1

کاخ‌سفید به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه

  • کد خبر : 245314
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

کاخ‌سفید در واکنش به اتهام برحی گروه‌های سیاسی درباره رفتار ملایمت‌آمیز واشنگتن در قبال روسیه اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کند.

کاخ‌سفید در واکنش به اتهام برحی گروه‌های سیاسی درباره رفتار ملایمت‌آمیز واشنگتن در قبال روسیه اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کند.

به گزارش افق به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کاخ سفید اعلام کرد اعمال تحریمهای جدیدی را بر ضد روسیه به علت دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مد نظر قرار داده است.

مسئولان بلند پایه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن بی اساس دانستن اتهام برخی منابع و گروهها را در خصوص رفتار ملایمت آمیز واشنگتن در قبال روسیه، اعلام کردند دولت در نظر دارد تحریمهای جدیدی بر ضد مسکو وضع کند.

کنگره آمریکا نیز پیش از این تحریم روسیه را به علت دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خواستار شده است. وزارت خزانه داری آمریکا سی ام ژانویه فهرستی از دویست مسئول روس که با تحریمهای احتمالی جدید آمریکا روبرو خواهند شد، منتشر کرد اما به تدابیر تنبیهی که آمریکا بر ضد این افراد مد نظر قرار داده است اشاره نکرد.

تمایل ترامپ به بهبود روابط واشنگتن با مسکو از همان ابتدای آغاز به کار وی در کاخ سفید به هیچ وجه با استقبال کنگره آمریکا روبرو نشد و در حال حاضر نیز چند کمیته حقیقت یاب کنگره آمریکا درباره دخالتهای احتمالی روسها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و به ویژه تبانی احتمالی میان مسکو و تیم تبلیغاتی ترامپ تحقیق می کنند.

سرویسهای اطلاعاتی آمریکا سال گذشته با انتشار گزارشی ابراز اطمینان کرده اند که میان طرفداران و مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ و مسئولان رسمی روسیه تعاملاتی صورت گرفته است.

دستگاههای اطلاعاتی آمریکا در این گزارش که بر پایه اطلاعات جمع آوری شده توسط پلیس فدرال آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و شورای امنیت ملی آمریکا تهیه شده، تاکید کرده اند­ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه­­ دستور داده بود به منظور کمک به انتخاب ­دونالد ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر آمریکا و بی اعتبار کردن کارزار تبلیغاتی هیلاری کلینتون ، بر روندانتخابات آمریکا اعمال نفوذ شود. به همین علت از مه گذشته کمیته های تحقیقاتی کنگره و همچنین بازرسان اف بی آی تلاش می کنند اسناد و مدارکی جمع آوری کنند تا ثابت شود که آیا میان دخالت احتمالی روسها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و اعضای پیشین ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، اعضای خانواده وی و یا حتی خود رئیس جمهور رابطه ای وجود داشته است یا خیر.

مسئولان بلند پایه دولت ترامپ که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند یک کارگروه تشکیل شده است تا از هر گونه دخالت جدید روسیه در انتخابات کنگره که پائیز آینده برگزار خواهد شد جلوگیری کند. این منابع افزودند اقداماتی در حال انجام است تا تحریمهایی جدید بر ضد روسیه به علت تلاش برای بر هم زدن ثبات سیستم انتخاباتی آمریکا در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ اعمال شود.

یک مقام دولت ترامپ که نامش فاش نشده است، ابراز اطمینان کرد که دولت این موضوع را کاملا جدی گرفته است و به طور گسترده تلاش می کند چرا که این قضیه را مرتبط به امنیت ملی می داند.”
منابع دولتی آمریکا همچنین اعلام کردند واشنگتن به دولتهای خارجی نیز هشدار داده است که اگر با ارتش روسیه تعاملات قابل توجه انجام دهند، با خطر تحریم روبرو خواهند شد. گفته می شود این مسئله شامل حال ترکیه نیز که از متحدان آمریکا در ناتو است، خواهد شد. ترکیه به تازگی از خرید موشکهای اس-۴۰۰ از روسیه خبر داده است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد با توجه به هشدارهای آمریکا، چند کشور بزرگ در تصمیم خود برای خرید تسلیحات از روسیه تجدید نظر خواهند کرد.

کنگره آمریکا ژوئیه گذشته یک رشته تحریم بر ضد روسیه وضع کرد. دولت آمریکا تا پایان ژانویه امسال وقت داشت این تحریمها را به اجرا گذارد. این تدبیر به رغم میل باطنی دونالد ترامپ تصویب شد چرا که ترامپ علنا در این باره ابراز تردید کرده بود.

به همین علت عدم تصویب تدابیر تنبیهی ملموس بر ضد روسیه و اکتفای دولت به انتشار فهرستی از مقامات روسیه در اواخر ماه گذشته، سوالهایی درباره اراده واقعی دولت ترامپ برای اجرای تدابیر وضع شده بر ضد روسیه به وجود آورده است.

اصلی ترین انگیزه نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب تحریمهای جدید با اکثریت قاطع بر ضد روسیه، اتهاماتی است که در رابطه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر ضد روسیه مطرح شده است، اتهاماتی که ممکن است در نهایت به شکل گیری پیگردهای کیفری بر ضد برخی شخصیت ها در واشنگتن منجر شود.

مسئله روابط آمریکا با روسیه و تنشهایی که به علت دخالت احتمالی روسها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر میان دو کشور به وجود آمده است، دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مسموم کرده و میلیاردر آمریکایی را در اتخاذ یک سیاست مشخص در قبالکرملین به دردسر انداخته است.

دونالد ترامپ ضمن اذعان به این که روابط میان واشنگتن و مسکو بیش از هر زمان دیگری متشنج شده است، مسئولیت این آشفتگی را مشخصا متوجه کنگره آمریکا کرده که تحریمهای وضع شده بر ضد روسیه را تشدید کرده است.

رئیس جمهور آمریکا به انگیزه های پنهان در پشت تحقیقات کنونی درباره دخالت احتمالی روسها در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا اعتراض کرده و رقبای دموکرات خود را متهم کرده است از این پرونده برای تحقق اهداف سیاسی خود بهره برداری می کنند.

به گفته دونالد ترامپ داستان دخالتهای روسیه در انتخابات آمریکا کاملا ساختگی است. علت این که دموکراتهای آمریکا فقط درباره این ماجرای ساختگی سخن می گویند این است که حرف دیگری ندارند که بر ضد وی و دولتش مطرح کنند. این ماجرا در جبهه دیپلماتیک خشم مقامات مسکو را بر ضد واشنگتن برانگیخته است. مقامات روسیه به تصویب تحریمهای جدید توسط کنگره بر ضد مسکو، به شدت واکنش نشان داده اند.

دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه این اقدام کنگره و تائید آن توسط دونالد ترامپ را اعلام یک جنگ اقتصادی تمام عیار بر ضد کشور قلمداد کرده و ضمن تاکید از ناتوانی کاخ سفید در برابر کنگره تاکید کرده است که کنگره و کاخ سفید با این کار امیدهای کرملین را برای بهبود روابط با واشنگتن به کلی از بین بردند.

دونالد ترامپ که در زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید در ژانویه گذشته از این مسئله به خود می بالید که توانسته است روابط با کرملین و ولادیمیر پوتین را بهبود بخشد، در هفته های اخیر فقط تماشاگر تشدید تنشهای موجود در روابط واشنگتن و مسکو بوده و برای جلوگیری از وخامت اوضاع کاری از پیش نبرده است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245314

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر