1

لزوم ایجاد پارک‌های بحران در استان تهران و دپوی اقلام ضروری در انبار شهرها

  • کد خبر : 242733
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

رئیس کارگروه مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم ایجاد پارک‌های چند منظوره بحران در استان تهران تأکید کرد و گفت: زلزله ملارد زنگ هشداری برای تهران بود.

رئیس کارگروه مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم ایجاد پارک‌های چند منظوره بحران در استان تهران تأکید کرد و گفت: زلزله ملارد زنگ هشداری برای تهران بود.

به گزارش افق نیوز/ الماسی بعدازظهر امروز با حضور در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه مخاطرات طبیعی اگر به درستی پاسخ داده نشوند به بلا تبدیل می‌شوند،‌ گفت: زلزله ملارد زنگ هشداری برای تهران بود.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه ملارد ستاد مدیریت بحران به دستور استاندار تهران تشکیل شد، گفت: کارگروه ۱۴ گانه‌ای در استانداری وجود دارد که مسائل مختلف را بررسی می‌کند.

الماسی با بیان اینکه به دستور استاندار تهران ایجاد سند آسیب شناسی در بحث نظم در دستور کار قرار گرفت، گفت: با حضور آقای نجار رئیس مدیریت بحران کشور و اساتید دانشگاه این سند تنظیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه، استاندار تهران چند دستور ارائه کرد، تصریح کرد: مقرر شد شهرداران راه‌های اضطراری را در شهرها مشخص کرده و این مسیرها را در شورای عالی ترافیک به تصویب برسانند.

وی با اشاره به افزایش مصرف سوخت و بنزین در شبی که زلزله ملارد رخ داد، گفت: ایجاد درگیری و مشکلات در جایگاه‌های سوخت سبب شد که تصمیماتی در این خصوص اخذ شود و همچنین اتفاق خوب دیگر این بود که طرح پارک بحران در دستور کار قرار گیرد.

الماسی با بیان اینکه بر اساس این طرح باید پارک‌های چند منظور ایجاد شود، افزود: اراضی که متعلق به وزارت راه و شهرسازی است با حفظ مالکیت در اختیار شهرداری‌ها گذاشته می‌شود که پارک‌های بحران ایجاد شود که در حالت معمولی فضای تفرجگاهی خواهد بود اما محلی برای نشستن بالگرد دارد و همچنین سکوهایی در آن طراحی می‌شود که قابلیت نصب چادر سریع را داشته باشد و همچنین در این پارک‌ها سرویس بهداشتی و حمام نیز قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، همچنین با حضور متخصصان در این پارک‌ها کانکس‌هایی طراحی خواهد شد که به ازای درصدی از جمعیت شهر ساخته می‌شود و در سوله‌های شهر قرار می‌گیرد تا در صورت بروز حادثه به سرعت و به راحتی از انبار خارج شده و با پیچ و مهره سوار می‌شوند و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

تهیه ۱۶ قلم از اقلام اضطراری توسط دهیاران و شهرداران

وی با بیان اینکه با موافقت وزیر کشور و با پیشنهاد استاندار تهران مقرر شده که شهرداران و دهیاران از اعتباراتی که در اختیارشان است ۱۶ قلم از اقلام اضطراری را تهیه کنند، گفت: این اقلام که می‌توان با کمک سمن‌ها، بخش خصوصی و … تهیه شود در انبارهای شهر دپو می‌شود.

دستور استاندار تهران برای تخلیه و بازسازی سوله‌های بحران

برگزاری مانورهای دائمی در سطح استان تهران

وی با بیان اینکه متاسفانه با پدیده‌ای روبرو هستیم که در برخی از شهرها با موافقت شهرداری یا شورای شهر سوله‌های مدیریت بحران در اختیار دستگاه‌های غیر قرار می‌گیرد، گفت: استاندار تهران دستور داده‌اند که سوله‌ها تخلیه و اگر نیاز به بازسازی دارند،‌ بازسازی شوند. همچنین دو بیمارستان صحرایی با گنجایش بالا داریم که استاندار تهران بارها تاکید کردند که باید مانورهای دائمی در سطح استان برگزار شود. چرا که مردم در این مانورها یاد می‌گیرند که چگونه رفتار کنند و باید به جای فرار کردن از این واقعیت یاد بگیریم که چگونه زندگی کنیم.

الماسی با بیان اینکه استان‌های معین و جانشین تعیین شده‌اند،‌ گفت: استاندار تهران به وزیر کشور بعد از زلزله ملارد نامه نوشته‌اند و در این نامه عنوان کردند که ممکن است استان‌های معین و جانشین آمادگی مناسبی نداشته باشند.

دستور استاندار تهران برای دپوی اقلام در انبار شهرهای استان

رئیس کارگروه مدیریت بحران استانداری تهران همچنین در ادامه جلسه در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: استاندار تهران دستور دادند که باید برای ۱۰ تا ۲۰ درصد جمعیت در انبارهای هر شهر اقلام دپو شود و روزانه این موضوع بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک‌های چند منظوره بحران می‌تواند کمک کننده باشد، گفت: رئیس ستاد بحران شهر تهران، شهردار تهران است اما با توجه به شناختی که از نجفی دارم مطمئن هستم که زلزله یکی از دغدغه‌های وی است.

اراضی اطراف حرم امام خمینی محل مناسب اسکان برای زلزله احتمالی تهران

الماسی در ادامه با بیان اینکه یکی از دوستان در این جلسه پیشنهاد داده است که از اراضی ملی فیروزکوه برای اسکان اضطراری مردم تهران استفاده شود، گفت: انتقال مردم به فیروزکوه بعد از بروز حادثه علاوه بر اینکه هزینه بر است زمان زیادی هم لازم دارد اما به نظر می‌رسد که اگر خدای نکرده زلزله‌ای در تهران رخ دهد باید جای مناسب‌تری را انتخاب کنیم که نظر نجفی شهردار تهران این است که اراضی اطراف حرم امام خمینی (ره) به سمت قم مناسب است که البته اراضی اطراف تهران به سمت سمنان نیز دسترسی خوبی دارد.

وی افزود: تمام مشکلات مطرح شده در این جلسه را یادداشت کرده و به سمع و نظر استاندار می‌رسانیم تا مشکلات را پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242733

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر