2

دیدبان حقوق بشر خواستار مجازات ولی‌عهد عربستان شد

  • کد خبر : 242422
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

دیدبان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست ولی‌عهد عربستان را به دلیل جنایت‌های جنگی‌ که در یمن مرتکب شده، تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات کند.
 

خبرگزاری فارس: دیدبان حقوق بشر خواستار مجازات ولی‌عهد عربستان شد

به گزارش افق نیوز،‌ سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر از اقدامات ائتلاف عربستان سعودی در یمن به رهبری «محمدبن‌سلمان»، ولی‌عهد عربستان انتقاد کرد.

به نوشته شبکه تلویزیونی «سومریه»، «احمد بن شمسی» سخنگوی این سازمان امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی خود با رادیو اسپوتنیک روسیه گفت که «بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و یکی از رهبران بارز عربستان مسئول همه حوادثی است که در یمن اتفاق می‌افتد».

وی ادامه داد: «به همین دلیل ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم تحریم‌های و مجازات‌هایی علیه وی اعمال کند؛ چرا که ائتلاف عربستان به “شکل فاجعه باری” قوانین بین‌المللی جنگی را نقض کرده است».

بن شمسی در ادامه افزود، دیدبان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیروهای تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیروهای انصارالله یمن ثبت کرده است.

سخنگوی دیده بان حقوق بشر گفت که تاکنون ۸۰ حمله هوایی غیر قانونی از سوی عربستان سعودی ثبت شده است که بر اثر آن ۱۰۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر در زندان‌های زیر نظر امارات، متحد عربستان تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

وی همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242422

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. محمد بن سلمان همان اصلاحگر بزرگی است که پیامبر وعده امدنش را داده است او دین را به سبک خود خواهد اورد و اولین نبرد او با ترکها خواهد بود و بزودی شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود و این پایان انتظاری بزرگ خواهد بود. در ۲۳ رمضان به نام او ندا داده شد و در روزی نزدیک به رهبری خواهد رسید.
    “از کشور عربى خوشبخت (در منطقه غنى و ثروتمند اعراب) شخصى قدرتمند و مسلط بر شریعت محمد(ص) زاده خواهد شد، اسپانیا را به دردسر انداخته و بر گرانادا (غرناطه) مستولى مى‏شود. از طریق دریا بر مردم نیکوزیا ظفر خواهد یافت”.
    شاهزاده عرب، مریخ، خورشید، ناهید، شیر، حکومت کلیسا را از طریق دریا از پاى در خواهد آورد، از جانب ایران (پرشیا) بیش از یک میلیون پرهیزگار به بیزانس و مصر، به سوى شمال هجوم خواهند آورد”.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر