3

کارشناس غرب آسیا: احتمال برخی تغییرات در حزب لیکود وجود دارد

  • کد خبر : 247045
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد با یک فضاسازی به جامعه صهیونیستی اعلام کند که تحت‌فشار قرار دارد. نتانیاهو از این طریق به دنبال امتیازگیری از آمریکا است.

کارشناس غرب آسیا: احتمال برخی تغییرات در حزب لیکود وجود دارد

«مهدی عزیزی»، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص بهره­برداری نخست­وزیر رژیم صهیونیستی از اتهاماتی که علیه او وارد شده است، با اشاره به اینکه احتمال برخی تغییرات در حزب لیکود وجود دارد، بیان داشت: نتانیاهو فضاسازی­هایی برای کسب امتیاز از واشنگتن و تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می­دهد.

وی با توجه به چالش­های متعددی که صهیونیست­ها پیش روی خود می­بینند، گفت: جامعه صهیونیستی احساس می‌کند یک جامعه اجاره‌ای است که تاریخ و فرهنگ ندارد. این موضوع در کنار فقدان رفاه اقتصادی قرار دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر نگاه جامعه صهیونیستی به مبارزه برای حفظ سرزمین­های اشغالی اشاره داشت: هیچ انگیزه‌ای برای مبارزه در بین آن­ها وجود ندارد؛ چون خاکی که در آن زندگی می‌کنند، متعلق به اسرائیلی­ها نیست.

وی در پاسخ به پرسش «نتانیاهو از مطرح شدن اتهامات علیه خود چه بهره‌برداری‌هایی می­کند؟» بیان داشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد با یک فضاسازی به جامعه صهیونیستی اعلام کند که تحت فشار قرار دارد. ادعاهای نتانیاهو در مورد پهپاد سرنگون شده نیز نوعی فرافکنی بود.

عزیزی با اشاره به تلاش نتانیاهو برای معامله با محمود عباس تأکید داشت: نخست­وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال این موضوع به تشکیلات خودگردان فلسطین نیز القا می­کند که به خاطر سیاست‌هایی که در قبال فلسطینی‌ها اتخاذ می‌کند، تحت فشار است تا امتیازاتی از آن­ها بگیرد.

وی با توجه به بهره­برداری نخست­وزیر رژیم صهیونیستی از اتهامات وارد شده به او در ارتباط با واشنگتن گفت: نتانیاهو از این طریق می­تواند از آمریکا نیز امتیازاتی به دست آورد. چون به نظر می­رسد روابط بسیار خوبی با دونالد ترامپ دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر امکان ایجاد برخی تغییرات در حزب لیکود اشاره داشت: احزاب به دنبال ماندگاری خود هستند؛ لذا می­توانند افراد را تغییر دهند. ممکن است این اتفاق همانند آنچه در انگلیس برای حزب کارگر و تونی بلر رخ داد، با یک تغییر درون‌حزبی در حزب لیکود روی دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=247045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر