2

ظهارات وزیرخارجه فرانسه درباره برنامه موشکی ایران لازم الاجرا نیست

  • کد خبر : 242711
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

وزیر خارجه فرانسه که در ابتدای نشست وزرای خارجه اروپا در بروکسل سخنرانی می‌کرد اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد با این حال گفته می‌شود این اظهارات جنبه لازم‌الاجرایی نداشته است.

اظهارات وزیرخارجه فرانسه درباره برنامه موشکی ایران لازم الاجرا نیست

وزیر خارجه فرانسه که در ابتدای نشست وزرای خارجه اروپا در بروکسل سخنرانی می‌کرد اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد با این حال گفته می‌شود این اظهارات جنبه لازم‌الاجرایی نداشته است.

به گزارش افق نیوز به نقل خبرگزاری فرانسه، لودریان وزیرخارجه فرانسه روز دوشنبه ایران را به عدم پایبندی به بخش‌هایی از قطعنامه سازمان ملل درباره طراحی موشک‌های بالستیک متهم کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، وزیر خارجه فرانسه که در ابتدای نشست وزرای خارجه اروپا در بروکسل سخنرانی می‌کرد گفته ۲۸ وزیر نگرانی‌شان را از فعالیت‌های ایران در منطقه ابراز می‌کنند.

لودریان در اظهاراتی بی‌اساس اقدامات ایران در منطقه را بی‌ثبات‌کننده خواند.

وزیر خارجه فرانسه در این نشست مدعی شد: «ما این فرصت را داریم که بر اهمیت پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ درباره دسترسی ایران به ظرفیت‌های بالستیک تاکید کنیم.»

آژانس خبری فرانسه در این گزارش تاکید کرد که این اظهارات جنبه لازم‌الاجرایی نداشته است.

در این گزارش همچنین گفته شده ایران بار‌ها تاکید کرده که برنامه موشکی‌اش جنبه دفاعی دارد و هرگونه اتهام درباره ساخت موشک حامل کلاهک هسته‌ای را رد کرده است.

لودریان روز یکشنبه از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و گفت که فرانسه مذاکره با ایران درباره برنامه‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را آغاز کرده است.

با این وجود سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه پیشنهاد مذاکره درباره این مسائل را رد کرده است. او گفته اگر وزیر خارجه فرانسه چنین چیزی گفته که ما مذاکراتی داشتیم، من این اظهارات را رد می‌کنم. ما هیچ مذاکره‌ای درباره برنامه و ظرفیت‌های نظامی و دفاعی‌مان نداشتیم و قرار هم نیست در این زمینه‌ها مذاکراتی داشته باشیم.

بهرام قاسمی همچنین گفته که وزیر خارجه فرانسه با جامعه ایران هنوز آشنایی‌ ندارد. ایران ثابت کرده که تحت فشار تغییر نمی‌کند. ما قطعا باید درباره نفوذ ایران با یکدیگر مذاکره کنیم چون این یک امر مثبت است و همه از این نفوذ منتفع می‌شوند. بدون نفوذ ایران تروریست‌ها دمشق و بغداد را گرفته بودند.

بر اساس این گزارش با تهدید ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای ظرف ۱۲۰ روز، بریتانیا، فرانسه و آلمان مذاکراتشان را برای اعمال برنامه‌ای جهت راضی کردن ترامپ به تمرکز بر برنامه‌های موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران آغاز کردند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242711

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر