1

آزادگی یعنی اینکه هر جا ظلم بود بایستیم و دفاع کنیم

  • کد خبر : 38518
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸

رییس‌جمهور گفت:انسان نیازمند عدالت، آزادی و کرامت است و وقتی این ویژگی‌ها فراهم شود، یک ویژگی در انسان به نام آزادگی ایجاد می‌شود.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) رییس‌جمهور گفت: به خودم، همکارانم و بقیه قوا توصیه می‌کنم که عرصه رسانه، عرصه نمایش اعتقاد به آزادی بیان نیست که ما این موضوع را در آن به نمایش بگذاریم، بلکه یک عرصه واقعی در این زمینه است. محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در دیدار با جمعی از اهالی رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت ایام شب قدر و اهمیت استفاده از این شب‌ها افزود: کسانی که فکر می‌کنند با محدود کردن فضای آزادی می‌توانند به جایی برسند و به دوام برسند، اشتباه می‌کنند و اگر این کار امکان‌پذیر بود تمام طاغوت‌ها و دیکتاتورهای تاریخ، ابدی می‌شدند.

وی تاکید کرد: محدود کردن فضای آزادی دارای مراتب است و ممکن است کسی در محدوده یک سازمان یا یک اداره این کار را انجام دهد و ممکن است در محدوده یک کشور یا در محدوده عرصه بین‌المللی توسط نظام سلطه صورت بگیرد. انسان نیازمند عدالت، آزادی و کرامت است و وقتی این ویژگی‌ها فراهم شود، یک ویژگی در انسان به نام آزادگی ایجاد می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه با تعریف مفهوم آزادگی گفت: آزادگی به تعبیر خودمان یعنی مردانگی، معرفت، حق‌طلبی، رها شدن از تمام تعصبات قومی، قبیله‌ای و رنگ‌های مختلف. تعصبات، آزادگی انسان را مخدوش می‌کند و وقتی آزادگی مخدوش شود، حقیقت انسان لگدمال می‌شود. آزادگی ربطی به این ندارد که مثلا شما حتما پیرو فلان فرقه باشید. افرادی هستند که نماز شب آنها ترک نمی‌شود اما وقتی سراغ آزادگی که تجلی بزرگی‌های روح انسان است در آن می‌رویم، می‌بینیم که خبری در آن نیست. آزادگی یعنی اینکه وقتی می‌‌بینیم حق مخالف تضعیف شده است، بایستیم و دفاع کنیم. آزادگی یعنی اینکه هر جا ظلم بود بایستیم و دفاع کنیم و فرقی نکند که ظلم علیه چه کسی است؛ علیه بودایی است، علیه مسلمان است، علیه هندی است یا هر فرد دیگر.

وی با بیان اینکه “آزادگی نتیجه دینداری است و دینداری باید انسان‌ها را به آزادگی برساند”، به موضوع اهمیت رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در عرصه رسانه نیز مهم این است که آزادگی حفظ شود. خبرنگاری از جمله عرصه‌هایی است که انسان می‌تواند آزادگی خود را حفظ کند و باید این آزادگی حفظ شود. با این آزادگی تمام شبکه‌های سلطه نیز در هم می‌شکند. آزادگی این است که انسان خود را به چیزهای کوچک نفروشد و عظمت خود را زیر پا نگذارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “شاید یکی از دلایلی که ما دائما باید وجود امام و انسان کامل را متذکر شویم، همین زنده کردن روح آزادگی در انسان‌هاست”، افزود: وقتی که انسان همیشه نقطه کمال را هدف‌گیری می‌کند به مراتب پایین‌تر تن نمی‌دهد. کسی که بنده خداست دیگر به سایر بندگی‌ها تن نمی‌دهد و در واقع آزاده است. انسان آزاده وقتی می‌بیند که دشمنش زمین خورده و تسلیم شده است دیگر به او لگد نمی‌زند. انسان آزاده اگر قدرتی پیدا کرد به دنبال این نیست که عقده‌ها و خودخواهی‌های شخصی خود را تحمیل کند و انسان آزاده وقتی به جایی رسید، خود را گم نمی‌کند.

رییس‌جمهور با انتقاد از برخی از برخوردهای تند نسبت به رسانه‌ها و بستن برخی روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها گفت: چه اتفاقی می‌افتد حالا اگر انتقادی به شما شود؟ آیا با بستن روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها درست می‌شود؟ خدا و مردم که می‌بینند؛ خدایی که تمام بشریت را رصد می‌کند. نظام جمهوری اسلامی ایران باید پرچمدار تحمل و عدالت باشد.

وی همچنین با انتقاد از برخی بازی‌های سیاسی و با بیان اینکه “برخی روزنامه‌ها گرفتار بازی‌های سیاسی شده‌اند”، گفت: البته ممکن است جایی حقی تضعیف شود و بر اساس بازی‌های سیاسی تهمتی زده شود باید بر اساس قانون برخورد شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه “رسانه باید آزادگی داشته باشد و حقیقت را بگوید گرچه علیه خودش باشد”،‌ اظهار کرد: رسانه‌ها برای بیان حقیقت آمده‌اند.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود با انتقاد از نظام سلطه گفت: صهیونیست‌ها تمام عرصه‌های انسانی را تحریف کرده‌اند، به انحطاط کشیده‌اند و بخش مهمی از عرصه رسانه‌ای را نیز به انحطاط برده‌اند. وقتی رسانه به یک مقوله حزبی و گروهی تبدیل شد دیگر رسانه نیست، یک ابزار است و ارزشی ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که خبرنگار اول یک انسان و هموطن است. گیرم که اشتباهی مرتکب شد یا بعضا انتقادی کرد؛ آیا سقف آسمان به زمین می‌چسبد که این برخوردها صورت می‌گیرد؟ اگر قرار بود بستن وبلاگ، کسی را نجات دهد، خیلی اتفاقات می‌افتاد. البته اگر جایی قانون زیر پا گذاشته و حقی تضعیف شد باید بر اساس قانون برخورد شود. نمی‌گویم که هیچ برخوردی نشود ولی اینکه خودمان شاکی باشیم و خودمان نیز قاضی باشیم، مثلا بگوییم فلانی به من توهین کرده و من شاکی هستم و خودم نیز تصمیم می‌گیرم، درست نیست.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس، فضای مجازی نیز مثل رسانه‌هاست و اگر موضوعی پیش آمد باید طبق قانون با آن برخورد شود و حق دفاع داده شود، گفت: البته ما خوشبین هستیم و برخی از توضیحات را می‌پذیریم ولی وقتی برخی از اعمال را کنار هم می‌گذاریم این اعمال در کنار هم قابل پذیرش نیست.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه “از دید ما همه رسانه‌ها محترمند”، گفت: نه اینکه تنها روزنامه ایران که از سوی دوستان ما اداره می‌شود، محترم باشد. ما به روزنامه ایران هم نمی‌گوییم که چه بنویسد و چه بگوید. تنها توصیه‌های کلی می‌کنیم که مراعات کنند. همه ما از یک خانواده هستیم و باید در یک جهت حرکت کنیم، در جهت تعالی اخلاقی و آرمانی جامعه. از نظر من همه شما فرزندان من هستید و من همه شما را دوست دارم. برخی به من ایراد می‌گیرند که چرا می‌گویم همه مردم را دوست دارم. حال هرچه می‌خواهد باشد، من این‌گونه هستم و به این دوست داشتن افتخار می‌کنم و دعای من این است که خداوند این خلق‌وخو را از من نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور اظهار کرد: هرکدام از ما در بستری از فکر و تحلیل می‌اندیشیم و تصمیم می‌گیریم. هنر ما این است که بستر اندیشه جامعه را یکسان کنیم تا تحلیل‌ها به هم نزدیک‌تر شود. واقعیت این است که ما در متن و قلب تحولات بزرگ تاریخی قرار داریم و جامعه بشری در حال عبور از یک شیب تند است. نظام‌هایی که چهار قرن است بر اساس مکتب‌هایی کشورها را اداره می‌کردند، امروز به ته خط رسیده‌اند. جامعه بشری در مسیر کمال خود به دنبال برپایی سعادت کامل است و این مستلزم بزرگ شدن آدم‌هاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “جهانی شدن خیلی خوب است”، اظهار کرد: انسان امروز باید جهانی شود وگرنه در تراز انسانی نخواهد بود. نگاه ما باید بر اساس نگاه جهانی باشد. همه انسان‌ها و همه افراد جامعه بشر باید در نگاه ما مورد توجه باشند و بدانید که پیام‌های ملی و جغرافیایی و تاریخی محدود، دیگر پاسخ نمی‌دهد.

رییس‌جمهور افزود: وقتی همه بشر تحت هجمه مستکبران است ما باید تمامی جامعه بشری را مخاطب کنیم و تمام بشریت را علیه استکبار بسیج کنیم وگرنه مستکبران باز هم شعارهای فریبنده خود مردم را به سمت خود می‌کشانند. امروز می‌بینیم که برخی شعارهای فریبنده مستکبران مورد توجه مردم منطقه و حتی بخشی از مردم خودشان قرار گرفته است؛ شعارهایی که دم از آزادی، دموکراسی و حقوق بشر می‌زند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه “ما باید مراقب باشیم که تحولات را بتوانیم مدیریت کنیم”، افزود: خیال نکنیم که این تحولات بسیار ساده است. این تحولات پیچیدگی‌های زیادی دارد. چه بسیار نهضت‌های مردمی که در نهایت قدرت را به افرادی سپرده‌اند که مورد نظر مردم نبوده‌اند و ما باید از تحولات منطقه مراقبت کنیم وگرنه به بن‌بست و تناقض می‌رسیم و حرف‌های ما دیگر در جهان شنیده نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید مراقب باشیم و در مواضع خود میان مردم و حکومت‌ها تفاوت قائل شویم. ما باید طوری رفتار کنیم که طرفدار همه مردم باشیم و بدانیم که همه مردم دنیا اعم از مردم آفریقا و آمریکا و اروپا همه مظلوم هستند و باید برای آنها تلاش کنیم. در این صورت است که نگاه مردم دنیا به ما عوض می‌شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “برخی می‌خواهند خط دشمن را به تهران بیاورند، در حالی که هنر این است که ما مردم را از طاغوت جدا کنیم و این ماموریت ماست”، از احزاب و جناح‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هیچ‌گاه در دل مردم جا نیفتاده‌اند و نمی‌دانم که به چه دلیلی و چه اشکالی است که این‌گونه است. ملت ما ملتی عمیق و متمدن است و آن‌چه را که در خشت خام می‌بیند، برخی احزاب و گروه‌ها در آینه هم نمی‌بینند. این را بدانید که ملت ما همه قالب‌های تحمیلی را از جانب هرکس که باشد می‌شکند. ملت ما ملتی تمدن‌ساز است و خواسته‌های خود را می‌فهمد و هیچ قالبی را نمی‌توان به آن تحمیل کرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود، با بیان اینکه “به خدا همه‌ آنهایی که در کشور روی خون شهدا نشسته‌اند و به دنبال قدرت هستند هرگز به بهشت نمی‌روند”، گفت: همه اعضای یک خانواده هستیم و ما باید همیشه انقلاب را تعریف کنیم؛ همانطور که باید حقیقت دین را تعریف کرد زیرا انقلاب برای تعالی، کرامت و آزادگی انسان‌ها و عشق آمده است. احترام به انسانها آنقدر محترم است که خداوند به پیامبرش که نزدیکترین به خداست فرمود رابطه تو با مردم براساس ذکر و تذکر است.

وی ادامه داد: خداوند سیطره بر انسانها قرار نداده است و این نشان می‌دهد که چقدر انسانها نزد خداوند عزیز و محترم هستند. همانطور که امام(ره) مطرح کردند، خداوند برای هدایت فرعون دو پیامبر را می‌فرستد؛ یکی پیامبر اولی‌العظم و دیگری برادرش هارون را. هنگامی که تاریخ را مطالعه می‌کنید مشاهده می‌کنید که هیچگاه اهالی توحید و موحدان مخالفان خود را به سحر و جادو متهم نکردند و همیشه عکس آن وجود داشت؛ بدین صورت که اهل ظلم و افراد مدعی طرف مقابل را متهم می‌کردند. هیچ وقت مشاهده نکردیم که انسانهای بزرگ مخالفان خود را به سحر و جادو متهم کرده باشند و اگر در این بستر بنویسیم و منتشر کنیم خواهید دید که دنیا چقدر زیباست.

رییس‌جمهور در ادامه، با طرح این پرسش که “چرا باید میان مسیحیان و مسلمانان صف‌بندی باشد؟” اظهار کرد: دعوا را مدعیان درست می‌کنند نه مردم و توده‌ها.‌ عده‌ای از مدعیان در این میان می‌ایستند و مانع می‌شوند. وقتی این دیواره‌ها در هم بشکند و حقایق به دست شما خبرنگاران به راحتی رد و بدل شود، طومار مستکبران و خودخواهان در هم خواهد شکست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران مبنی بر این بعضاً رفتارهای مناسبی با آنها صورت نمی‌گیرد، گفت: خبرنگار فردی مثل من است و من اینجا مسئولیت دارم و او در جایی دیگری مسئولیت دارد. افرادی که ما با آنها کار می‌کنیم، همه انسان‌های آزاده‌‌ای هستند و برای انتشار حقایق آمده‌اند.

وی در مورد ضعف اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت که مورد گلایه یکی از خبرنگاران بود، با تایید این مطلب گفت: ضعف وجود دارد و فکر می‌کنم که دولت باید کار خود را انجام دهد و رسانه‌ها نیز باید کار خودشان را انجام دهند. سال گذشته که هجوم سنگین و سازمان‌یافته هجمه نسبت به دولت بود، نزد عزیزی رفتم و گفتم که این امر به ضرر کشور است. گفتم یا خودتان تذکر دهید یا اجازه دهید به روش خودم یعنی روش احمدی‌نژادی رفتار کنم. (این قسمت از صبحتهای احمدی‌نژاد با خنده و تشویق حاضران همراه بود).

رییس‌جمهور یادآور شد: به عنوان مثال هنگامی که پروژه‌ای به ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، در برخی از رسانه‌های خبری منتشر نمی‌شود. البته شما خبرنگاران، مطلب را منتقل می‌کنید اما این موضوع به سیاست رسانه مرتبط است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “دعوا برای قدرت باید حد و مرزی داشته باشد”، افزود: به خدا همه‌ آنهایی که در کشور روی خون شهدا نشسته‌اند و به دنبال قدرت هستند، هرگز به بهشت نمی‌روند. این همه شهید و خون پاک و یک تاریخ مبارزه وجود دارد. آیا یک تاریخ مبارزه بر این است که ما به قدرت برسیم؟ این طور نیست. قدرت برای گسترش عدالت است. البته باید انصاف داشت؛ دولت اقداماتی را انجام داده است اما ضعف‌هایی هم دارد. یقین دارم آنقدر قلم، چشم‌، زبان و اندیشه آزاده وجود دارد که احدی قادر نخواهد بود حقایق را از مردم پنهان کند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از خبرنگاران که به عنوان نماینده وبلاگ‌نویسان درباره نحوه برخورد قوه قضائیه با برخی وبلاگ‌نویسان حامی دولت گفت: باید پای حق ایستاد و این ایستادن سیلی خوردن دارد. فکر نکنید چون جمهوری اسلامی شده دیگر همه چیز خوب است. باور من قبل از انقلاب این بود که هنگامی که انقلاب پیروز می‌شود، عمل صالح آسان خواهد شد اما کمتر از ۳ ماه پس از پیروزی انقلاب این باور در هم شکست.

احمدی‌نژاد در همین رابطه اظهار کرد: در حال تنظیم نامه‌ای برای قوه قضاییه هستم. آخر به چه دلیل باید این کارها شود؟ این موضوع را حتماً پیگیری می‌کنم و شما باید بدانید که در عرصه حقیقت‌طلبی باید تحمل وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش از میان جمعیت فردی فریاد زد که آن دو خواهر و برادر را نیز بازگردانید که احمدی‌نژاد در واکنشی به آنها گفت: چشم اما همه کارهای دنیا را از من نخواهید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر