2

دو بازیگر جدید در باره ی زندگی و مرگ «بن‌لادن» +عکس

  • کد خبر : 28550
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳

دو بازیگر جدید در باره ی زندگی و مرگ «بن‌لادن»

«نش ادگرتون» و «جنیفر اهل» نیز به گروه بازیگران فیلم «بن‌لادن» پیوستند.

«کاترین بیگلو» ـ سینماگر سرشناس هالیوود ـ این فیلم را که درباره‌ی زندگی و مرگ «اسامه بن‌لادن» است، کارگردانی می‌کند.

این فیلم که توسط کمپانی «کلمبیا پیکچرز» برای اکران در ۱۲ اکتبر(۲۰ مهر) سال جاری میلادی آماده‌ی نمایش می‌شود، یک اثر اکشن و دلهره‌آور خواهد بود.

به گزارش ورایتی، «کاترین بیگلو» به همراه «مارک بوال» که نگارش فیلم‌نامه‌ی کار موفق و برنده‌ی اسکار «مهلکه» را برعهده داشته است، در فیلم زندگی «بن لادن» که هنوز عنوان مشخصی ندارد، همکاری می‌کند.

چندی پیش، «ایلی چندلر»، بازیگر آثاری چون «سوپر هشت» و «چراغ‌های جمعه‌شب» نیز جزو بازیگران بن لادن شد.

«کاترین بیگلو» به تازگی اعلام کرده است:‌ هیچگونه دسترسی به مدارک طبقه‌بندی شده درباره‌ی مرگ بن لادن ندارد.

وی با بیان اینکه فیلم او درباره‌ زندگی و کشته ‌شدن فرمانده القاعده است، گفته: این فیلم نباید به ‌عنوان یک برگ برنده برای دولت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ تلقی شود.

این فیلم توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز آماده نمایش می‌شود و یک اثر اکشن و دلهره‌آور خواهد بود.

«کاترین بیگلو» ۶۰ ساله، کارگردان معروف هالیوود و همسر سابق «جیمز کامرون»، اولین فیلم بلندش را در سال ۱۹۸۲ با نام «خالی از عشق»‌ و نقش‌آفرینی «ویلیام دفو» ساخت و در ادامه‌ فیلم «نزدیک تاریکی» را به پرده‌ سینماهای جهان فرستاد.

«فلز آبی» (۱۹۹۰) و «نقطه شکست» (۱۹۹۱) با بازی «کیانو ریوز» دو فیلم بعدی بیگلو بودند تا این‌که در سال ۱۹۹۵ فیلم «روزهای عجیب» را با فیلم‌نامه‌ای از «جیمز کامرون» ساخت.

بیگلو در سال ۲۰۰۰ فیلم «وزن آب» و دو سال بعد فیلم «۱۹-K» با نقش‌آفرینی «هریسون فورد» را ساخت که داستان اولین زیردریایی هسته‌ای شوروی سابق است.

اما موفق‌ترین و درخشان‌ترین فیلم کارنامه‌ سینمای بیلگو قطعا «مهلکه» است که در سال ۲۰۰۸ برای اولین‌بار در جشنواره‌ ونیز نمایش یافت. این فیلم که به شرایط حاکم بر سربازان آمریکایی در عراق جنگ‌زده پرداخته است، بسیار مورد استقبال منتقدین قرار گرفت. «مهلکه» در جوایز اسکار موفق به دریافت شش جایزه ازجمله بهترین فیلم و کارگردانی شد و در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا جایزه‌ بهترین دستاورد کارگردانی را برای «بیگلو» به‌همراه آورد تا او اولین کارگردان زن برنده‌ این جایزه لقب بگیرد.

ایسنا -از دیگر افتخارات سینمایی «کاترین بیگلو» که اولین کارگردان زن برنده‌ی جایزه‌ی اسکار تاریخ سینما است، می‌توان به جایزه‌ بهترین فیلم و کارگردانی جوایز بافتا، بهترین فیلم سال از جوایز فیلم هالیوود، جایزه‌ بهترین کارگردانی جشنواره‌ سانتاباربارا، جایزه‌ حقوق بشر و سینمای جوان جشنواره‌ ونیز اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=28550

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر