1

دولت ترامپ در آستانه تعطیلی /اختلافات در سنا بالا گرفت

  • کد خبر : 242394
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

در شرایطی که تنها چند ساعت تا ضرب‌الاجل تصویب یک طرح بودجه موقت در آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت باقی مانده، اختلاف‌ها میان نمایندگان سنای این کشور همچنان باقی است.

در شرایطی که تنها چند ساعت تا ضرب‌الاجل تصویب یک طرح بودجه موقت در آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت باقی مانده، اختلاف‌ها میان نمایندگان سنای این کشور همچنان باقی است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد، با وجود شروع سال مالی ۲۰۱۸ از ابتدای ماه اکتبر (۹ مهر) این برای چهارمین بار است که کنگره، تصویب بودجه کوتاه مدت برای ادامه کار دولت را همزمان با کار روی لایحه نهایی بودجه در دست بررسی دارد؛ این بار اما به نظر می‌رسد که مذاکرات در نتیجه بالا گرفتن اختلاف برسر مسائل مهاجرتی، به بن بست رسیده باشد.
به گزارش افق نیوز/ یکی از موارد اختلافی که در مورد لایحه بودجه رخ داده ، سرنوشت آن دسته از پناهجویان غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند.
قانون داکا برای حفاظت از این پناهجویان در سال ۲۰۱۲ به فرمان رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصویب شد؛ اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور قصد دارد این قانون را لغو و طرح دیگری جایگزین کند. این مسئله نزدیک به ۸۰۰ هزار مرد و زن جوان را در آستانه اخراج از آمریکا قرار می‌دهد.
برخی از این افراد در حوزه‌هایی از جمله صنعت فناوری آمریکا به خوبی رشد کرده‌اند و عده‌ای حتی مالک کسب و کارهای نوپا هستند؛ همین موضوع باعث شده است که علاوه بر نهادهای حقوق بشری، مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکایی و همچنین اغلب قانونگذاران دمکرات، در صف معترضان به این تصمیم قرار بگیرند.
مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته (پنجشنبه) با ۲۳۰ رای موافق دربرابر ۱۹۷ رای مخالف، یک طرح بودجه اضطراری برای ادامه کار دولت آمریکا تا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) را تصویب کرد؛ با این حال از آن جایی که دمکرات های سنا قصد دارند از آن به عنوان اهرم فشار برای تحقق مطالبات خود استفاده کنند، به نظر نمی رسد که این طرح به راحتی در این مجلس مورد تصویب قرار گیرد.
عصر جمعه (به وقت محلی) در همین رابطه نشستی در مجلس سنای آمریکا برگزار خواهد شد. تصویب طرح بودجه موقت به رای موافق ۶۰ سناتور نیاز دارد و این یعنی اینکه علاوه بر جمهوریخواهان، دست‌کم ۱۰دمکرات باید از آن حمایت کنند.
چنانچه تا نیمه شب توافقی میان دو حزب اصلی آمریکا حاصل نشود، تنها کارمندان «ضروری» دولت از جمله در بخش‌های نظامی و اورژانس به کار خود ادامه خواهند داد؛ اتفاقی که از سال ۱۹۹۵ تاکنون سه بار – به طور معنی‌دار – رخ داده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242394

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر