2

bbc فارسی می خواهد با توسل به ترفندهای مختلف، چهره بهائیت را تطهیر کند+تصاویر

  • کد خبر : 47594
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲

ماجرای رسوایی جنسی محدود به بی‌بی‌سی فارسی نماند و بتازگی یکی از مشهورترین مجریان تاریخ بخش انگلیسی زبان بی‌بی‌سی که سال گذشته از دنیا رفت، به سوء استفاده جنسی از بیش از ۴۰۰ کودک و زن در طول ۳۰ سال فعالیت خود متهم شد.

افشای رسوایی‌های جنسی در بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی، در کنار انهدام چند شبکه اخلالگر بهاییت در داخل ایران که در واقع این فرقه ضاله عقبه بخش فارسی زبان بی‌بی‌سی را تشکیل می‌دهد، شبکه متعلق به خاندان سلطنتی انگلیس را به تکاپوی تلافی واداشت.

به گزارش مشرق، بی‌بی‌سی فارسی قصد دارد در روزهای آینده برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی‌ها و در عین حال، ضربه متقابل بر دستگاه امنیتی ایران، کلیپی را بعنوان «مستند» پخش کند که محور آن، نحوه بازجویی‌ها از متهمان است.

بر اساس گزارش رسیده به خبرنگار ما، بزرگمهر شرف الدین تهیه کنندگی این مستند را انجام داده که جزو حلقه نویسندگان بی‌بی‌سی با ماموریت مشخص نگارش مقالات علیه رهبر انقلاب نیز هست.

همچنین مازیار بهاری خبرنگار سابق هفته‌نامه نیوزویک نیز که در جریان حوادث سال ۸۸ تهران به مدت چهار ماه بازداشت و به ۱۳ سال حبس محکوم شد اما با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از ایران فرار کرد، در تهیه این کلیپ که بی‌بی‌سی از آن بعنوان «مستند» یاد می‌کند، همکاری کرده است.

بر مبنای آنچه که تاکنون توسط منابع خبری مشرق در لندن بدست آمده است، محتوای این کلیپ صرفاً جمع‌آوری ادعاهای تکراری ضد انقلاب علیه دستگاه امنیتی ایران است که با توجه به حوادث سال ۸۸ بروز شده است و ارزش محتوایی قابل اعتنایی حتی برای نقد کردن ندارد.

علت دستپاچگی بی‌بی‌سی برای اقدام علیه وزارت اطلاعات ایران اما آنچه که دست اندرکاران بی‌بی‌سی را برای تهیه دستپاچه این مستند به تکاپو واداشته است، درز رسوایی‌های اخیر جنسی در این شبکه خاندان سلطنتی انگلیس است. ماجرای این رسوایی‌ها از سال گذشته در بخش فارسی بی‌بی‌سی به رسانه‌ها راه یافت که مدیران بی‌بی‌سی فارسی در نهایت مجبور شدند برای از بین بردن تمرکز بیننده و مخاطب خود بر روی این مسئله، پونه قدوسی از مجریان زن برنامه «نوبت شما» را که گفته می‌شد مورد تعرض جنسی صادق صبا مدیر بخش بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفته از این برنامه کنار بگذارد و در حالی‌که بی‌بی‌سی حساب ویژه‌ای بر روی او بعنوان توانمندترین مجری خود باز کرده بود، برای کم‌رنگ شدن حرف و حدیث‌ها، وی را به پشت صحنه و تحریریه منتقل کند.

اما ماجرای رسوایی جنسی محدود به بی‌بی‌سی فارسی نماند و بتازگی یکی از مشهورترین مجریان تاریخ بخش انگلیسی زبان بی‌بی‌سی که سال گذشته از دنیا رفت، به سوء استفاده جنسی از بیش از ۴۰۰ کودک و زن در طول ۳۰ سال فعالیت خود متهم شد.

ضربه به شبکه بهاییت در ایران، ضربه به گیجگاه بی‌بی‌سی در لندن با این حال، افشای رسوایی‌های جنسی در بی‌بی‌سی تنها انگیزه‌ی این شبکه سلطنتی برای دست بکار شدن علیه وزارت اطلاعات ایران نیست، بلکه انهدام چند شبکه اخلالگر بهاییت در داخل ایران، انگیزه مهم دیگر در این زمینه است.

این شبکه‌های بصورت سازمان یافته علیه مقدسات دینی فعالیت می‌کردند. این شبکه‌های ضد دینی در پوشش عناوینی نظیر «نوکیشان» به ترویج مسائل عمیقاً خیر اخلاقی مانند «هم‌جنس‌گرایی» می‌پرداختند. همچنین برخی دیگر از آن‌ها نیز اقدام به اخلال در بازار اقتصادی کشور با طراحی برنامه‌هایی نظیر احتکار، شایعه‌سازی و خارج کردن سرمایه‌ها از کشور کرده بودند.

علت آشفتگی گردانندگان بی‌بی‌سی از شناسایی و انهدام این شبکه‌ها زمانی روشن می‌شود که از ارتباطات بنیان‌گذاران بی‌بی‌سی با فرقه بهاییت و تداوم تسلط این فرقه بر بی‌بی‌سی رمزگشایی شود.

برخی جزئیات از تسلط بهایی‌ها بر بی‌بی‌سی عبدالله شهبازی مورخ تاریخ معاصر در این زمینه می‌گوید: «بخش فارسی بی بی سی در اوج جنگ جهانی دوم تاسیس شد و کسی که آن را بنیان گذاری کرد، فردی بود بنام «حسن موقر بالیوزی» که از خویشاوندان «میرزا محمد علی شیرازی» معروف به «باب» محسوب می شد. حسن بالیوزی از شخصیت های بلند پایه فرقه بهاییت بود که از نزدیکان «شوقی افندی» (یکی از رهبران بزرگ بهاییان) نیز محسوب می شد.»
همچنین وبگاه بی‌بی‌سی فارسی نیز بعدها فعالیت خود را با سردبیری «بهروز آفاق» شروع کرد. فردی بهایی که بعدها مدیر شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی هم شد.

اما در حالی‌که بی‌بی‌سی فارسی در سال‌های بعد از کارکنان خود خواست که بدلیل منفور بودن بهاییت در ایران، چنانچه به این فرقه گرایش دارند، اعتقادات خود را چندان علنی نکنند، با این حال، برخی از چهره‌های اصلی این شبکه نتوانستند نیمه پنهان خود را پنهان نگه دارند.

بعنوان نمونه مهدی پرپنچی سردبیر فعلی بی‌بی‌سی فارسی، در وبلاگ شخصی‌اش خاطرات سفر به فلسطین اشغالی و دیدار از مراکز بهائیت و حتی خواندن ورد‌ های این فرقه گمراه را منعکس کرده است.

باقر معین، شاداب وجدی، لطفعلی خنجی و عنایت فانی نیز از جمله کسانی هستند که از سه دهه گذشته تا کنون به عنوان مجری و تهیه کننده، نقش مهمی را در حمایت از بهائیان در بی‌بی‌سی ایفا کرده‌اند.

بی‌بی‌سی فارسی با اعزام خبرنگاران خود به سرزمین‌های اشغالی، سعی کرد تا با توسل به ترفندهای مختلف، چهره بهائیت را تطهیر کند و چندی پیش با هزینه زیاد، مستندی به نفع بهاییان و در انتقاد از محدودیت‌های آن‌ها در ایران منتشر کرد.

در عین حال، تسلط بهایی‌ها بر بی‌بی‌سی فارسی به هیچ‌وجه اتفاقی نیست و با برنامه قبلی رقم خورده است؛ این ادعا زمانی باورپذیر می‌شود که نقش انگلیس در تشکیل فرقه جعلی بهاییت در تاریخ، حمایت‌ها از آنان و فرآیند هدایت آن‌ها بررسی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر