3

گشایش ال‌.سی ریالی مجددا امکان‌پذیر شد

  • کد خبر : 48992
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳

نهاوندیان گفت:تولیدکنندگان داخلی در شرایطی که نقدینگی واحدهای تولیدی دچار مشکل شده است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار دستورالعمل اعتبارات اسنادی داخلی که پس از اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با محدودیت‌هایی مواجه شده بود با امکان نقد شدن این اسناد برای تولیدکنندگان تصویب شد.

محمد نهاوندیان – رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران – از تشکیل جلسه شورای پول واعتبار و تصویب خروج دستورالعمل اعتبارات اسنادی ریالی ازمحدودیت‌های لحاظ شده خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه دستورالعمل اعتبارات اسنادی ریالی که پیش از آن با محدودیت‌هایی مواجه شده بود از تصویب نهایی گذشت و از این پس بانک‌ها می‌توانند ال.سی ریالی باز کنند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی در شرایطی که نقدینگی واحدهای تولیدی دچار مشکل شده است می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

نهاوندیان با تاکید بر این‌که پیش از این یکی از راه‌های اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از طریق ال.سی ریالی بوده است، خاطرنشان کرد: پس از جریان اختلاس گشایش ال.سی داخلی متوقف شده و یا منحصرا به طرف‌های دولتی تعلق می‌گرفت ولی پس از تصویب دستورالعمل جدید این امکان ارتباط مالی برای تولیدکنندگان فراهم شده و همچنین سامانه نظارتی برای بانک مرکزی باز می‌شود.

رییس اتاق ایران از امکان نقد شدن این اسناد اعتباری خبر داد و خاطرنشان کرد: نقد شدن این اسناد کمکی به نقدینگی واحدهای تولیدی است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر