2

شبکه های جدید ورزش و پویا هدیه جمهوری اسلامی ایران به آینده سازان کشور

  • کد خبر : 37377
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲

راه اندازی شبکه های موضوعی به هیچ وجه باعث تضعیف شبکه های عمومی نیست و این شبکه ها مکمل و مقوم همدیگر هستند

افق نیوز:(ofoghnews.ir) رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح شبکه های پویا و ورزش در جلسه امروز هیئت دولت گفت : شبکه های جدید ورزش و پویا هدیه جمهوری اسلامی ایران به جوانان ، نوجوانان ، خردسالان و اینده سازان کشور است .

به گزارش واحد مرکزی خبر عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر ،  با اخلاق و الگویی برای همه دنیاست و اینده سازان باید در چنین فضایی تربیت شوند گفت: راه اندازی این دو  شبکه  براساس مطالعات و پژوهش های میدانی و نیازسنجی از مردم و اهداف فرهنگی و تربیتی رسانه ملی انجام شده است .
وی گفت : در شبکه های دیگر سیما هم برنامه های ورزشی و مختص کودکان و نوجوان و پویا نمایی هست مثلا هم اکنون ۱۶ ساعت از ۲۴ ساعت  برنامه های  کودک و نوجوان داریم که بخش زیادی از ان برنامه های انیمیشن است ولی تجربه حرفه ای نشان می دهد که با راه اندازی یک شبکه مستقل تخصصی تمرکز بیشتری در این حوزه صورت می گیرد و مخاطبان ان  بهتر از برنامه های خود استفاده می کنند .
رئیس رسانه ملی افزود : راه اندازی شبکه های موضوعی به هیچ وجه باعث  تضعیف شبکه های عمومی  نیست و این شبکه ها مکمل و مقوم همدیگر هستند .
وی در ادامه با بیان اینکه شبکه ورزش در دو بعد کار می کند گفت: یک بعد ورزش همگانی است که نیاز عمومی مردم است که البته در این بعد هم کارهای تخصصی برای اقشار، سنین، فیزیک و توانمندی های مختلف صورت می گیرد و تلاش شده است برنامه های مشخصی به ویژه در بخش ورزش بانوان که سلامت جامعه را تضمین می کند تهیه و پخش شود.
رئیس رسانه ملی افزود: در حوزه قهرمانی هم برنامه هایی ازجمله اطلاع رسانی، گزارش های مناسب، پخش مسابقات به ویژه درباره رشته هایی که کمتر در شبکه های عمومی به آن پرداخته می شود وجود دارد و می توان گفت که شبکه ورزش فرصت عادلانه ای برای همه ورزش ها در زمینه پخش فراهم می کند.
ضرغامی همچنین در خصوص شبکه پویانمایی گفت: بخش عمده ای از تولیدات این شبکه ایرانی است و مضامین آن از داستان های انبیاء، قصه های مذهبی، پیام های ارزشمند دینی تا نیازهای اجتماعی و ملی است.
رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه افزود: در سال های اخیر در خصوص تولید انیمیشن از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد تولید داخلی رسیده ایم به طوری که در حوزه های مختلف انیمیشن های با کیفیت به صورت فیلم و سریال آماده شده است.
وی  گفت: امروز در همه شهرستان ها حتی روستاها و داخل منازل جوانان و نوجوانان برای ما انیمیشن تولید می کنند و مقدار زیادی این فناوری بومی شده است البته هنوز قدری گران تمام می شود که اگر سرمایه گذاری خوبی صورت بگیرد تا خودکفایی کامل در تولید انیمیشن راه دوری نیست.
ضرغامی ادامه داد: البته انیمیشن های خوب خارجی که جذابیت داشته باشند نیز پخش می شود.
وی افزود: در پنج روز ابتدای راه اندازی این شبکه ۴۵۰ هزار پیامک دریافت کردیم که دسته بندی شده و استقبال مردم در همان روزهای ابتدایی حاکی از قدرشناسی آنان و دلبستگی شان به رسانه، فرهنگ و اعتقاداتشان است.
رئیس رسانه ملی گفت: انشاءالله با سرمایه گذاری و توجه خوبی که به سیگنال رسانی در جمهوری اسلامی ایران می شود بتوانیم این امکان را فراهم کنیم که در اینده شبکه های دیگری با توجه به نیاز مردم ایجاد کنیم.
اقای ضرغامی افزود: از اعضای هیئت دولت، ورزشکاران و هنرمندان و در راس ان از اقای احمدی نژاد برای حمایت ها و پشتیبانی هایشان تشکر می کنم و این اقدامات نسبت به گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.
وی گفت: اگر این تحولات در افزایش کمی و کیفی شبکه ها دیده می شود به واسطه پشتیبانی های موثری است که انجام می گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر