4

بررسی طلاق توافقی در میان زوجین امروزی

  • کد خبر : 245557
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

امروزه دادگاههای خانواده به مسائل و دعاوی مختلف خانوادگی مثل نفقه، اجرت المثل ، مهریه، استرداد جهیزیه و طلاق می پردازد و این دادگاهها تراکم زوج¬هایی را نشان می¬دهد که به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و عدم سازگاری و سازش با یکدیگر جدایی را انتخاب می کنند.در این میان زوج هایی که در مورد مسئله جدایی خود به توافقی مشترک می رسند طلاق توافقی را برمی گزینند.

معمولا زوجین با همراه داشتن مدارک خود از جمله شناسنامه و عقد نامه به دادگاه می روند و  دادخواست را پر کرده و آن را به دادگاه ارائه می کنند. دادگاه پس از بررسی دادخواست آنان و بررسی دقیق نظر داوران گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید.

باید به این نکته توجه کرد که در طلاق توافقی زوجین باید بر سر تمامی مسائل مهم زندگی از جمله  مهریه ، حضانت فرزند ، اجرت المثل، نفقه و … به توافق کامل برسند.

طبق تغییراتی که در سال ۹۱ در قانون مدنی انجام شده است طلاق توافقی به قانون اضافه گردیده است که از نوع طلاق خلع بائن محسوب می شود در واقع در طلاق بائن زوج به هیچ وجه نمی تواند به زوجه بازگشت داشته باشد و در طلاق خلع نیز که بخشی از طلاق بائن است زوجه به دلیل داشتن کراهتی که از زوج دارد برای جدایی از او می بایست تمام یا بخشی از مهریه خود را به او بذل نماید.

برای داشتن وکیل طلاق توافقی مجرب و بهترین وکیل حل دعاوی خانوادگی مختلف می توانید از مشاوره حقوقی دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت بهره مند شوید.

شرایط مطالبه مهریه زن در طلاق توافقی :

طبق مواد قانونی موجود برای طلاق توافقی ، زوجه باید بخشی از مهریه  خود یا کل آن را با توجه به توافقی که بین طرفین حاصل شده است بذل نماید و نحوه پرداخت مابقی مهریه بستگی به نوع توافق هر دو طرف دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245557

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. برای طلاق توافقی هیچ مهریه ای به زن تعلق نمیگیره درسته؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر