1

چگونه افراطیون جریانات مختلف سیاسی در زیر سوال بردن شورای نگهبان مواضع مشترک دارند؟

  • کد خبر : 245691
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

مدیر کل روابط عمومی شورای نگهبان طی یادداشتی به بررسی عملکرد شورای نگهبان در دوره‌های مختلف انتخابات پرداخت.

چگونه افراطیون جریانات مختلف سیاسی در زیر سوال بردن شورای نگهبان موضع مشترک دارند؟به گزارش افق نیوز/ علیرضا رضازاده مدیر کل روابط عمومی شورای نگهبان طی یادداشتی دقت و بررسی عملکرد شورای نگهبان را در دوره‌های مختلف انتخابات، گواهِ رویکردی مبتنی بر قانون‌مداری و در جهت پاسداشت مردم سالاری دینی دانسته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

دقت و بررسی عملکرد شورای نگهبان در دوره‌های مختلف انتخابات، در مجموع گواهِ رویکردی مبتنی بر قانون مداری و در جهت پاسداشت مردم سالاری دینی است؛ چه آنجا که در سال ۸۸، بدعت خطرناک سران فتنه با لشکرکشی خیابانی، حرمت صندوق رأی را برای همیشه هدف قرار داده بودو چه در سال ۹۲ و ۹۶ که برخی با ادعا‌هایی واهی، انتخابات را مهندسی شده و مخدوش معرفی کردند.

واقعیت انکار ناپذیر آن است که در دوره‌های مختلف، نامزد‌های ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس با همه سلایق سیاسی در مرحله تأیید صلاحیت از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و هیچ یک از جناح‌های اصلی کشور نمی‌تواند ادعا کند که تاکنون عِنان قوه مجریه و یا مقننه را به عنوان پیروز انتخابات در دست نداشته اند.

حال اگر فرد یا افرادی! بر اثر آزموده شدن در گذر ایّام و مناصبی (که برای احراز آن یک یا چند بار تأیید صلاحیت شده اند) شرایط مندرج در قانون را برای تصدی همان پست در دوره‌های بعد از دست می‌دهند، شورای نگهبان را می‌بایست مقصّر فقدان صلاحیت خود جلوه دهند؟!

وسوال دیگر آن که؛ چگونه افراطیون جریانات مختلف سیاسی (که به ظاهر هیچ اشتراکی با هم نداشته و ندارند و در تقابل با هم معنی می‌شوند) در زیر سوال بردن شورای نگهبان و عملکرد آن موضع مشترک و یکسان اتّخاذ می‌کنند؟

به نظر می‌رسد پاسخ منصفانه به دو پرسش فوق، محک مناسبی برای ارزیابی عملکرد شورای نگهبان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245691

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر