3

پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

  • کد خبر : 246450
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

آیت الله هاشمی شاهرودی در پیامی به یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک از مسئولان خواست تا اقدام عاجلی در عرصه مدیریتی کشور صورت گیرد و تحول آفرینی شود

به گزارش خبرنگار افق متن کامل پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدالانبیاء و المرسلین محمد و آله الطیبین الطاهرین

قال الله فی محکم کتابه الکریم

«فَاسألوا أهل الذِّکر اِن کُنتُم لا تَعلَمون» «بپرسید از اهلش اگر که به آن علم ندارید» سوره انبیاء آیه ۷

صدق الله العلی العظیم

برگزاری رویدادهای دقیق و ارزشمند علمی به منظور ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی با حضور اساتید، صاحب نظران، دانشجویان و مدیران سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوع، قطعاً اتفاق بزرگ و مبارکی است.

امیدوارم این کنفرانس که با همت انجمن علمی مدیریت راهبردی ایران برگزار می­گردد، بتواند به توسعه مدیریت مطلوب کشور و تقویت رویکردهای راهبردی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی بیانجامد و در ارتقای اقتدار سیاسی و امنیتی و بهبود شاخص­های فرهنگی و اجتماعی و بهبود تولید و افزایش بهره وری، کاهش وابستگی به فروش نفت و مواد خام و همچنین افزایش صادرات غیرنفتی، تأثیرگذار باشد.

در عصر حاضر که راهبردها به عنوان رکن اساسی سیاست گذاری عمومی و توسعه و ارتقای حکمرانی و پیشرفت نهادها و سازمان ها و بنگاه های مختلف اقتصادی و صنعتی مطـرح هستند، تـوجه بـه تـوسعـه شرکت­های راهبرد محور، خصوصاً راهبردهای اساسی که در سطح کلان کشور به عنوان سیاست های اصلی مورد توجه بوده است، مانند راهبرد اقتصاد مقاومتی، راهبرد اشتغال مولد و رشد اقتصادی و راهبرد تولید سبز و حفظ محیط زیست که در این رویداد نیز مورد توجه قرار گرفته است، مقبول و مورد نظر کارشناسان ارشد کشور است. از این رو تأثیرگذاری در سطوح مختلف اقتصادی و توجه بیشتر شرکت­ها و سازمان های اقتصادی، صنعتی و خدماتی به رویکرد راهبرد محور و همچنین حضور شرکت های فعال در حوزه فناوری های نوین و کسب و کارهای نوپا می تواند در افزایش بهره وری و کاهش هزینه های روز مره مردم مؤثر باشد و راهکارهای جدی برای پیشرفت کشور ارائه نماید.

با این نگاه، رسالت فعالان عرصه مدیریت کشور به منظور بومی سازی دستاوردهای قابل توجه کشورهای دیگر و همچنین تبدیل دانش پنهان مدیریتی کشور به دانش قابل بهره برداری برای مدیران جوان و توانمند کشور و توجه بیش از پیش به سیاست­های کلان و اهداف سند چشم انداز ایران در افق ۱۴۰۴، از اهمیت بسزایی برخوردار است که بی تردید بایستی در جامعه علمی مدیریتی کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

بار این رسالت ملی بر دوش همه سازمان ها و نهادهای علمی و اجرایی دولتی و غیردولتی کشور است و چه بسا در تحقق آن حتی لازم است غیر از جامعه علمی مدیریتی کشور، همه مسئولان در قوای مختلف نیز به صورت جدی دست به کار شوند تا اقدام عاجلی در عرصه مدیریتی کشور صورت گیرد و تحول آفرینی شود.

از این رویداد و حرکت بزرگ که نماد تمایل نخبگان حوزه ودانشگاه کشور به نقش آفرینی در تحول مدیریتی کشور است، قدردانی می کنم و برای دست اندرکاران این رویداد، آرزوی توفیق روز افزون دارم. همچنین به همه اساتید و متخصصان، دانشجویان و دانش پژوهان، کارشناسان و مدیران راهبردی و شرکت کنندگان در این کنفرانس، یادآور می شوم که با ایمان و توکل به خدا و اتکا به توانمندی های درونی و نیروی انسانی و متعهد و خلاق کشور و تلاش مستمر در راستای نیل به توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه کشور، موفقیت حتمی و قطعی خواهد بود. ان شاء الله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید محمود هاشمی شاهرودی

 

تهیه و تنظیم خبر توسط : سیدجواد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر