4

حاشیه های گفتگو با مرد سه زنه + تصاویر

  • کد خبر : 30677
  • ۰۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲

کناره گیری جهانگیر کوثری/حاشیه های گفتگو با مرد سه زنه

سازمان صدا و سیما در سال ۹۰ اتفاقات مختلفی را در برنامه های گفتگومحور، سریال های تلویزیونی، تغییرات مدیران و … را سپری کرد که در بخش اول گزارش تلویزیون در یک سال گذشته بخشی از این اتفاقات را مرور می کنیم.

فروردین ماه

بعد از تمام شدن تعطیلات نوروزی نقد مجموعه های نوروزی آغاز شد. بیشترین مباحث به سریال های “پایتخت” و “موج و صخره” ختم می شد. مردم مازندران نسبت به لهجه های بازیگران در مجموعه “پایتخت” گلایه داشتند، حتی شنیده می شد این گلایه ها به صدا و سیمای مرکز مازندران هم کشیده شد و عده ای شیشه های این مرکز را شکستند.

البته دیالوگ های کم علیرضا خمسه که نقش پنجعلی را بازی می کرد به صحن علنی مجلس هم کشیده شد. در واقع دیالوگ های خمسه تکیه کلام های مردم و نمایندگان مجلس شده بود.

مجموعه “موج و صخره” شبکه تهران هم با حاشیه های فراوانی رو به رو شد، چرا که عوامل این مجموعه هر شب مسابقه پیامکی با سئوالات ساده برگزار می کردند و همین مسئله مورد نقد اهالی مطبوعات قرار گرفت و همه می گفتند که این کار را انجام دادند تا تعداد مخاطبان را افزایش دهند. حاشیه های مجموعه های “بچه ها نگاه می کنند” و “راه در رو” به نسبت کمتر بود.

– در این ماه جهانگیر کوثری بعد از سالها اجرا و تهیه کنندگی برنامه “ورزش از نگاه دو” تصمیم گرفت این برنامه را ترک کند. رفتن او بعد از سال ها مورد توجه اهالی مطبوعات هم قرار گرفت. او درباره رفتن اش گفت: من کارمند صدا و سیما نیستم. بنابراین هر وقت بخواهم کار می کنم و هر زمان که نخواهم، کار نمی کنم. این رفتن کاملاً به اختیار خودم بوده و از شبکه دو به شبکه دیگری خواهم رفتم.

– ژان فرانسواژ ولپار، دبیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز هم درباره اخراج کامران نجف زاده از فرانسه هم اظهارنظر کرد. او گفت: بیشتر از ده ها سال است که من در این سازمان کار می کنم و چنین حرفی را شاهد نبودم. من از این اخراج شگفت زده شدم و معتقدم این پاسخ مشکلی را حل نمی کند، زیرا مقامات تهران اهمیتی به این امر نمی دهند.

– رادیو اقتصاد در این ماه جایگزین رادیو تجارت شد و در مراسم افتتاح این شبکه حجت الاسلام میرتاج الدینی تاکید کرد افتتاح این شبکه لبیک به پیام مقام معظم رهبری درباره سال جهاد اقتصادی بود.

اردیبهشت ماه

– در این ماه پخش مجموعه تلویزیونی “ساختمان پزشکان” حاشیه ساز شد. بعد از پخش تیزرهای این مجموعه و روی آنتن نرفتن آن، به حدی شایعه ها درباره این مجموعه قوت گرفت که شبکه سه دو بار بیانیه ای در این باره صادر و تاکید کرد این مجموعه به زودی پخش می شود، چرا که با نظارت دقیق شبکه سه تهیه شده است. البته شنیده می شد که علی دارابی معاون سیما نسبت به این مجموعه گلایه داشت که چرا روانپزشکان این مجموعه ایرادهای زیادی به لحاظ شخصیتی دارند و هیچ کدام شخصیت مثبت ندارند.

– برنامه “هفت” هم برای پخش زنده و تولیدی با حاشیه های زیادی رو به رو شد. تا اینکه علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه درباره زنده یا تولیدی شدن این برنامه گفت: این برنامه در صورتی زنده پخش می شود که برنامه سازان و مهمانان ادب را رعایت کنند.

– اهالی رادیو چهارم اردیبهشت ماه سالگرد این رسانه را در کنار هم جشن گرفتند. این جشن مفصل در طبقه همکف ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و مستقیم از چند شبکه رادیویی هم پخش شد.

– بیتا منصوری و ابوالحسن داودی تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی “زمین انسان ها” گلایه های زیادی درباره ساعت پخش این مجموعه به اهالی مطبوعات کردند، چرا که یکی از روزهای پخش این مجموعه با برنامه “نود” تداخل پیدا  می کرد. تهیه کننده این مجموعه هم تاکید کرد که خودش به دلیل علاقه زیادی که به برنامه “نود” دارد این برنامه را می بیند تا اینکه بخواهد مجموعه “زمین انسان ها” از تولیدات خودش را ببیند. گفتگوهای او با خبرگزاری ها باعث شد ساعت پخش این مجموعه تغییر کند.

– معاون سیما در اردیبهشت ماه با برنامه سازان طنز یک نشست صمیمانه هم برگزار کرد. در این نشست تاکید شد امسال نهضت بزرگ و جدیدی در سیما در عرصه آثار طنز و کمدی اتفاق بیفتد.

خرداد ماه

– در این ماه تغییر و تحولاتی هم در سطح مدیریت ایجاد شد. با حکم معاون سیما، رضا پورحسین به عنوان مدیر شبکه مستند، مهدی قاسمی به عنوان مدیر شبکه آموزش و سیدباقر پیشنمازی مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما منصوب شدند. همچنین با حکم معاون صدا هم علیرضا به فر به عنوان مدیر رادیو سلامت انتخاب شد.

– در این ماه فریبرز عرب نیا در برنامه سینمایی “هفت” دست به یک اعتراف بزرگ برای دستمزدش برای بازی در مجموعه “مختارنامه” زد. او اعلام کرد ماهی ۱۰ میلیون و در مجموع ۶۰۰ میلیون برای بازی در این مجموعه دریافت کرد. او تاکید کرد این دستمزد یک فصل مربی فوتبال است.

بعد از صحبت های عرب نیا در برنامه “هفت”، مجموعه “مختارنامه” در یک هفته پخش نشد که با حواشی زیادی رو به رو شد، اما محمود فلاح تهیه کننده این مجموعه اعلام کرد به دلیل اینکه تدوین و جلوه های ویژه این مجموعه همزمان با پخش انجام می شود به دلیل مشکلات فنی پخش نشد و ارتباطی هم به صحبت های عرب نیا در برنامه “هفت” ندارد.

– معاون سیما هم در دیدار با ذاکران و مداحان اهل بیت اعلام کرد که امسال رسانه ملی مجموعه های فاخر دینی تولید می کند.

– علی دارابی دراین ماه هم در نامه ای خطاب به مدیران شبکه های سیما خواستار پایبندی به مروت و جوانمردی در برنامه های تلویزیون شد.

– در این ماه همسر زنده یاد پیمان ابدی از نامه دیر هنگام بازیگر نقش سمیر در مجموعه خارجی “هشدار برای کبری ۱۱” هم خبر داد. بازیگر نقش سمیر در این نامه نوشته بود دوست دارم بدانی که دوست عزیزم پیمان به خاطر شور، اشتیاق و استعداد شگرفش در اجرای حرکات و بدلکاری های خارق العاده همواره مورد تحسین و ستایش من بوده است.

-پخش آزمایشی رادیو نمایش هم از ۱۷ خرداد ماه آغاز شد.

تیر ماه

–  ششم تیر ماه پخش رسمی رادیو نمایش آغاز شد و مورد توجه مردم قرار گرفت. رئیس سازمان صدا و سیما در بخشی از مراسم افتتاحیه رادیو نمایش چند جمله ای هم درباره زندگی خانوادگی اش گفت. او اشاره کرد که ۱۱ بچه بودند که او بچه هشتم خانواده بود. آنها در دو اتاق زندگی می کردند و پدرشان تا سال ۵۸ تلویزیون نخرید و آنها با شنیدن نمایش های رادیویی زندگی می کردند.

– در این ماه شبکه یک در یک تصمیم ناگهانی مجموعه رمضانی اش را تغییر داد و در حالی که اعلام کرده بود مجموعه تلویزیونی “راه طولانی خانه” به کارگردانی رضا کریمی پخش می شود، اما تاکید کرد مجموعه “سقوط یک فرشته” ساخته بهرام بهرامیان ماه رمضان از این شبکه پخش می شود.

– در این ماه برنامه “جمع ما” با اجرای آزاده نامداری با دعوت از یک مرد سه زنه تبدیل به یکی از پرحاشیه ترین برنامه های تلویزیون شد. مصاحبه نامداری در این برنامه مورد انتقاد مطبوعات قرار گرفت و همه از گفتگوی ضعیف او گلایه داشتند. چند روز بعد از پخش این برنامه عزت الله ضرغامی در جمع خبرنگاران درباره حضور این فرد در برنامه گفت: این برنامه را دیدم، نظر شخصی ام از جهت آوردن این فرد در استودیو و بیان این مطالب منفی است. کار خوبی نبود و دوستان مان بعد از پخش متوجه اشتباه شان شدند.

– محمدحسین صوفی، معاون صدا در این ماه رضا رضایی را به عنوان مدیر ایران صدا منصوب کرد. او پیش از این مشاور معاونت صدا و مدیر روابط عمومی این معاونت بود.

– برنامه “به سوی ظهور” بعد از ۱۱ سال در شبکه دو تعطیل شد. البته عوامل این مجموعه از تعطیلی این برنامه گلایه کردند. در واقع به دلیل اینکه شبکه دو قصد دارد به ماموریت اش نزدیک تر شود، به همین دلیل این تصمیم را گرفت.

– معاونت سیما در این ماه اعلام کرد باید تهیه کنندگان و مجریان از یکدیگر تفکیک شوند و تهیه کنندگان نباید مجری برنامه خودشان هم باشند. البته بعد از این حکم اعلام شد این مسئله درباره سه نفر صدق پیدا نمی کند که شامل عادل فردوسی پور، محمدرضا شهیدی فر و فریدون جیرانی نمی شود. این مسئله با حاشیه های فراوانی رو به رو شد. بعد از مدتی حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد که به مرور این اتفاق شامل همه می شود.

مرداد ماه

– در این ماه مجموعه “سه پنج دو” با موضوع فوتبالیست و حواشی زندگی آنها به کارگردانی حسین سهیلی زاده همراه با حاشیه های فراوان بود. روزنامه نگاران ورزشی بیشتر از بقیه خبرنگاران نسبت به این مجموعه اعتراض داشتند و اما سهیلی زاده در گفتگوهایی متعددی که با خبرگزاری ها داشت، تاکید کرد اگر یک نفر تخلف می کند، دلیل بر این نمی شود که بقیه هم متخلف هستند. ما در این مجموعه افراد متخلف را نشان دهیم، اما نگفته ایم که همه مشکل دارند. در واقع سهیلی زاده از همه شاکیان این مجموعه خواست تا کمی سعه صدر داشتند.

– در این ماه شبکه شما که مربوط به تولیدات مراکز استان ها می شد، نیز افتتاح شد. رئیس سازمان صدا و سیما هم در این مراسم از داود میرباقری کارگردان مجموعه “مختارنامه” تجلیل کرد.

– سازمان صدا و سیما در مرداد ماه کارش به دادگاه هم کشید. از قرار صاحبان زمین احمد آباد مستوفی که دکورهای مجموعه تلویزیونی “مختارنامه” در آنجا بنا شده بود، از صدا و سیما شکایت کردند و از دادگاه حکم تخلیه گرفتند. تا اینکه بعد از مدتی فضا کمی آرام شد و قرار شد چند ماه دیگر هم صاحبان زمین از این کار دست نگه دارند.

شکایت از صدا و سیما در این ماه تمامی نداشت و به یکی از مجموعه های نمایشی تلویزیون هم سرایت کرد. مجموعه تلویزیونی “سه دونگ سه دونگ” ساخته شاهد احمدلو در ماه رمضان که تقارن با مرداد ماه پیدا کرده بود از شبکه تهران پخش می شد. این مجموعه همزمان از سیمای یزد هم پخش می شد، اما بعد از دو قسمت متوقف شد. بعد از پیگیری خبرنگاران در این باره مدیران اعلام کردند به دلیل اینکه فضای مجموعه تلویزیونی “سه دونگ سه دونگ” با ماه رمضان هماهنگی ندارد، به همین دلیل پخش آن متوقف شد و مجموعه “شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” پخش می شود.

– خبرهایی هم درباره حذفیات بیش از اندازه مجموعه تلویزیونی “پنج کیلومتر تا بهشت” به کارگردانی علیرضا افخمی هم در ماه رمضان از شبکه سه بنا به تاکید رئیس سازمان صدا و سیما هم شنیده می شد، اما علی اصغر پورمحمدی این خبرها را تکذیب کرد.

– در این ماه رقابت شدیدی هم میان مجموعه های رمضانی بود. البته داستان سه مجموعه درباره روح، عالم برزخ و شیطان بود و تنها مجموعه “سه دونگ سه دونگ” طنز بود. نکته جالب این بود که مجموعه “سقوط یک فرشته” که تا اواسط رمضان طبق نظرسنجی ها زیاد مورد استقبال قرار نگرفته بود، به شکل شگفت انگیزی بالا آمد.

– معاون سیما در این ماه یک بخشنامه جدید هم صادر کرد. او نمای نزدیک از خشونت های شدید به ویژه قتل، شکنجه، لحظه جان دادن قربانیان و …را ممنوع کرد.

شهریور ماه

– در این ماه حاشیه های فراوانی برای مجموعه های ماه رمضان پیش آمد. یک پسر بچه خودکشی کرد و برادر این پسر گفت که برادرش قبل از  خودکشی کردن به او تاکید کرده بود که می خواهد مثل مجموعه تلویزیونی “پنج کیلومتر تا بهشت” خودش را بکشد تا روح اش آزاد شده و ببیند که دیگران چه کار می کنند.

این اتفاق با حاشیه های فراوانی از سوی مسئولان سیما رو به رو شد، حتی علی دارابی معاون سیما هم در جمع خبرنگاران درباره این حاشیه ها گفت که این موارد فقط سیاه نمایی است و عده ای به دنبال سوء استفاده هستند. او اعلام کرد خودکشی این دو پسر و نسبت دادن این اتفاقات به صدا و سیما تسویه حساب سیاسی است.

بعد از چند روز پسر بچه دیگری هم به تبعیت از مجموعه “سی امین روز” خودکشی کرد. خودکشی این دو پسر تا چند وقت خوراک بخش حوادث روزنامه ها و خبرگزاری ها بود.

– علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه هم در پاسخ به انتقادهایی که درباره گفت و گوی روح ها در مجموعه “پنج کیلومتر تا بهشت” مطرح می شد، در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: باید بمیریم تا ببینیم که روح ها با هم گفتگو می کنند یا نه؟!
عزت الله ضرغامی هم در این ماه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گویندگان زن در بخش خبری تحریک کننده هستند، پاسخ داد: آیا واقعاً یک گوینده خبر ممکن است برای عده ای تحریک کننده باشد، اگر این طور باشد کسی که این حرف را می زنند باید خودشان را اصلاح کنند.

در این ماه تلویزیون با شاکیان زیادی رو به رو بود. بعد از پخش مجموعه تلویزیونی “شهر دقیانوس” به کارگردانی مهرداد خوشبخت مردم جیرفت اعتراض های فراوانی درباره گویش، لهجه و لباس های بازیگران این مجموعه که داستان آن در جیرفت می گذشت، کردند. مردم جیرفت از ساخت این مجموعه گلایه کردند و تاکید داشتند که چرا مردم جیرفت را معتاد و سارق عتیقه معرفی کردند. البته کارگردان این مجموعه طی مصاحبه هایی از مردم خواست تا پایان مجموعه را ببینند و بعد قضاوت کنند.

– حسین کرمی با حکم معاون سیما به عنوان سرپرست شبکه فیلم و سریال و فرشاد صادقی به عنوان مدیر شبکه ورزش انتخاب شد.

– در این ماه یک اعتراف بزرگ هم درباره دستمزد از سوی عادل فردوسی پور داشتیم. او در یکی از برنامه های “نود” درباره بودجه این برنامه شفاف سازی کرد و گفت: بودجه سالانه برنامه “نود” ۲۶۱ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان بود. این صحبت او تا مدتی نقل محافل مطبوعاتی ها بود.

– در این ماه معاون سیما یک بخشنامه تازه هم صادر کرد و در این بخشنامه طرح و تصویر مثلث های عشقی و نشان دادن تصاویر مردان نیمه برهنه ممنوع شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مهندس ضرغام تیر خلاص را به پیکر بیمار ورنجور صدا و سیما شلیک کرد به طوری که صدها سال زمان نیاز است که صدا و سیما مورد اعتماد مجددقرار گیرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر