1

دونالد ترامپ:از تصمیم خود درباره قدس پشیمان نیستم/ برجام برای اسرائیل فاجعه‌بار بود

  • کد خبر : 244491
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که بعد از تصمیم دولت واشنگتن در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موضوع قدس از روی میز مذاکرات کنار گذاشته شد.

از تصمیم خود درباره قدس پشیمان نیستم/ برجام برای اسرائیل فاجعه‌بار بود

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که بعد از تصمیم دولت واشنگتن در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موضوع قدس از روی میز مذاکرات کنار گذاشته شد.

به گزارش افق نیوز به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم»، اظهار داشت، تصمیم دولتش برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یک وعده مهم انتخاباتی بود که در اجرای آن موفق شد. بنابراین این شهر از دستور کار مذاکرات خارج شد!

ترامپ در تاریخ ششم دسامبر گذشته طی تصمیمی خودسرانه، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد که با موجی از خشم در جهان اسلام مواجه شد.

ترامپ گفت: «از این تصمیم خود هرگز پشیمان نیست؛ چرا که تصمیم درباره قدس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال نخست ریاست‌جمهوری‌ام بوده است.»

وی افزود: «بعد از اعلام تصمیم خود درباره قدس و معرفی آن به عنوان پایتخت اسرائیل، دیگر نمی‌توان درباره این شهر روی میز مذاکرات سخن گفت.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال افزود: «ولی من از توافق‌های طرفین درباره مرزهای این شهر حمایت خواهم کرد.»

ترامپ در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: «در حال حاضر، می‌توانم بگویم که فلسطینی‌ها به دنبال صلح نیستند. آنها صلح نمی‌خواهند.»

با این حال، ترامپ علاقه اسرائیلی‌ها برای دستیابی به توافقی در این زمینه را نیز زیر سؤال برد و گفت: «لزوما مطمئن نیستم که اسرائیل هم به دنبال صلح است. بنابراین ناچاریم پیش برویم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرده که قصد دارد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را به «توافق نهایی» نزدیک کند که به دهه‌ها منازعه میان طرفین پایان خواهد داد، ولی در این مصاحبه ابراز تردید کرد که در مقطع فعلی حتی انجام مذاکره امکان‌پذیر باشد.

وی همچنین بار دیگر از توافق هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران نیز انتقاد کرده و آن را برای اسرائیل فاجعه‌بار دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «این توافق از نحوه حصول تا امضای آن برای اسرائیل فاجعه‌بار بود. این باورنکردنی است. این توافق برای بسیاری از طرف‌ها وحشتناک است ولی برای اسرائیل فاجعه‌بار بود».

ترامپ در ادامه ادعاهای خود افزود که در رفتارهای ایران بعد از روی کار آمدن وی تغییر ایجاد شده است اما تمایلی ندارد درباره این تغییرات اظهارنظر کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا می‌توان مانع ایجاد پایگاه‌های نظامی توسط ایران در سوریه و لبنان شد، گفت: «خواهید دید. بنشینید و تماشا کنید.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244491

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر