2

آغاز ثبت‌نام دانشجویان ممتاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد

  • کد خبر : 39476
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۹:۰۶

این داوطلبان می‌توانند تا روز ۱۳ شهریورماه با مراجعه به این سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ثبت‌نام دانشجویان ممتاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد از امروز آغاز شد و تا ۱۳ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی برای استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد باید از اول شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند، این داوطلبان می‌توانند تا روز ۱۳ شهریورماه با مراجعه به این سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های ۸۸ یا ۸۹ که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از ۳ نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل ۱۷ باشند و حداکثر در ۴ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو ۱۰ درصد برتر باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

همچنین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های ۸۶ یا ۸۷ که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند، مشمول استفاده از این آیین‌نامه هستند.

داوطلبان باید فایل اسکن شده فرم معرفی‌نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند و کدرشته محل خود را انتخاب کنند، در صورتی که تمامی مراحل به طور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری ۱۲ رقمی را به داوطلب ارایه می‌دهد.

ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی روزانه و شبانه برای این دسته از پذیرفته‌شدگان به صورت رایگان و مانند دانشجویان دوره روزانه است و دانشگاه‌ها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.

اولویت ادامه تحصیل این دانشجویان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی پایین‌تر است و دانشجویان ممتاز می‌توانند تا یکسال پس از دانش‌آموختگی و فقط برای یکبار در هر دوره تحصیلی از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر