1

اعلام آمادگی طالبان برای گفتگو جهت پایان دادن به مناقشه در افغانستان

  • کد خبر : 244705
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

اعلام آمادگی طالبان برای گفتگو جهت پایان دادن به مناقشه در افغانستان

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ گروه تروریستی طالبان روز چهارشنبه آمادگی خود را برای گفتگو جهت پایان دادن به مناقشه افغانستان اعلام کرد اما در عین حال تاکید کرد این پیشنهاد گفتگو به معنای آن نیست که سلاح خود را به زمین خواهد گذاشت.
گروه طالبان با انتشار بیانیه ای خطاب به مردم آمریکا اعلام کرد ما می خواهیم که مناقشه افغانستان را از طریق گفتگو حل کنیم.
این گروه شورشی که در فاصله سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ قدرت را در افغانستان در اختیار داشت در این بیانیه از آمریکا خواسته است به اشغال افغانستان پایان دهد و قبول کند که آنها مطابق با خواست ملت افغانستان دولت تشکیل دهند.
طالبان در این بیانیه خاطرنشان کرده است اینکه اکنون این گروه خواستار ایفای نقش سازنده ای به منظور یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای این مناقشه شده است نشانه ضعف آن نیست، و در ادامه این بیانیه افزود: این امر به هیچ وجه نشان نمی دهد که ما تحلیل رفته ایم و اراده مان متزلزل شده است.
همه تلاش های پیشین برای گفتگو با طالبان به علت بالا بودن سقف بی اعتمادی میان دو طرف به شکست انجامیده بود. این در حالی است که دولت افغانستان اکنون پاکستان کشور همسایه اش را به کمک به تروریست ها متهم می کند . کابل، اسلام آباد را متهم کرده است که به سران گروه تروریستی طالبان در خاک خود پناه می دهد و به آنها کمک می کند اتهامی که اسلام آباد آن را رد کرده است.
در بیانیه طالبان به عملیات تروریستی آخر ماه ژانویه و عملیات تروریستی هتل اینترکانتینانتال که در نتیجه آن ۳۰ نفر کشته شدند و انفجار آمبولانسی بمب گذاری شده در کابل که در نتیجه آن نیز بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند و مسئولیت همه آنها را این گروه تروریستی برعهده گرفته بود هیچ اشاره ای نشده است.
بعد از این عملیات تروریستی، دولت افغانستان اعلام کرد که گروه تررویستی طالبان از خط قرمز دولت عبور کرده است. دونالد ترامپ‏، رئیس جمهوری آمریکا، نیز در همین زمان هر گونه احتمال گفتگو با این شورشیان را رد کرد.
اما یک مسئول بلندپایه این گروه اسلامگرای تندرو در همان زمان اعلام کرد آمریکایی ها همه تلاش های خود را به کار گرفته اند تا طالبان را پای میز مذاکره بکشانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244705

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر