1

باید زمینه بهترین پذیرایی از زائران نوروزی فراهم شود

  • کد خبر : 30468
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: حرم مطهر رضوی در نوروز کانون توجهات ارادتمندان و شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از سراسر جهان است و باید بهترین شرایط پذیرایی از زائران در این ایام فراهم آید.

به گزارش افق و نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید احمد علوی صبح امروز در نشست هماهنگی مدیران اجرایی حوزه‌های دست‌اندرکار امور زائران نوروزی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب، افزود: خدا را شاکریم که توفیق و افتخار میزبانی میهمانان و خیل مشتاقان ساحت مقدس حضرت رضا(ع) را داریم و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در زمینه‌های مختلف ارائه نماییم.
وی متذکر شد: ایام نوروز به دلیل تشرف اقشار مختلف جامعه به حرم مطهر، بستر و فرصت مناسبی برای ترویج معارف دینی و رضوی به شمار می‌رود و باید علاوه بر خدمات به زائر، در حوزه‌های فکری، فرهنگی و معرفتی نیز بتوانیم خوراک مناسبی ارائه دهیم.

• میهمانان امام رئوف
وی تصریح کرد: در نگاه اسلام و در آداب و سنن اسلامی و ایرانی، میهمان همواره از جایگاه والایی برخوردار است، اما زائر بارگاه منور رضوی که میهمان امامی رئوف و بزرگوار است، می‌طلبد که با اهتمامی مضاعف و در نهایت تکریم و احترام رفتار شود.
علوی با بیان این که انسان همواره تلاش می‌کند بهترین پذیرایی را از یک میهمان به جا آورد، گفت: میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی که میهمانانی ویژه هستند و با نگاهی معنوی و خاص و با در نظر گرفتن حاجات معنوی پای به این حریم گذاشته‌اند، ایجاب می‌کند که با نهایت عطوفت، مهربانی، ادب و با بهترین امکانات، بهترین نوع خدمات‌ و شایسته‌ترین برنامه‌های فرهنگی از آنان پذیرایی شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خدمتگزاران بارگاه منور رضوی تأکید کرد: تداوم خدمتگزاری در این بارگاه نورانی و کثرت حضور زائران، ما را در شرایطی قرار دهد که توأم با آشنایی کامل از سیره رضوی و ارائه خدمات به زائران باشد.

• کنگره عظیم ارادتمندان
وی مراسم نوروز و به‌خصوص لحظه تحویل سال در حرم مطهر را به دلیل حضور گسترده اقشار مختلف و زمزمه دعای «یا مقلب‌القلوب»، اجتماع باشکوه و کنگره عظیم ارادتمندان خواند و تصریح کرد: باید خدمات و برنامه‌های ما به‌گونه‌ای باشد که زمینه تحول به «احسن‌الحال» را برای زائران در لحظات تشرف به حرم مطهر و پس از آن به عنوان توشه‌ای معنوی در پی داشته باشد.
علوی با بیان اینکه مردم دنیا امروز تشنه عدالت و معنویت هستند، اظهار داشت: امروز نگاه مردم جهان متوجه مراکزی است که دارای فضای معنویت، صداقت، مهربانی، وحدت و صمیمیت است و در رأس این مراکز، حرم مطهر رضوی است.
وی افزود: زائری که در لحظات تحویل سال به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود، می‌خواهد خودش را به مدت یک سال از جهات فکری، فرهنگی، معنوی و فیزیکی بیمه کند و وظیفه ماست که شرایط مطلوب را در این خصوص فراهم نماییم.

• تأکید تولیت عظمی بر تکریم زائران
علوی با بیان این که آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی همواره بر بحث تکریم زائران و رعایت نظم و انضباط تأکید بسیاری داشته‌ است، گفت: در حرم مطهر نیز از خدمات فرش، بهداشت و تنظیف و تأمین امنیت و آرامش زائران گرفته تا مباحث درمانی و دارویی، فکری، تبلیغی و فرهنگی، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و عمرانی همگی باید در حد تمام و کمال صورت پذیرد.
وی خطاب به خدام و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی گفت: خادمان در حوزه خدمات به زائر با انگیزه دینی و معنوی وارد شوند و به‌گونه‌ای خدمت کنند که زائران الگوی رفتار رضوی را از آنان فرا بگیرند.
علوی در پایان با بیان این که مشهد مقدس امسال نیز مانند سال‌های گذشته افتخار میزبانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی را دارد، اظهار داشت: تمامی خدمه و خدمتگزاران باید برای میزبانی از رهبر فرزانه انقلاب و برگزاری مراسم میثاق با رهبری را در روز اول فروردین داشته باشند.
در این نشست، معاونین تبلیغات و ارتباطات اسلامی، اماکن متبرکه رضوی و توسعه مدیریت و پشتیبانی، مدیر کل روابط عمومی، مدیران حراست، انتظامات، دارالشفای امام(ره) و سازمان عمران و توسعه حریم حرم رضوی نیز حضور داشته و به تشریح برنامه‌های تهیه شده پیرامون پذیرایی شایسته از زائران نوروزی پرداختند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30468

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر