1

نفر دوم دولت آمریکا: توانمندی‌های نظامی ما، وقفِ ژاپن است

  • کد خبر : 243986
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به توکیو سفر کرده، پس از دیدار با وزیر دفاع ژاپن گفته که توانمندی‌های نظامی ایالات متحده، «وقف حفاظت از ژاپن» است.

خبرگزاری فارس: نفر دوم دولت آمریکا: توانمندی‌های نظامی ما، وقفِ ژاپن است

به گزارش افق نیوز، معاون دونالد ترامپ در اولین مقصد از سفر دوره‌ای به چند کشور آسیایی، در توکیو بر «تعهد ناگسستنی» واشنگتن به «ائتلاف آمریکا-ژاپن» تاکید کرد.

از آسیا گرفته تا آمریکای لاتین، تحرکات مقام‌های آمریکایی علیه کره شمالی و اظهارنظرهای مقامات واشنگتن ضد پیونگ یانگ ادامه دارد.

در تازه‌ترین اظهارات آمریکایی‌ها علیه کره شمالی، «رکس» تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که به کلمبیا سفر کرده، در کنفرانس خبری با رئیس‌جمهور این کشور باز هم موضع واشنگتن درباره فشار حداکثری علیه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را تکرار کرد.

کره شمالی بارها اعلام کرده که هدف از برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور «بازدارندگی» و مقابله با تهدیدات نظامی آمریکا و متحدانش است؛ تهدیداتی که با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ به شدت افزایش یافته است.

تهدیدات علیه کره شمالی تا آنجا ادامه یافت که رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرده بود «ممکن است چاره‌ای جز نابودی کره شمالی نداشته باشیم» (جزئیات بیشتر).

در تازه‌ترین تحرکات مقام‌های آمریکایی، نفر دوم دولت کنونی این کشور خود را به ژاپن رسانده و در آنجا از «تعهد ناگسستنی» واشنگتن در قبال توکیو سخن گفته است. معاون رئیس‌جمهور آمریکا در توکیو با وزیر دفاع ژاپن دیدار کرد و همچنین از یکی از سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا مستقر در بازدید کرد.

«مایک پنس» در توضیح این دیدار گفت: «با (ایتسونوری) اونودرا وزیر دفاع ژاپن درباره تعهد ناگسستنی‌مان به ائتلاف آمریکا-ژاپن گفت‌و‌گوی مهمی داشتم».

او افزود: «همچنین یکی از سامانه‌های موشک پاتریوت را دیدم؛ سامانه‌ای که از توکیو حفاظت می‌کند. همه ابعاد توانمندی‌های نظامی آمریکا، وقف حفاظت از ژاپن است».

اظهارات پنس در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور آمریکا در سفر آبان ماه خود به ژاپن، با افتخار از قراردادهای چند میلیون دلاری فروش تسلیحات آمریکایی به توکیو و برخی دیگر از  کشورهای منطقه سخن گفته بود؛ قراردادهایی که اساس آن را «مقابله با تهدید کره شمالی» تشکیل می‌دهد.


بازدید معاون رئیس جمهور آمریکا از سامانه پاتریوت ژاپن

معاون دونالد ترامپ پس از دیدار با وزیر دفاع ژاپن، با نخست‌وزیر این کشور هم ملاقات کرد.

او به «شنیزو آبه» درباره کره شمالی گفت: «آمریکا در این چالش همراه شما است و ما به ایستادن در کنار مردم ژاپن، کره جنوبی و متحدان و شرکایمان در سراسر منطقه تا زمانی که به هدف جهانی‌مان مبنی بر خلع سلاح شبه جزیره کره برسیم، باقی خواهیم ماند».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243986

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر