4

قیمت‌های بالا در بخش مسکن منجر به رکود شده است

  • کد خبر : 44972
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: آینده بازار مسکن در سالهای ۹۲ و ۹۳ به دلیل پیشرفت ساخت و ساز، بسیار امیدوارکننده است و شرایط مناسبی را خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با تایید اینکه قیمت‌های بالا در بخش مسکن منجر به رکود شده است، گفت: افزایش قیمت در بخش مصالح ساختمانی باید از سوی ستاد تنظیم بازار کنترل شود، زیرا ۸۰ درصد تولیدات این بخش داخلی است.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن چه زمانی از رکود خارج می شود، گفت: هم اکنون در بازار، رکود انتظاری را داریم و از طرف دیگر موضوع افزایش قیمت ارز مطرح است اما آنچه که ما می دانیم این است که همیشه برخی از اتفاقات بازار مسکن را دچار اختلال می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بابیان اینکه در حال حاضر باید منتظر یک ثبات در بازار ارز باشیم، افزد: آینده بازار مسکن در سالهای ۹۲ و ۹۳ به دلیل پیشرفت ساخت و ساز، بسیار امیدوارکننده است و شرایط مناسبی را خواهیم داشت.

وی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر بازار مسکن، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مصالح ساختمانی در کشور داخلی هستند اما ما در کشور مشکلی را به نام جو روانی داریم که همین منجر به افزایش قیمت می شود.

قلی خسروی افزود: افزایش قیمت در بخش مصالح ساختمانی باید از سوی ستاد تنظیم بازار کنترل شود و وقتی ۸۰ درصد تولید داخلی است دلیلی ندارد که قیمت هابراساس دلارتعیین شود اما متاسفانه جو روانی بر قیمتها خیلی موثر است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل رکود بازار مسکن قیمتهای بالا در این بخش است، گفت: حتما همینطور است و قیمتها بالاست اما این را هم در نظر بگیرید که در گذشته اطراف تهران پر از حلبی آباد و حاشیه نشینی بود اما الان چنین بخشهایی وجود ندارد که این نتیجه تلاش مطبوعات و مسئولان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر