2

پرونده های زمین خواری کرمان و ردپای شهرام جزایری در این پرونده

  • کد خبر : 4187
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷

افق به نقل از مهر، یدالله موحد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان کرمان گفت: در بررسی پرونده های زمین خواری کرمان در حوزه زمینهای هفت باغ علوی شرکتی با نام “دیاکو” که متعلق به وابستگان شهرام جزایری است فعالیت داشته است. وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در دستور کار شورای […]

افق به نقل از مهر، یدالله موحد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان کرمان گفت: در بررسی پرونده های زمین خواری کرمان در حوزه زمینهای هفت باغ علوی شرکتی با نام “دیاکو” که متعلق به وابستگان شهرام جزایری است فعالیت داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در دستور کار شورای حفظ بیت المال بوده رسیدگی به وضعیت زمینهای هفت باغ علوی است که بعضا تغییر کاربری داشته اند و یا دولتی بوده و به فروش رفته است.

وی یادآورشد: شهرک زیتون درمحدوده هفت باغ علوی  کرمان با ۷۰۰ هکتار اراضی  توسط شرکت عمران کرمان واگذار شده بود بخشی از زمینهای این محدوده به شرکتی به نام دیاکو که سهامداران آن از بستگان شهرام جزایری بودند واگذار شده و سپس شرکت دیگری با نام شرکت عمران شهر جدید ماهان نسبت به تفکیک اراضی اقدام می کرده است که موضوع این اراضی در دستور کار این شورا قرار گرفت.

موحد گفت: با توجه به گزارشاتی که تهیه شده پرونده های شرکت وابسته به شهرام جزایری در تهران باید بررسی شود و در حال حاضر دستور توقف هر گونه نقل و انتقال اراضی صادر شده است و وضع موجود حفظ می شود تا در تهران نسبت به این پرونده تصمیم گیری شود.

وی افزود: درآمد حاصل از فروش زمین های شهرک زیتون و اراضی که پلاک آنها به نهادهای زیربط داده شده نصیب وابستگان جزایری می شده است.

دادستان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث اراضی دولتی در کشور و استان وجود دارد تفکیک اراضی دولتی از خصوصی است به ویژه در حاشیه شهر کرمان که حاشیه نشینی در آن جریان دارد و روستای الله آباد و نزدیک پایانه جدید مسافربری پلاک دو هزار و ۹۷۹ بخش ۳۰کرمان است که فقط ۴٫۳هکتار ملک اشخاص بوده است .

وی یادآورشد: بقیه اراضی این محدوده دولتی بوده و با نقشه دقیقی که از این محدوده آماده شد مشخص شد ۴۳هکتار اراضی دولتی و مردمی در این پلاک وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: وجود برخی ابهامات در زمینهای این منطقه باعث سواستفاده زمین خواران و فروش زمین های دولتی  شده است که با همت شورای حفظ بیت المال و با ترسیم نقشه دقیق محدوده این اراضی به مراجع قضایی اعلام شدند.

موحد از جمله اقدامات انجام شده در برخورد با زمین خواران را شناسنامه دار کردن این افراد دانست و افزود: هشت زمین خوار کرمان در حال تحمل کیفر هستند و ۱۰نفر دیگر شناسنامه دار شده اند که بعضا تحت تعقیب قضایی هستند.

وی ایجاد کمربندی سبز اطراف کرمان را جهت مبارزه با این مشکلات مثمر ثمر خواند و گفت: ایجاد این کمربندی اطراف شهر کرمان که در دستور کار شهرداری و استانداری است که اگر عملی شود می تواند حاشیه نشینی و تصرف اراضی دولتی را کنترل کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر