4

استفاده از دستگاه اسکنر بدن به نفع مسافران است/ انتقال پروازهای عمره به فرودگاه امام (ره)

  • کد خبر : 35988
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹

رسولی ن‍ژاد گفت: این دستگاهها در برخی از فرودگاهها و تنها در مورد برخی از افراد مظنون از دید پلیس استفاده می شود که پلیس با هدایت افراد به اتاق مخصوص این کار را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار افق  محمود رسولی نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در نشستی خبری اظهار داشت:  شرکت فرودگاههای کشور برای نخستین بار ۱۲ میلیارد تومان سود خالص را براساس آمارها کسب کرد  با این وجود، بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از شرکت های هواپیمایی داخلی طلبکار است که عمده این مطالبات از سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و آسمان است که وصل این مطالبات می تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و افزایش رفاه مسافران فرودگاهها گردد.

 

 *استفاده از دستگاه اسکنر بدن به نفع خود  مسافران است

مدیرعامل فرودگاههای کشور در پاسخ به سوال خبرنگار افق مبنی بر استفاده از دستگاههای اسکنر بدن در فرودگاهها گفت: این دستگاهها در برخی از فرودگاهها و تنها در مورد برخی از افراد مظنون از دید پلیس استفاده می شود که پلیس با هدایت افراد به اتاق مخصوص این کار را انجام می دهد.

رسولی نژاد با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای برخی از هموطنان در فرودگاههای خارج از کشور خاطرنشان کرد: در برخی موارد مسافران ما در کشورهای خارجی به دلیل حمل یک یا دو گرم مواد مخدر با مجازات های سنگینی همچون اعدام مواجه می شوند که استفاده از این دستگاهها به کاهش این قبیل مشکلات می انجامد و در کل استفاده از دستگاههای بادی اسکنر به نفع خود مسافران است.

 

*آمار مقایسه ای : رشد ۴ درصدی نشست و برخاست هواپیماها

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور  اظهار داشت: : در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳۹ هزار و ۹۰۳ نشست و برخاست داخلی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷٫۹ درصد رشد داشته است. و همچنین طی این مدت ۱۶ هزار و ۹۰۷ نشست و برخاست بین المللی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.
رسولی نژاد اضافه کرد: در مجموع طی سه ماهه اخیر ۱۰۲ هزار و ۹۰۰ پرواز داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۹۶ هزار و ۶۸۴ پرواز) ۴ دهم درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال ۹۰، ۳۸ میلیون مسافر داخلی اعزام پذیرش شدند که در سال گذشته ۸٫۹ میلیون نفر مسافر بین المللی و ۴۳۲ هزار تن هم از طریق صنعت حمل و نقل هوایی در کشور جابه جا شدند.

 

* ۳ فرودگاه سودده شدند

رسولی نژاد افزود:  فرودگاههای مشهد، امام خمینی(ره) و مهرآباد سودده هستند و تا ۵۰ درصد بیشتر از هزینه هایشان درآمد دارند. و حداکثر تا شهریورماه فرودگاه های شیراز، اصفهان و تبریز از زیان دهی خارج می شوند.

 

*افزایش ظرفیت فرودگاه امام (ره) با توسعه فازهای ۲ و ۳

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور در خصوص توسعه فازهای ۲ و ۳ فرودگاه امام (ره) گفت: کنسرسیوم‌‌های خارجی و داخلی مختلفی اعلام آمادگی کردند، اما در حال حاضر بدنبال ارزیابی توان عملیاتی کنسرسیوم‌ها با توجه به سابقه اجرای کنسرسیوم ها  هستیم.

وی افزود: هتل فرودگاه امام خمینی (ره) با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ، افزوده شدن ۱۶ هزار متر فضای ترانزیت در قالب ۲ سالن از جمله طرحهای هستند که در بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

* انتقال پروازهای عمره از ابتدای زمستان به  فرودگاه امام (ره)

رسولی نژاد گفت: پرواز های حج برای نخستین بار از فرودگاه زنجان انجام شد و در ۶ ماهه دوم سال گذشته نیز پروازهای حج واجب از فرودگاه بیرجند انجام شد که البته در فرودگاه زنجان به دلیل زیرساخت ها تنها پرواز حج عمره انجام می شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور با اشاره به انجام پرواز حج تمتع امسال از فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: از ۲۰ دی ماه سالجاری امیداواریم با فراهم شدن زمینه های لازم شاهد انتقال پرواز های عمره  به فرودگاه امام خمینی (ره) باشیم.

 

*توسعه عمرانی فرودگاههای کشور

رسولی نژاد ادامه داد: در سال گذشته در ۱۸ فرودگاه کشور فعالیت عمرانی انجام شد؛ در فرودگاه‌های ساری، گرگان، کرمان، شهر کرد و یاسوج طرح جامع فرودگاهی تصویب شد که هم‌اکنون در حال انجام است، همچنین در فرودگاه‌های مهرآباد، اردبیل، ارومیه، رشت، آبادان، سیرجان، بیرجند، بجنورد، زاهدان و همدان عملیات عمرانی فاز یک به اتمام رسید.

وی افزود: بهسازی و انجام روکش فرودگاه های اصفهان، بیرجند، رفسنجان، تبریز، کلاله، اهواز، زاهدان، کرمان و بوشهر را صد درصد تکمیل کردیم.

 

*افزایش ظرفیت پارک پوژیشن مهرآباد تاشهریور امسال

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با اشاره به ظرفیت ۴۸ تائی پارک پوزیشن استاندارد در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: از آنجائی که شرکتها اغلب تمایل دارند تا با پارک شبانه هواپیماها بتوانند پروازهای منظمی داشته باشند در فرودگاه مهرآباد شب‌ها ۶۵ تا ۷۵ فروند هواپیما در مهرآباد پارک می‌شود که این ظرفیت با توجه به اجلاس سران غیرمتعهدها، با استفاده از فضاهای غیرضرور قصد داریم این ظرفیت را تا شهریور ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

 

*مهراّباد ۴۰ درصد تخفیف و  مناطق محروم ۸۰ درصد تخفیف در تعرفه پارکینگ

رسولی نژاد اظهار داشت: تعرفه پارکینگ هواپیما در فرودگاه‌های بین‌المللی وزن هواپیما در عدد ۶ ضرب می‌شود و هر رقمی که حاصل شد همان عدد به دلار به عنوان حق فرود و عوارض پارکینگ و این قبیل دریافت می‌شود؛ مثلاً اگر این هواپیما ۱۰۰ تن وزن داشت ۶۰۰ دلار از آن هواپیما دریافت می‌شود،که حق پارکینگ هواپیما در ۲ ساعت اول رایگان است و البته هواپیماهای داخلی از ۴۰ درصد تخفیف در فرودگاه مهرآباد و ۸۰ درصد تخفیف در مناطق محروم برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35988

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر