1

بان‌کی‌مون باید پاسخگوی عدم استقلالش در برابر آمریکا و اسرائیل باشد

  • کد خبر : 39774
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

اولین مطالبه‌ای که دبیرکل سازمان ملل باید در اجلاس عدم تعهد پاسخگوی آن باشد علت عدم استقلال سازمان ملل در قبال غرب و آمریکاست.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اولین مطالبه‌ای که بان‌کی‌مون باید در اجلاس عدم تعهد پاسخگوی آن باشد، علت عدم استقلال سازمان ملل در قبال غرب و آمریکاست.

خبرگزاری فارس: بان‌کی‌مون باید پاسخگوی عدم استقلال سازمان ملل باشد

حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره مطالبات غیرمتعهدها از دبیرکل سازمان ملل در تهران اظهار داشت: اولین مطالبه‌ای که دبیرکل سازمان ملل باید در اجلاس عدم تعهد پاسخگوی آن باشد علت عدم استقلال سازمان ملل در قبال غرب و آمریکاست.

شیخ‌الاسلام با اشاره به حق وتو آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد: این سازمان در رابطه با مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی باید منافع سازمان ملل را در نظر بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه بان‌کی‌مون سابقه خوبی در زمینه استقلال سازمان متبوعش ندارد و از این رو باید پاسخگوی عدم استقلالش در برابر آمریکا و اسرائیل باشد، افزود: وی همچنین باید در قبال مسئله سوریه و فلسطین پاسخ دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که دبیر کل سازمان ملل با تکیه بر جنبش عدم تعهد و به‌ویژه ریاست ایران بر شانزدهمین دوره اجلاس عدم تعهد بتواند در برابر آمریکا قدرت مقابله پیدا کند.

شیخ‌الاسلام در خصوص مهم‌ترین مطالبات غیرمتعهدها در این اجلاس تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید در دستور کار اجلاس قرار گیرد، نداشتن پایگاه نظامی در کشورهای عدم تعهد است چرا که بر اساس اصول این سازمان کشورها نباید به پایگاه نظامی برای سایر کشورها همچون آمریکا تبدیل شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در همین زمینه به نقض اصول این سازمان از سوی بحرین و برخی کشورهای همسایه ایران که به پایگاه نظامی آمریکا تبدیل شده‌اند اشاره کرد و گفت: عدم تعهد باید در این زمینه راهکار و سازوکاری تعبیه کند تا با ناقضان این اصول در صورت عدم تصحیح این روند برخورد صورت گرفته و آنها از سازمان عدم تعهد اخراج شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر