4

قیمت جهانی طلا همچنان کاهش می یابد

  • کد خبر : 33771
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳

جهانی طلا در آغاز معاملات هفته جاری نیز کاهش یافت تا روند سقوط قیمت این فلز گرانبها که از ابتدای سال ۲۰۱۲ آغاز شده است همچنان ادامه یابد.

به دنبال عدم توافق احزاب یونان برای تشکیل دولت ائتلافی قیمت جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه باز هم کاهش یافت و به ۱۵۷۴ دلار در هر اونس رسید.

خبرگزاری فارس: قیمت جهانی طلا باز هم سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات هفته جاری نیز کاهش یافت تا روند سقوط قیمت این فلز گرانبها که از ابتدای سال ۲۰۱۲ آغاز شده است همچنان ادامه یابد.

امروز هر اونس طلا در بازار نیویورک در برابر ۱۵۷۴ دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته بیش از ۹ دلار کاهش داشته است. قیمت طلا نسبت به رکورد خود که در اواسط سال گذشته میلادی به ثبت رسید بیش از ۳۵۰ دلار کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، آشفتگی سیاسی در اروپا و احتمال فروپاشی منطقه یورو سرمایه گذاران را به دلار آمریکا داده و در نتیجه ارزش دلار افزایش یافته و قیمت طلا در  بازارهای تجاری با کاهش مواجه شده است.

اکنون توجه سرمایه داران بیش از همه بر یونان متمرکز است که احزاب مختلف در این کشور نتوانسته اند بر سر تشکیل دولت ائتلافی به توافق برسند. پیش بینی می شود اگر انتخابات مجدد در این کشور برگزار شود حزب چپگرای یونان که مخالف برنامه ریاضت اقتصادی و ماندن یونان در یورو است به اکثریت دست خواهد یافت. شکست گفتگوها میان احزاب مختلف یونان در روز یکشنبه، احتمال برگزاری انتخابات جدید در این کشور را افزایش داده اما قرار است تلاش مجددی در روز دوشنبه انجام گیرد.

در سوی دیگر، دلار روز دوشنبه به افزایش ارزش خود در برابر سایر ارزها ادامه داد. بر این اساس، روز جمعه شاخص دلار در مقابل ۶ ارز دیگر جهان، از ۸۰٫۲۵۰ به ۸۰٫۴۲۷ رسید.

این گزارش همچنین حاکی است، قیمت مس نیز در بازار جهانی با کاهش ۳ سنتی مواجه بوده و بهای آن به ۳٫۶۲ دلار در  هر پوند رسیده است.

بهای نقره نیز برای تحویل در ماه جولای  با ۱۰ درصد افت به ۲۸ دلار و ۸۹ سنت در هر اونس رسید.

همچنین قیمت پلاتینیوم برای تحویل در ماه جولای با کاهش ۳٫۲۰ دلاری به ۱۴۶۸٫۲۰ دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33771

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر