1

عملیات ارتش ترکیه در عفرین سوریه ضروری بود

  • کد خبر : 244247
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

مرال آکشنر رهبر حزب نیک ترکیه گفت: عملیات شاخه زیتون یک ضرورت بود و ارتش ترکیه به منظور نابودی کامل تروریست ها باید بلافاصله پس از عفرین، عملیات خود را در شرق فرات و منبج نیز آغاز کند.

به گزارش افق نیوز و به نقل از روزنامه ینی گاج، آکشنر در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول اظهار کرد: حزب نیک به دقت رویدادهای عملیات عفرین را تعقیب می کند و مواضع خود را بارها در حمایت از عملیات ارتش ترکیه در عفرین موسوم به ‘شاخه زیتون’ اعلام کرده است.
وی بیان کرد: حزب نیک تلاش می کند تا با اتخاذ سیاست های مدبرانه، ترکیه را از چاله مشکلات بیرون آورد و بر آرامش جامعه بیفزاید.
وی مدعی شد: عملیات ارتش ترکیه در عفرین یک ضرورت برای تامین امنیت ملی کشور بود و معتقدم بلافاصله پس از پایان عملیات شاخه زیتون، حرکت ارتش به سوی شرق فرات و منبج به منظور نابودی کامل تروریست ها باید صورت پذیرد.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه تاکید دارد که نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به کُردهای سوریه به ویژه ‘ی.پ.گ’ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کنند.
دولت ترکیه با ادعای نابودی نیروهای حزب ‘کارگران کردستان ترکیه’ (پ.ک.ک)، حزب ‘اتحاد دمکراتیک سوریه’ (پ.ی.د)، ‘یگان‌های مدافع خلق سوریه’ (ی.پ.گ) و داعش ماه گذشته میلادی عملیاتی را با نام ‘شاخه زیتون’ در ‘عفرین’ آغاز کرد که در پی آن تاکنون یکهزار و ۶۲ نفر از نیروهای کُرد کشته شده اند.
بسیاری از کارشناسان سیاسی و مهمتر از آنها سران بعضی از احزاب مهم ترکیه به حمایت از عملیات عفرین پرداختند و البته معتقدند که حمایت های آمریکا از گروه های تروریستی شمال سوریه باعث آغاز عملیات شاخه زیتون شده است.
مقامات آنکارا بارها به واشنگتن هشدار داده اند که عناصر تروریستی را از ‘منبج’ در شمال سوریه خارج کنند و گر نه بلافاصله پس از پایان عملیات عفرین، ارتش ترکیه حرکت به سوی این منطقه را آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244247

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر