3

وام‌هایی خاص در جیب هیات مدیره بانک ملت

  • کد خبر : 244769
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

بررسی صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ بانک ملت نشان می دهد که اعضای هیات مدیره این بانک بعضاً وام هایی را دریافت نموده اند که دارای مبالغی خاص با شرایط خاصی بوده و مجموع رقم این وام ها برای برخی از اعضای هیات مدیره بعضاً به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.

بررسی صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ بانک ملت نشان می دهد که اعضای هیات مدیره این بانک بعضاً وام هایی را دریافت نموده اند که دارای مبالغی خاص با شرایط خاصی بوده و مجموع رقم این وام ها برای برخی از اعضای هیات مدیره بعضاً به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می رسد.
وام‌هایی خاص در جیب هیات مدیره بانک ملت
به گزارش افق نیوز، بانک ملت در تاریخ ۳۱ تیر ماه ۱۳۵۹ به موجب مصوبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۹ مجمع عمومی بانک ها، از ادغام بانک های تهران، داریوش، بین الملل ایران، فرهنگیان، بیمه ایران پارس، تجارت خارجی، ایران و عرب و اعتبارات تعاونی و توزیع تشکیل شد و تحت شماره ۳۸۰۷۷ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

این بانک در مورخ ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ و به استناد تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی فوق العاده بانک ها و تصویب نامه شماره ۶۹۸۹۸۵/ت مورخ ۲ مرداد ۱۳۸۶ هیئت وزیران، شخصیت حقوقیش به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ ۲۲ بهمن همان سال در تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران در بخش بانک ها و موسسات اعتباری و سایر  نهادهای پولی درج گردید. در حال حاضر ۱۷ درصد از سهام بانک ملت در اختیار دولت، ۳۰ درصد در اختیار سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و مابقی متعلق به بخش های خصوصی و غیردولتی است. تعداد شعب این بانک در پایان سال ۹۵ حدود ۱۵۸۱ شعبه و میانگین تعداد کارکنان آن ۲۸ هزار و ۸۰۸ نفر بوده است.

صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که اعضای هیئت مدیره این بانک، بعضاً وام هایی را در سال های گذشته دریافت نموده اند که جای بسی تامل دارد.

هادی اخلاقی فیض آثار که در صورت های مالی بانک در سال ۹۵ به عنوان نماینده دولت  و مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره بوده است از ۵ فروردین ۱۳۹۰ تا ۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ در مجموع ۴۸۴ میلیون تومان وام تحت عناوینی چون ضروری کارمندی، مسکن کارمندی، متمم مسکن، جعاله، متمم جعاله، رفاهی خاص، خرید خودرو مدیران و کارت اعتباری مرابحه دریافت نموده است. بیشترین مبلغ وام دریافتی وی در تاریخ ۵ بهمن ۹۳ به تصویب رسیده است و مبلغ آن ۳۲۴ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۸۰ ماهه و نرخ سود ۱ درصد می باشد.

محمد بیگدلی به عنوان نماینده سرمایه گذاری استان خوزستان و رئیس هیات مدیره بانک ملت از ۳۰ بهمن ۹۲ تا ۲۲ اردیبهشت ۹۴ طی چهار وام با عناوین ضروری کارمندی، مسکن کارمندی، متمم مسکن و جعاله در مجموع ۳۲۸ میلیون تومان وام دریافت نموده است. بیشترین مبلغ وام وی به ۲۲ اردیبهشت ۹۴ باز می گردد که به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان و با نرخ سود ۱ درصد و مدت قرارداد ۱۸۰ ماهه بوده است.

علی لگزایی به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری صبا تامین و عضو هیات مدیره بانک ملت از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ تا تاریخ ۲۱ مرداد ۹۴ مجموعاً ۵۳۱ میلیون تومان وام تحت عناوین ضروری کارمندی، مسکن کارمندی، متمم مسکن، جعاله، متمم جعاله و رفاهی خاص دریافت نموده است. بیشترین مبلغ وام دریافتی ۳۷۲ میلیون تومان بوده و در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ با شرایط نرخ سود ۱ درصد و مدت قرارداد ۱۸۰ ماهه به تصویب رسیده است.

حسن روستا به عنوان نماینده سرمایه گذاری استان فارس و عضو هیات مدیره از تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۲ تا تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ چهار فقره وام مجموعاً به مبلغ ۵۲۷ میلیون تومان دریافت نموده است. بیشترین مبلغ وام تصویب شده برای وی ۴۲۹ میلیون تومان با نرخ سود ۱ درصد و مدت قرارداد ۱۸۰ ماهه تحت عنوان ضروری کارمندی بوده است که در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ به تصویب رسیده است.

حسن تاجیک باغخواص دیگر عضو هیئت مدیره در ۵ فقره وام مجموعاً به مبلغ ۲۹۹ میلیون تومان دریافت نموده است که ۴ مورد آن در سال ۹۴ بوده است. بیشترین مبلغ وام وی در مورخه ۲۲ اردیبهشت ۹۴ به مبلغ ۱۶۱ میلیون تومان و با شرایط نرخ سود ۱ درصد و مدت قرارداد ۱۸۰ ماهه و تحت عنوان ضروری کارمندی بوده است.

در بین وام های اعضای هیئت مدیره بانک ملت، وام هایی با مدت قرارداد ۳۶۰ ماهه یا ۳۰ ساله نیز به چشم می خورد.

وام‌هایی با شرایط خاص در جیب هیات مدیره بانک ملت
فارغ از اینکه آیا دریافت این وام ها قانونی بوده یا غیرقانونی باید گفت در روزگاری که مردم عادی باید برای یک وام چند میلیون تومانی کلی دوندگی کنند، اعضای هیئت مدیره یک بانک به راحتی وام های چند صد میلیون تومانی را با نرخ سود ۱ درصد و دوره های بازگشت ۱۵ و ۳۰ ساله دریافت می کنند.

منبع:تابناک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244769

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر