3

ملکشاهی در گفتگو با افق :دولت عملکرد خوبی داشته است

  • کد خبر : 39839
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

الهیارملکشاهی گفت:دولت دهم با توجه به تشدید تحریم ها و شرایط بد اقتصادی، عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی داشته است

الهیارملکشاهی در گفت‌گو با خبرنگار افق ، به مناسبت هفته دولت، به ارزیابی عملکرد دولت دهم پرداخت و ضمن تبریک به دولتمردان، افزود: دولت دهم با توجه به تشدید تحریم ها و شرایط بد اقتصادی، عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی داشته است ولی در برخی موارد ضعف هایی داشته که جای بحث دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بی توجهی دولت دهم نسبت به نظر کارشناسان خبره و کاردان در خصوص موارد مختلف یادآور شد که دولت باید درموارد متفاوت از نظرکارشناسان و متخصصان استفاده کند و نسبت به این نظرات کارشناسانه بی توجه نبوده و امور را با تدبیر بیشتری پیش برد تا به نتیجه دلخواه نزدیک شویم.

نماینده مردم کوهدشت در خانه ملت ، عدم توجه دولت به مردم مناطق محروم و مرزی را از نقاط ضعف این دولت دانست و اظهار داشت که دولت دهم باید با توجه به مناطق محروم توازن را در میان همه استانهای کشور برقرار کند و با بی توجهی به برخی استانها از جمله استان محروم لرستان و توجه به کلان شهرها و برخی استانهای دیگر، باعث ایجاد و تقویت فاصله میان استانها نشوند.

وی با اشاره به اینکه تنها ممر معیشتی مردم استان لرستان کشاورزی است و خشکسالی دو سال اخیر باعث شده آسیب جدی به کشاورزان این استان وارد شود، تصریح کرد: دولت دهم در برخی استان‌ها توانسته است مشکل خشکسالی و کمبود آب و برق را به طور جدی حل کند بنابراین باید درباره استان لرستان نیز به طور جدی تری وارد عمل شود.

ملکشاهی با اشاره به بهانه ‌های دولت برای فرار از زیر بار مسئولیت ،مسئله خصوصی سازی را مطرح می کند و معتقد است که با اجرای اصل۴۴ قانون اساسی، امکان حمایت دولت از مناطق محروم وجود ندارد ودولت نمی تواند وارد حوزه خصوصی سازی شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با عدم حمایت از مناطق محروم، فاصله استانهای مورد حمایت دولت با استانهایی که زیر چتر حمایتی نیستند زیاد شده است گفت: این مناطق از قافله پیشرفت عقب مانده و تا توسعه یافتگی فاصله زیاد دارند.

این نماینده دوره نهم مجلس تاکید کرد که دولت دهم باید به واسطه شعار عدالت محوری، از نگاه تبعیض آمیز نسبت به استانها و مناطق مختلف کشور دوری کند و مناطق آسیب پذیر و محروم را مورد حمایت بیشتری قرار دهد تا به حد پیشرفت سایر استانها برسند.

  انتهای پیام.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر