1

وزیر خارجه ترکیه مدعی استفاده گروه های کُردی سوریه از سپر انسانی در عملیات عفرین شد

  • کد خبر : 242639
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مدعی استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در عملیات شاخه زیتون ارتش ترکیه در عفرین توسط گروه های کُردی سوریه شد.

به گزارش افق نیوز، وی روز یکشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد: ‘تروریست‌های یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) برای سیاه نمایی عملیات شاخه زیتون نیروهای مسلح ترکیه در عفرین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.’
وی نوشت: گروه های پ.ی.د و ی.پ.گ مانند همیشه به افترا و سیاه نمایی ادامه می دهند و تروریست‌های کشته شده را به عنوان غیرنظامی جلوه می دهند و از مردم غیرنظامی نیز به زور به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
وی همچنین نوشت: ‘مردم سوریه و برادران کُرد ما مورد هدف ارتش ترکیه قرار نمی گیرند و ما تنها مواضع تروریست‌ها را هدف قرار می دهیم.’
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین امروز در دیدار با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود در بغداد، ضمن بررسی روند علملیات شاخه زیتون در عفرین بر همکاری و حمایت آنکارا جهت بازسازی این کشور و حل مشکل آب آن تاکید کرد.
وی با اشاره به آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه و در منطقه عفرین تحت نام ‘شاخه زیتون’ تاکید کرد: ترکیه باید همان کاری را که برای پاکسازی تروریست‌ها از عفرین آغاز کرده، در مناطق دیگر سوریه، عراق و کوه‌های ترکیه نیز تا نابودی کامل آنها انجام دهد.
وی با بیان این که ترکیه به حمایت همه جانبه خود از تمامیت ارضی، وحدت سیاسی و حاکمیت عراق ادامه خواهد داد، اظهار کرد: مقامات محلی اقلیم کردستان عراق به توصیه های ما گوش نداده و اقدام به برگزاری همه پرسی کردند و مطمئن هستم که آنها نیز به خطای خود پی برده اند.
چاووش اوغلو با تاکید بر این که گروه تروریستی پ.ک.ک باید به صورت کامل از عراق پاکسازی شود، گفت: آماده هرگونه پشتیبانی از دولت عراق در راستای پاکسازی پ.ک.ک هستیم.
وی اضافه کرد: اگر چه داعش، پ.ک.ک، ی.پ.گ، ک.ج.ک و پژاک ایدئولوژی های متفاوتی دارند، اما همه آنها گروه تروریستی هستند و هدف یکسانی دارند و هدف آنها تجزیه عراق، سوریه، ترکیه و ایران است.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه ۲۰ ژانویه آغاز شده است.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242639

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر