3

باید با ارائه راهکارهای مناسب، از تولید داخلی حمایت کنند

  • کد خبر : 46077
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴

دولت در راستای حمایت از تولیدات داخلی به‌ویژه صنایع با فناوری بالا، باید درصدی از سود تسهیلات بانکی این صنایع را تقبل کرده و بپردازد.

رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد: ایدرو با ارائه تسهیلات از محل طرح‌های صنایع نوین، از تولید هواپیمای سبک در داخل کشور حمایت کرد که این طرح‌ها هم اکنون به ثمر نشسته و تعدادی از این هواپیماها با موفقیت تولید شده و آماده عرضه به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل ایدرو که به همراه منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی از شرکت هوافضای درنا بازدید می‌کرد، با اعلام این مطلب افزود: سازمان‌های توسعه ای نباید در حوزه‌هایی که بخش خصوصی امکان و توان سرمایه‌گذاری دارد، وارد بلکه باید با ارائه راهکارهای مناسب، از تولید داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی که در اختیار صنعت قرار گرفته، بالا است، ادامه داد: دولت در راستای حمایت از تولیدات داخلی به‌ویژه صنایع با فناوری بالا، باید درصدی از سود تسهیلات بانکی این صنایع را تقبل کرده و بپردازد.
شافعی همچنین تصریح کرد: منابع موجود باید به صورت مدیریت شده در اختیار برخی از صنایع اولویت دار و پیشرفته همچون توسعه صنایع هوایی قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از راهکارهای حمایت از تولید داخلی را تعرفه‌های واردات عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولین ذیربط می خواهیم به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه مناسبی برای واردات هواپیماهای سبک تعریف نمایند تا استقبال از محصولات داخلی نیز افزونتر گردد.
وی خاطرنشان کرد: ایدرو با ارائه تسهیلات از محل طرح‌های صنایع نوین، از تولید هواپیمای سبک در داخل کشور حمایت کرد که این طرح‌ها هم اکنون به ثمر نشسته و تعدادی از این هواپیماها با موفقیت تولید شده و آماده عرضه به بخش خصوصی است.
در این بازدید، مراحل مختلف ساخت هواپیماهای سبک و توانمندی فنی مهندسی بوجود آمده در شرکت هوافضای درنا توسط رئیس ایدرو و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی و نیز جمعی از مدیران و کارشناسان ایدرو مورد بازدید قرار گرفت.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر