2

دلایل سفیدی زودرس موها

  • کد خبر : 245041
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

برخی عوامل مهم در سفید شدن موها تاثیرگذار هستند. از جمله آن ها می توانیم به سیگار کشیدن، کمبود ویتامین ب ۱۲ و استرس اشاره کنیم. بد نیست با روش های درمانی خانگی برای رفع سفیدی مو آشنا شوید.

برخی عوامل مهم در سفید شدن موها تاثیرگذار هستند. از جمله آن ها می توانیم به سیگار کشیدن، کمبود ویتامین ب ۱۲ و استرس اشاره کنیم. بد نیست با روش های درمانی خانگی برای رفع سفیدی مو آشنا شوید.
برخی عوامل مهم در سفید شدن موها تاثیرگذار هستند. از جمله آن ها می توانیم به سیگار کشیدن، کمبود ویتامین ب ۱۲ و استرس اشاره کنیم. بد نیست با روش های درمانی خانگی برای رفع سفیدی مو آشنا شوید. سفید شدن مو در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی مردان، زیاد شایع نیست، بنابراین طبیعی است که نگران سفید شدن موهایتان در این سنین باشید. متاسفانه گاهی سفید شدن زودرس موها اتفاق می‌افتد و چند دلیل برایش وجود دارد. به گفته دکتر گری گلدنبرگ (Gary Goldenberg۹) استادیار بالینی پوست دانشکده پزشکی مونت سینای، سفید شدن مو به دلیل فقدان رنگدانه ملانین در فولیکول مو بوجود می‌آید.
دلایل سفیدی زودرس موها

فولیکول‌ها هنوز دارای تعدادی ملانوسیت طبیعی هستند (سلول‌هایی که رنگدانه ها را ایجاد می‌کنند)، ولی این سلول‌ها در طول زمان فعالیتشان متوقف می‌شود و رنگ موها به خاکستری یا سفید تغییر می‌کند. از آن جایی که موهای خاکستری معمولا قانون ۵۰/۵۰ را دنبال می‌کنند (۵۰ درصد جمعیت موها در ۵۰ سالگی خاکستری می‌شود)، بنابراین خاکستری شدن موها در جوانی، معمول نیست. ولی دوباره خاطر‌نشان می‌شویم که بدر افراد جوان هم مشاهده می‌شود.

به گفته دکتر جاشوا زیچنر (Joshua Zeichner) متخصص پوست در نیویورک، ژنتیک در این بین نقش بزرگی ایفا می‌کند. اگر مادر یا پدرتان در سن پایین موهایشان شروع به سفید شدن کرده، احتمالا برای شما هم همینگونه خواهد بود و البته کاری هم از دستتان ساخته نیست. ولی اگر هیچ فرد دیگری در خانواده‌تان دچار سفید شدن زودرس موها نشده، ممکن است عوامل دیگری دخیل باشند.

تاثیر کمبود ویتامین B۱۲ بر سفید شدن مو

کمبود ویتامین B۱۲ با سفید شدن زودهنگام موها در ارتباط است، ولی متخصصین جدا از این که می‌دانند ویتامین‌های گروه B برای سلامت موها مهم هستند، مطمئن نیستند چرا این کمبود باعث سفید شدن رنگ مو می‌شود. اگر فکر می‌کنید که دچار کمبود ویتامین B۱۲ هستید، با پزشکتان صحبت کنید.

تاثیر سیگار کشیدن بر سفید شدن مو

البته، سیگار کشیدن هم در سفید شدن زودرس موها دخیل است. این یکی ممکن است با کمبود مواد مغذی به خاطر سیگار کشیدنمرتب باشد، یا سایر انتخاب‌های ضعیف سلامت و سبک زندگی.

شاید هم به دلیلی رادیکال‌های اکسیژن آزاد باشد که سیگار کشیدن، آسیب بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رساند و باعث سفید شدن زودرس موها می‌شود. بنابراین به طور طبیعی، ترک سیگار می‌تواند به شما کمک کند.

تاثیر استرس بر سفید شدن مو

استرس دائمی می‌تواند باعث زودتر خاکستری شدن موهایتان شود. اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد، ولی استرس، سطح کورتیزول را افزایش می‌دهد، در نتیجه رادیکال‌های آزاد اکسیژن بیشتری رها شده که می‌توانند به فولیکول‌های مو و سلول‌هایی که رنگدانه موها را می‌سازند، آسیب برسانند. بدیهی است که باید دنبال راهی برای کاهش استرس خود باشید تا به موهایتان کمک کنید.

متاسفانه، نمی‌توانید رنگ موهایی که خاکستری شده‌اند را برگردانید، ولی می‌توانید با اصلاح مواردی که در این مقاله آمده جلوی سفید شدن تمام موهایتان را بگیرید (البته اگر دلیلش ژنتیکی نیست).

اگر سبک زندگی‌تان را تغییر دادید و هنوز هم موهایتان در حال خاکستری شدن بود، دو گزینه دارید، آن را بپذیرید و از ظاهر جدیدتان لذت ببرید یا با آن بمیرید. به هر حال خودتان باشید و از زندگی لذت ببرید.

تجارت‌نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245041

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر