2

خودباختگی از القائات تهدید امنیتی است

  • کد خبر : 25604
  • ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱

خود باختگی از القائات تهدید امنیتی است که می خواهد جامعه را خود باخته سازد

معاون اول قوه قضاییه گفت: برنامه های دشمنان در کشور ما نتیجه نداده و درست برعکس جواب داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم اختتامیه همایش «اقتدار نرم پلیس و امنیت نرم افزاری در افق برنامه پنجم توسعه» درباره اینکه آیا ترور شهید احمدی روشن می تواند با نزدیکی انتخابات ارتباط داشته باشد ؟ افزود: قطعا ترور این شهید ، اقدامی از جنس حرکات رژیم صهیونیستی و تحلیل های رسانه های خارجی این است که این ترور ، کار موساد و جریان صهیونیستی است .
وی اضافه کرد: مسئولان و رسانه های ما نیز از همان ابتدا اعلام کردند که از جنس کار معلوم است که کار چه کسانی است .
رئیسی گفت: قطعا دشمنان هم برای اخلال در فضای علمی و پیشرفت دانش هسته ای و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و نخبگان جامعه و هم به منظور ایجاد نا امنی و اخلال در انتخابات دست به این اقدام زده اند .
وی افزود: آنها از این حرکات در مقطع کنونی نیت های مختلفی دنبال می کنند اما برنامه های دشمنان در کشور ما درست برعکس جواب داده است یعنی اهدافی را که آنها دنبال کرده اند براساس برآیندهای اجتماعی که داریم به نتیجه نرسیده بلکه اراده جوانان ، نخبگان و دانشمندان ما در ایستادگی و مقاومت بیشتر شده است .
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره امیرحکمتی جاسوس دستگیرشده امریکا گفت: دادگاه بدوی وی را به اعدام محکوم کرده است و باید مراحل دادرسی طی و رای نهایی صادر شود.

خودباختگی از القائات تهدید امنیتی است

معاون اول قوه قضاییه گفت : خود باختگی از القائات تهدید امنیتی است که می خواهد جامعه را خود باخته سازد .
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم اختتامیه همایش اقتدار نرم پلیس و امنیت نرم افزاری در افق برنامه پنجم توسعه افزود : موضع اقتدار نرم ، خود واژه اقتدار و تفاوت آن با قدرت اگر با اقتدار سخت مورد بررسی قرار گیرد و اینکه اصولا مولفه های اقتدار چیست و چه چیزی پلیس را مقتدر می سازد ، قابل توجه است .
وی با بیان اینکه پلیس نرم باید مبتنی بر اطلاعات و جامعه گرایی ، مشارکت گرایی و توجه به افکار و اندیشه ها و همخوانی با نگاه های مردم باشد گفت : به نظرم در جامعه دینی ما مولفه‌های اقتدار پلیس نمی‌تواند جدا از مولفه‌ های اقتدار جامعه تعریف شود چرا که مولفه های دینی که ما درباره پلیس تعریف می کنیم جدای از مولفه های اقتدار جامعه نیست  .
رییسی افزود : چون نظام ما مردم سالار و مبتنی بر دین و ارزش های الهی است و اقتدار در این نظام مولفه های دارد که اگر مولفه های اقتدار در مجموعه نظام مورد توجه قرار گیرد پلیس از مردم ، با مردم و در مردم خواهد بود .
وی با بیان اینکه بنابراین تعریف اقتدار پلیس جدای از تعریف برای اقتدار جامعه نخواهد بود ، به مولفه های اقتدار اشاره کرد و گفت:نخستین نکته در مولفه اقتدار باید به ان توجه شود این است که جامعه اسلامی ما جامعه ای خدا محور است و قدرت او قدرت خدایی و برگرفته از قدرت لایزال حضرت حق است که اگر جامعه ای به این قدرت متصل باشد ، شکست ناپذیر خواهد بود .
وی افزود : این نکته خدا خواهی و خدا باوری ؛ خودباوری را به دنبال خواهد داشت تا جامعه احساس توانمندی و اعتماد به نفس پیدا کند چرا که خداباوری ایجاد خودباوری می کند که در نکته مقابل خود باختگی است .
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه خود باختگی از القائات تهدید امنیتی است افزود : اما خودباوری از القائات اقتدار است که در پرتو خداباوری ایجاد می شود و همواره حضرت امام و مقام معظم رهبری به این دو نکته یعنی اتکای به خدا و اعتماد به نفس تاکید داشتند .
وی با بیان اینکه اقتدار پلیس از اقتدار جامعه جدا نیست گفت : ولایت‌مداری نقطه‌ اقتدار در نظام ماست و این مولفه‌ اقتدار خود موجب رسیدن به مولفه‌ دیگر اقتدار یعنی فداکاری می‌شود .
معاون اول قوه قضاییه افزود : در واقع اگر در جامعه‌ ای جوانان ، مردم و نیروهای مسلح آن آماده‌ فداکاری باشد ، دشمن نه این‌که نخواهد ، بلکه نمی‌تواند با این جامعه مواجه شود و این موضوع رمز اقتدار ما و رمز ضعف دشمنان است.
وی در ادامه وحدت و سازش‌ناپذیری را از دیگر مولفه ‌های اقتدار در جامعه دانست و گفت : سازش‌ناپذیری در مقابل ناهنجاری‌ها ، ناامنی‌ها و دشمنی‌ها از مولفه‌های مهم اقتدار جامعه‌ ماست .
رییسی با بیان اینکه میان واژه‌ قدرت و اقتدار تفاوت وجود دارد افزود : حکومت ما حکومتی مقتدر است اما مبتنی بر زور نیست و دلیل آن نیز دارا بودن مولفه‌ های اقتدار است .
وی با بیان اینکه مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر مولفه‌ های اقتدار آن است گفت:چرا که در آن راه ، روش و مقصد مردم با نظام دو تا نیست بلکه یکی است .
رئیسی در ادامه عنصر حرکت ، مقصد داشتن ، پویایی ، داشتن مقتدا و امام را به عنوان عناصر یک امت برشمرد و افزود : همین عناصر تشکیل‌ دهنده‌ یک امت ، در جنگ نرم مورد تهدید قرار می‌گیرند .
وی ادامه داد:به عنوان مثال دشمن با انتشار اندیشه ها و عرفان‌های کاذب به دنبال آن است که جامعه  ما را سکولار کند و جوانان را از دلدادگی به حضرت حق برهاند چرا که دلدادگی به حق، جلوه‌ اقتداری از جامعه‌ ماست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن همواره مولفه ‌های اقتدار ما را مورد هدف قرار داده است.
افق نیوز – حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم اختتامیه همایش اقتدار نرم پلیس و امنیت نرم افزاری در افق برنامه پنجم توسعه با بیان اینکه ولایت به عنوان یکی از مولفه‌ های اقتدار نرم همواره مورد توجه دشمن بوده است گفت : دشمن همواره مولفه ‌های اقتدار ما از جمله وحدت ملی و فداکاری را مورد هدف قرار داده است.
وی با بیان اینکه بدون توجه به جامعه نمی‌توان پلیس مقتدر را تعریف کرد افزود : جامعه‌ای که مبتنی بر عقلانیت ، عدالت، معنویت و اخلاق باشد با جامعه‌ غربی که مبتنی بر قراردادهای اجتماعی است تفاوت دارد.
رییسی گفت:مبنای جذابیت و مشروعیت پلیس ما متفاوت با پلیسی است که در اقتدار نرم تعریف می‌شود ؛ چرا که مبنای ما پیوستگی با جامعه ‌ای دارد که مبتنی بر اخلاق و معنوی است اما در غرب پلیس مبتنی بر قراردادهای اجتماعی است .
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مبنای پلیس در کشور ما پیوستگی بر قرار دادهای اجتماعی نیست بلکه مبتنی بر عدالت و عقلانیت است گفت : صحبت از ارایه‌ الگویی نو در عرصه‌ امنیت سخن درستی است اما ازآنجایکه مبنای ما با غرب متفاوت است می‌توان گفت که ما حرف نو برای گفتن داریم.
وی بر برخورد هوشمندانه و شناخت طرح‌های دشمن تاکید کرد فزود: موضوع بصیرت به عنوان یکی از موضوعات مهم در مقابله با جنگ نرم برای پلیس است .
رئیسی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد برای مبارزه با جنگ نرم و تهدیدات طرح داشته باشیم گفت: پربار کردن فعالیت‌های هنری و فرهنگی و آگاهی داشتن نقش مهمی در این عرصه دارد .
وی افزود : لذا هر زمینه‌ ای که برای آگاهی پلیس لازم است باید آماده شود ، چرا که اقدام به‌ موقع و آمادگی پلیس مساله‌ بسیار مهمی است.
معاون اول قوه قضاییه بر اهمیت توانایی پلیس در زمینه‌ پیش‌بینی قبل از وقوع اتفاقات همچنین شناخت تهدیدات و اقدام به‌موقع تاکید کرد و گفت : اگر پیش‌بینی به طور دقیق صورت گیرد نوبت به پیش‌گیری و اقدام نمی ‌رسد.
وی افزود : قدرت تحلیل داشتن نه تنها در اتاق‌های فکر بلکه در مجموعه بدنه پلیس موضوع بسیار مهمی است.
رییسی گفت : برخورد منفعلانه از پلیس قابل قبول نیست بلکه پلیس باید ابتکار عمل را در دست داشته باشد.
وی افزود: هم‌چنین تبدیل اطلاعات به دست آمده به بسته‌های قابل انتقال برای بخش تصمیم‌گیری نیز از مسائل مهم است که باید پلیس به ان توجه کند.
معاون اول قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث حقوق بشر اشاره کرد و گفت : حقوق بشر ما مبتنی بر مبانی دینی است که غربی‌ها برخلاف ما بر این باورند که حقوق بشر هیچ دینی را نمی‌شناسد.
وی افزود: اما سوال مهم این است که مگر می‌شود حقوق بشر را بدون توجه به جهان‌بینی و مبانی جامعه‌شناختی تدوین کرد؟ لذا آن‌جا که ما از حدود و تعزیرات می‌گوییم آنها می‌گویند در حقوق بشر این مسائل مطرح نمی‌ شود و از همین منظر ما را مورد تهدید قرار می‌دهند.
رئیسی به برگزاری همایش اشاره کرد و گفت : این‌گونه فعالیت‌ها باید ادامه پیدا کند تا موجب فرهنگ‌سازی و فراهم کردن زمینه‌ های طرح دیدگاه‌های مختلف شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر