باید منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم

به گزارش افق نیوز، عباس شوکتی عضو انجمن انبوه سازان ؛ با بیان اینکه در پس افزایش قیمت مسکن شاهد سقوط قیمت مسکنخواهیم بود اظهار کرد: تا چند ماه آینده شاهد کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ارزان شدن قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا خواهدبود گفت: در صورتی که مالک قیمت مسکن خود را افزایش دهد اما تقاضای برای آن نباشد بعد از مدتی قیمت ها شکسته و کاهش می یابد.

عضو انجمن انبوه سازان تصریح کرد: طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش حجم تقاضا برخی از مالکان به دلیل طمع در مناطقی قیمت واحد مسکونی خود را افزایش داده است.

شوکتی با اشاره به اینکه پرداخت ۳۳۰ هزار فقره تسهیلات مسکن طی یک سال اخیر زمینه ساز از بین رفتن تورم کاذب و افزایش متقاضی شده است گفت: سود سپرده گذاری ۲۲ الی ۲۴ درصد در سال های گذشته زمینه ساز جهش قیمت مسکن شده بود که باکاهش آن بازار به ثبات خواهد رسید.

سال ۸۱ تا ۹۲ طلایی ترین سال های مسکن

وی اظهار کرد: طی سال های ۷۲ تا ۷۵ رونقی در بازار مسکن ایجادو سال های ۸۱ تا ۹۲ طلایی ترین دوره مسکن برای سازندگان و مالکان به شمار می رود.

فعال بازار مسکن توضیح داد: از سال ۹۲ بازار مسکن متاسفانه وارد رکود شد و هم‌اکنون طی ماه اخیر شاهد جهش قیمتی نیز هستیم.

ایجاد تورم کاذب در بازار مسکن

وی با بیان اینکه جهش قیمتی مسکن طی ماه های به دلیل ورود سوداگران به بازار مسکن بوده است گفت: متاسفانه برخی از دلالان و سودجویان با ورود به این بازار و اعلام افزایش قیمت مسکن زمینه ساز ایجاد تورم کاذب شده اند.

عضو انجمن انبوه سازان اظهار کرد: مشاوران املاک خوشبختانه در این افزایش قیمت دخیل نبودن و سعی در کنترل قیمت دارند.

شوکتی تاکید کرد: در صورتی که مسائل اقتصادی در بازار بهبود یابد و پول های سرگردان وارد بازار تولید شود می توان امیدوار بود که اقتصاد و در نهایت بازار مسکن رونق گیرد.