2

بسته شدن راه دسترسی پروژه بیمارستان کودکان سرطانی

  • کد خبر : 51555
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳

دو خانواده راه دسترسی پروژه بیمارستان کودکان سرطانی را بسته‌اند و شهردار ساری در این زمینه قول پیگیری داد.

خبرگزاری فارس: شهردار ساری: شخصا پیگیری می‌کنم

مهدی عبوری شهردار ساری و جمال باقری سخنگوی شورای شهر ساری صبح امروز در جلسه هیئت مدیره مجمع خیران ماهک حضور یافتند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیران ماهک در این نشست اظهار داشت:‌ مشکل سرطان از زمان جنینی می‌تواند شروع شود و هضم این موضوع برای خانواده‌ها مشکل است.

سیدعبدالله موسوی با اشاره به اینکه سرطان در کودکان، تبعات اجتماعی بسیاری دارد، ادامه داد: هنوز جامعه کودکان سرطانی را مانند یک بیمار ساده تصور می‌کنند، در حالی که نیاز کودکان سرطانی کاملا متفاوت است.

وی با بیان اینکه اغلب این خانواده‌ها از قشر کم‌بضاعت جامعه هستند، متذکر شد:‌ متاسفانه سازمان‌های بیمه‌گر هزینه داروی شیمی درمانی را قبول نمی‌کنند، چرا که این دارو خارجی و گران است.

موسوی با اشاره به اینکه با احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان، تصمیم داریم به این بچه‌های فراموش شده کمک کنیم، گفت: در شمال کشور هیچ پایگاهی برای کودکان سرطانی نداریم.

وی اظهار داشت: اگر خدمات اجتماعی را در کنار خدمات درمانی برای کودکان سرطانی داشته باشیم، روند درمان بهتر صورت می‌گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه ارائه نشدن خدمات اجتماعی به این بیماران حلقه مفقوده‌ای است خاطر نشان کرد:‌ وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی این بخش را بر عهده نمی‌گیرند و باید کمک کنیم تا این حلقه جدا شده متصل شود.

رئیس مجمع خیران سلامت مازندران در این نشست گفت: احداث مرکز طبی کودکان سرطانی که نخستین مرکز در شمال کشور است، پروژه‌ای فرااستانی و ملی است.

فرزاد گوهردهی ادامه داد: احداث این مرکز نیازمند تلاش جمعی و مساعدت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

عضو مجمع خیران ماهک با اشاره به اینکه شهرداری و شورای شهر ساری تاکنون کمک‌های فراوانی به مجمع خیران ماهک داشته‌اند تصریح کرد: باید مانند گذشته همچنان یاری‌گر این مجموعه باشیم.

نائب رئیس مجمع خیران ماهک گفت: دغدغه‌ اصلی ماهک، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از اجرای این پروژه است.

مجتبی کواکبیان اظهار داشت: هنوز بسیاری از افراد در جریان روند احداث بیمارستان کودکان سرطانی نبوده و نسبت به این موضوع آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان اعم از مجازی، مکتوب، تصویری و شنیداری در روند اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این مجموعه ما را یاری کردند، افزود: ‌هنوز افرادی هستند که نمی‌دانند ماهک چه رسالتی دارد.

کواکبیان با اشاره به اینکه ماه گذشته دومین عامل مرگ و میر در مازندران پس از تصادف، سرطان اعلام شد تصریح کرد:‌ باید چنین مرکزی در استان دائر شود.

رضا شهریاری، دبیر مجمع خیران ماهک نیز در این جلسه اظهار داشت: راه دسترسی به زمین احداث این بیمارستان، از درون بیمارستان بوعلی سینا است.

رضا شهریاری تصریح کرد: راه دسترسی دیگر این مرکز در قسمت پشت زمین است که دو خانواده در این محدوده با دیوارکشی بر روی یک قطعه زمین، مانع عبور کامیون‌های ما شده‌اند و اکنون راه عبور نداریم.

وی با بیان اینکه این موضوع را از طریق محاکم قضایی پیگیری کردیم، یادآور شد: زمین دیگری در این محدوده قرار دارد که متعلق به شهرداری است و اگر شهردار اجازه دهد می‌توانیم از این مسیر برای تردد کامیون‌ها استفاده کنیم.

شهردار ساری با بیان اینکه احداث این مرکز امری اخروی است اظهار داشت:‌ آنچه که شهردار قبلی برای کمک به این مجموعه انجام می‌داد به قوت خود باقی است و ما هم کوتاهی نمی‌کنیم.

وی افزود:‌ برای کمک به ماهک، تفاهم‌نامه و سنگ‌بنایی در شهرداری ایجاد می‌کنم تا فردا چه من در شهرداری باشم و یا فرد دیگری در این مسند باشد، کمک‌ها به ماهک قطع نشود.

عبوری با ابراز خرسندی از اینکه در نقشه احداث بیمارستان ماهک، فضایی هم برای اسکان خانواده بیماران در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: توجه به این بخش بسیار حائز اهمیت است.

شهردار ساری در رابطه با مشکل راه دسترسی زمین بیمارستان ماهک گفت: موضوع را به شهردار منطقه سه ارجاع داده و خودم هم شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنم.

جمال باقری، عضو شورای شهر ساری نیز در این نشست اظهار داشت: افراد آسیب‌پذیر جامعه نیاز به کمک ما دارند و نگرش شهردار ساری در این بخش‌ها بسیار جلوتر از ما است.

وی با بیان اینکه نیاز نیست تلاش کنیم که شهردار را به سمت چنین کارهایی سوق دهیم اضافه کرد: شهردار در این مسیر قرار دارد.

سخنگوی شورای شهر ساری ادامه داد: با احداث بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک به راحتی می‌توانیم شمال کشور را زیر پوشش قرار دهیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر