1

سازمان ملل خواستار ۳ میلیارد دلار کمک به مردم یمن شد

  • کد خبر : 242637
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

سازمان ملل خواستار حدود ۳ میلیارد دلار کمک های بشردوستانه برای نجات مردم یمن از قحطی و وبای ناشی از تجاوز نظامی عربستان و متحدانش شد.

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دفتر همکاری های امور بشردوستانه وابسته به سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم یمن برای زنده ماندن نیازمند کمک فوری هستند.
این بیانیه افزود: نسلی از کودکان یمن در رنج و محرومیت در حال رشد است. نزدیک به ۲ میلیون کودک از مدرسه محروم بوده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال از سوء تغذیه رنج می برند.
بر اساس اعلام دفتر همکاری های امور بشردوستانه سازمان ملل، احتمال مرگ ۴۰۰ هزار نفر از این کودکان در صورت عدم دریافت درمان پزشکی ۱۰ برابر شده است.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
هزاران تن از مردم یمن در حمله های نیروهای ائتلاف عربی- آمریکایی تاکنون کشته شدند و همچنین نزدیک به ۲ هزار ۲۰۰ نفر از یمنی ها به دلیل ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242637

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر