6

اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۰ از فردا، پنج شنبه ۱۲ خردادما

  • کد خبر : 281
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: معرفی اولیه داوطلبان آزمون دکتری به صورت سه تا چهار برابر ظرفیت و براساس ۸۰ نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه داوطلب صورت می گیرد. ‘حسین توکلی’ تاکید کرد: در نمره […]

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: معرفی اولیه داوطلبان آزمون دکتری به صورت سه تا چهار برابر ظرفیت و براساس ۸۰ نمره کل آزمون و ۲۰ درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد و سهمیه داوطلب صورت می گیرد.
‘حسین توکلی’ تاکید کرد: در نمره کل آزمون، ضرایب تمام درس های امتحانی به میزان یکسان درنظر گرفته شده و معدل داوطلبان نیز به صورت تراز شده، اعمال خواهد شد.
وی افزود: فهرست معرفی شدگان مرحله اولیه آزمون دکتری، براساس حدنصابی که توسط کمیته منتخب تعیین شده است از فردا، بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است که پذیرفته شدگان این مرحله باید با توجه به برنامه زمانی که همزمان با اعلام اسامی، در قالب یک اطلاعیه بر روی این پایگاه قرار می گیرد در تاریخ های مشخص شده برای شرکت در مصاحبه به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.
به گفته توکلی، هر داوطلب پذیرفته شده در مرحله اول، حداکثر در پنج کدرشته محل با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کدرشته های انتخابی، معرفی شده است.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش نهایی داوطلبان دکتری در هر یک از کدرشته محل های این آزمون از میان معرفی شدگان مرحله اول موسسات آموزش عالی و منحصرا براساس نمرات ارسال دانشگاه ها ، اولویت های انتخابی داوطلبان و ظرفیت اعلام شده صورت خواهد گرفت.
تعداد ۱۳۰ هزار و ۹۸۰ نفر داوطلب شامل ۵۰ هزار و ۹۱۱ نفر زن و ۸۰ هزار و ۶۹ نفر مرد برای شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۰، ثبت نام کردند که این آزمون در تاریخ ۲۵ فروردین ماه در ۳۲ شهرستان مختلف کشور و در ۱۰۷ کدرشته امتحانی برگزار شد.
براساس ضوابط موجود، هر داوطلب آزمون دکتری می توانست حداکثر ۵۰ کدرشته محل را با توجه به کدرشته امتحانی خود و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته خود درج کند.
ظرفیت پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری نیمه متمرکز نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده که با احتساب دانشجویان استعداد درخشان، این آمار به حدود شش هزار نفر خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=281

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر