1

هاشمی : فشار مضاعف بر مردم نتیجه معکوس دارد

  • کد خبر : 5006
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

تأکیدات مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانست منشأ تحولات مثبتی باشد که مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفت و یا از مسیر خود منحرف شد آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : در عصری زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز عقلانیت، استدلال و منطق قدرت افزون‌تری پیدا می‌کند و فضای بسته مانعی در […]

  • تأکیدات مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی می‌توانست منشأ تحولات مثبتی باشد که مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفت و یا از مسیر خود منحرف شد

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : در عصری زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز عقلانیت، استدلال و منطق قدرت افزون‌تری پیدا می‌کند و فضای بسته مانعی در برابر اسلام حقیقی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛  جمعی از علمای حوزه و دانشگاه از شهر مقدس قم صبح شنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون حوزه نواندیشی دینی گفتگو کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار  با اشاره به جایگاه رضایت مردم در سبک حکومت‌داری تأکید کرد: اگر نتوانیم رضایت اکثریت مردم را با خود حفظ کنیم، تاریخ نشان داده است که موفق نخواهیم بود و آینده روشنی به همراه نخواهیم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار، اسلام را دینی جامع  و متعلق به همه اعصار و زمان‌ها عنوان کرد و گفت: اسلام نیازی به تحمیل فکر و عقیده ندارد و پایه‌های استدلالاتش محکم و اسلام دین گفتگو و آزاداندیشی در حوزه فکر و تعقل است.

آیت الله هاشمی با اشاره به توجهات ویژه قرآن برای تفکر و تعقل تأکید کرد: تمدن عظیم اسلامی در زمانی که غرب در جاهلیت بود، در کشورهای اسلامی شکل گرفت و اساس آن مبتنی بر آزاداندیشی و اهمیت به تفکر بود.

ایشان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط‌های علمی تأکید کرد: این بحث که می‌توانست منشأ تحولات مثبتی باشد مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفت و یا از مسیر خود منحرف شد و باید تلاش شود با درک این موضوع زمینه‌های آن فراهم شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مباحث در حوزه حکومت در مورد تحمیل برخی موارد به جامعه و به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد: فشار مضاعف نتیجه کمتری به همراه دارد و در هر طرحی که به اجرا می‌رسد باید به واقعیات جامعه نیز توجه داشت و از حرکاتی که وهن را نیز به همراه دارد، پرهیز کرد.

ایشان افزود: البته در جامعه باید به محیط به عنوان عاملی مؤثر در حوزه تربیت توجه کرد و از رشد فساد در آن جلوگیری به عمل آورد که آن نیز روش‌های علمی متناسب را طلب می‌کند.

ایشان در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در خصوص اوضاع کشورهای منطقه و برخی اعتراضات تأکید کرد: نقطه مشترک همه این اعتراضات محوریت مردم است و برخوردهای سرکوب‌گرایانه با توجه به این موج بیداری نتیجه‌بخش نخواهد بود.

ایشان افزود: مردم مظلوم بحرین در این میان متحمل سختی‌های بیشتر هستند و مظلوم واقع شده‌اند و حمایت جهانی نیز به همراه ندارند.

گفتنی است در این دیدار حاضران هر کدام به بحث در خصوص مفاهیم و موضوعات دینی به‌ویژه در حوزه‌های حکومتی پرداخته و مطالبی در خصوص لزوم توجه به حوزه نواندیشی دینی در محافل علمی و به‌ویژه حوزوی پرداختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر