2

جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت سوریه خواهد ایستاد

  • کد خبر : 41745
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

بروجردی گفت: ایستادگی ملت سوریه الگویی برای مقاومت ملت‌های مستقل در برابر قدرت‌های جهانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسای کمیسیون‌های امور خارجی و امنیت ملی مجلس سوریه گفت: ایستادگی ملت سوریه الگویی برای مقاومت ملت‌های مستقل در برابر قدرت‌های جهانی خواهد بود.

افق نیوز به نقل از اداره اخبار مجلس، رؤسای کمیسیون‌های امور خارجی و امنیت ملی مجلس سوریه که در رأس یک هیئت بلندپایه پارلمانی به تهران سفر کرده‌اند، با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، بروجردی با بیان اینکه بی‌تردید ملت سوریه برنده نهایی بحران کنونی خواهد بود و این شرایط سخت و دشوار را سرافرازانه پشت سر خواهند گذاشت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم و حاکمیت ملی سوریه به عنوان محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی جدی است و همچنان در کنار ملت این کشور خواهد ایستاد.
وی افزود: مجلس از هر اقدامی در حمایت از سوریه در مقابل توطئه‌های دشمنانش پشتیبانی می‌کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران با دقت و حساسیت تحولات سوریه و مقاومت شجاعانه ملت آن کشور را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: ایستادگی ملت سوریه، الگویی برای مقاومت ملت‌های مستقل در برابر قدرت‌های جهانی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هر گونه راه حلی برای بحران سوریه بدون موافقت دولت این کشور، محکوم به شکست است.
طرفین در ادامه بر مشورت و رایزنی نزدیک کمیسیون‌های خارجی و امنیت ملی در مجالس دو کشور تأکید کردند.
در ادامه این دیدار  “محمد صبحی ابوالشامات” رئیس کمیسیون امنیت ملی و خانم “فادیا دیب” رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سوریه ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه طی بحران بیست ماه گذشته این کشور، تأکید کردند: مناسبات راهبردی ایران و سوریه محور اصلی خط مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی است.
 “ابوالشامات” با اشاره به همکاری نزدیک دو کشور در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، افزود: علت تمامی توطئه‌های کنونی علیه ملت سوریه، استقامت و پایداری این کشور در برابر اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر