پلاسکو است) را اخذ کنیم، همچنین پارکینگ پروانه را مرمت می‌کنیم تا ظرفیت یک‌هزار خودرو در آن وجود داشته باشد.

وی درباره ساختمان پنج طبقه برج پلاسکو نیز توضیح داد: سیستم‌های تأسیساتی، آسانسور و سرویس‌های ساختمان پنج‌ طبقه همه در برج پلاسکو بود که خراب شد و الان این ساختمان فاقد تأسیسات است، پارکینگ ندارد و دسترسی آن هم از محل برج بود که همه تخریب شد.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طبق مسابقه طراحی بین‌المللی، طراحی ساختمان جدید پلاسکو حدود پنج ماه زمان ببرد که اگر ما بتوانیم مجوزها را به زودی اخذ کنیم و از دهه فجر گودبرداری را آغاز کنیم پس از پنج الی شش ماه که گودبردرای بابت ساخت پارکینگ‌ها به اتمام رسید، طرح ساختمان پلاسکو هم آماده شده است.

خواجه‌دلویی با بیان اینکه گودبرداری در پنج هزار و ۵۰۰ متر زمین انجام می‌شود، گفت: حجم بزرگی عملیات خاکی داریم و باید ۱۸ متر گودبرداری انجام دهیم و این در شرایطی است که در منطقه‌ای با ترافیک و وسط تهران قرار داریم.

وی تأکید کرد: در ساختمان جدید پلاسکو ۴۵ هزار متر مربع پارکینگ و ۵۷ هزار متر مربع مساحت مفید و مشاع داریم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان درباره ارزش واحدها و نحوه واگذاری به سرقفلی‌داران گفت: در ابتدا ارزش سرقفلی هر یک از کسبه را در تاریخ دی‌ماه ۹۵ محاسبه می‌کنیم و به اندازه همان، ارزش تا دو سال پس از حادثه رقمی محاسبه می‌شود، همچنین ارزش واحدهای جدید محاسبه می‌شود و با پرداخت مابه‌التفاوت سرقفلی‌داران واحدهای خود را تحویل می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر