5

مجلس از ۶۰ بند بودجه عبور کرد

  • کد خبر : 34056
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶

نمایندگان مجلس در جلسه امروز با سرعتی بی‎سابقه بند‌های لایحه بودجه را بررسی و تصویب می‎کردند به‎طوری که در قسمتی از جلسه امروز طی کمتر از ۱۰ دقیقه بیش از ۱۰ بند بودجه تصویب شد.

به گزارش افق جلسه  عصر مجلس شورای اسلامی بندهای هزینه‌ای لایحه دخل و خرج امسال کشور، سیزدهمین ماراتن وکلای ملت در بهارستان است که سعی می‌کنند با پیشنهادات و تذکرات خود بودجه ۹۰ را به سرانجام برسانند.

این جلسه با ۲۵ دقیقه تأخیر، با حضور ۱۸۳ بهارستان نشین و به ریاست علی لاریجانی کار خود را آغاز کرد.

نوبت به قرائت تذکرات شفاهی نمایندگان رسید که محمدعلی رضایی نماینده تربت حیدریه طی تذکری آئین‌نامه‌ای خواستار توجه مجلس به پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی در بررسی بودجه شد.

رضائی خطاب به هیأت رئیسه اظهار داشت: آن چیزی که ما هم‌اکنون در برنامه کاری خود داریم، کار بسیار زیادی است، چرا‌که این مسائل باید در کمیته تلفیق به صحن و بعد دوباره به کمیسیون‌ها برود.

نماینده مجلس افزود: با کمال تأسف باید گفت که نظرات کمیسیون‌ها در بسیاری از بندهای بودجه رعایت نمی‌شود، به طور مثال هم‌اکنون در کمیسیون عمران خیلی از مسائل مورد بررسی قرار گرفته ولی آن چیز که از تلفیق بیرون آمد، مصوبات کمیسیون عمران نبود.

نماینده تربت حیدریه در مجلس ادامه داد: در صحن علنی مجلس هم اعلام می‌شود اما متأسفانه وقت نیست تا نظرات کمیسیون‌های تخصصی را بررسی کنیم؛ متأسفانه بسیاری از مصوبات کمیسیون تلفیق که در صحن علنی بررسی می‌شود، آن چیزی نیست که در کمیسیون‌های تخصصی هم تصویب شده است که باید در پایان مصوبات کمیسیون تلفیق وقتی گذاشته شود تا کمیسیون‌های تخصصی نظرشان را اعلام کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رضایی گفت: ما در پایان بررسی هر بند وقتی اختصاص دادیم تا کمیسیون‌های تخصصی نظرشان را مطرح کنند و در بعضی مواقع هم پیشنهادها رای آورد. وی در عین حال گفت که اگر موردی وجود داشته باشد، بررسی خواهیم کرد و با وضع کنونی احتمالاً هفته آینده هم بررسی بودجه در مجلس ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34056

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر