1

غوطه شرقی سوریه محور دیدار وزیر خارجه انگلیس و رئیس صلیب سرخ

  • کد خبر : 245238
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس روز چهارشنبه در دیدار با «پیتر مارر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره بحران غوطه شرقی سوریه گفت ‌وگو کرد.

به گزارش افق نیوز، جانسون با انتشار پیامی در توییتر ضمن اعلام این خبر افزود که سطح خشونت‌ها در غوطه شرقی مؤید اهمیت همکاری نزدیک دولت‌ها با ارگان‌هایی همچون کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را نشان می‌دهد.
پیش‌ازاین معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد نیز با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غوطه شرقی سوریه گفت: امیدوارم به‌زودی قطعنامه‌ای دراین‌باره صادر شود.
جاناتان آلن امروز (چهارشنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی اهداف و اصول منشور سازمان ملل در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی برگزار شد افزود: زمانی که در راخین میانمار به مردم حمله شد ما اقدام کردیم و جلوی کشتار بیشتر را گرفتیم. برجام نیز نمونه موفقی از همکاری ما برای جلوگیری از سلاح‌های هسته‌ای بود.
آلن تأکید کرد: در سوریه ما نمی‌توانیم بدبختی انسان‌ها و رنجشان را نادیده بگیریم. ما می‌توانیم باهم همکاری کنیم و باید از این تجربه‌ها در مورد سوریه و رسیدگی به وضعیت مردم استفاده کنیم.
ارتش سوریه از سه روز گذشته عملیاتی را برای سرکوب تروریست‌ها در منطقه غوطه شرقی ریف دمشق آغاز کرده است.
تروریست‌های مستقر درغوطه شرقی امروز با حملات خمپاره‌ای به منطقه مسکونی باب السلام دمشق پایتخت سوریه دو نفر را زخمی کردند.
برخی از شهرک‌ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست‌های تکفیری است و ازآنجا اقدام به شلیک گلوله‌های خمپاره به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245238

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر