2

اولین کتابخانه اختصاصی ناشرین در تلفن‌های همراه آماده شد+تصاویر

  • کد خبر : 52359
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵

اولین کتابخانه اختصاصی در بین ناشرین کشور تحت عنوان پاتوق کتاب در کتابخانه دیجیتال نشر معارف آماده ورود به بازار شد.

خبرگزاری فارس: اولین کتابخانه اختصاصی ناشرین در تلفن‌های همراه آماده شد

امیر زارعی مدیر پروژه اولین کتابخانه اختصاصی در بین ناشرین در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس با بیان اینکه با استفاده از این نرم‌افزار خواندن کتاب در هر زمان و هر مکان، امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت: این نرم افزار قابلیت نصب بر روی کلیه تبلت‌ها و گوشی‌های همراه را دارا خواهد بود. در حال حاضر نسخه پاتوق کتاب برای سیستم عامل IOS  آماده استفاده برای کاربران تبلت‌ها و گوشی‌های همراه شرکت Apple  است.

 

 

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۱ نسخه Android این نرم افزار برای کاربران این سیستم عامل ارائه خواهد شد. این نرم افزار حاصل کار تیمی جمعی از برنامه نویسان است که برای تهیه نسخه IOS  آن ۸ ماه زمان صرف کردند.

مدیر پروژه پاتوق کتاب درباره ویژگی‌های این نرم افزار گفت: نصب رایگان نرم افزار، قابلیت خرید اینترنتی کتب نشر معارف، محیط کاربری و گرافیکی جذاب، امکان انتخاب و تغییر تم کتابخانه، قابلیت پخش موسیقی پس زمینه هنگام مطالعه کتاب، دانلود همزمان چند کتاب و امکان توقف دانلود و از سرگیری دانلود در زمانی دیگر را دارد.

 

به گفته وی امکان جستجوی در متن کتب، امکان book mark صفحات کتاب، امکان دسترسی آسان و سریع به فهرست کتب و رجوع به صفحات با استفاده از فهرست، امکان بزرگنمایی بر روی کلیه صفحات و نمایش کلی صفحات کتاب، ایجاد حساب کاربری در سایت پاتوق کتاب به هنگام نصب نرم افزار به منظوردسترسی به سایت پاتوق کتاب، قابلیت خرید کتاب در یک زمان و دانلود کتاب‌ها در زمان دیگر، قابلیت مشاهده و افزایش اعتبار، تاریخچه سفارشات و تراکنش های مالی و دسترسی به خبرنامه سایت به منظور آگاهی از آخرین اخبار حوزه کتاب از دیگر ویژگی‌های «پاتوق کتاب» است.

زارعی درباره امنیت نرم افزار توضیح داد: رمزنگاری کتب در چندین سطح و به روش‌های مختلف باعث شده امکان سوء استفاده و سرقت کتب به حداقل رسیده و اطمینان بخش سایر ناشرین به منظور ارائه کتب به صورت الکترونیکی باشد.

وی با بیان اینکه نسبت به میزان کدها و تصاویر استفاده شده در نرم افزار، از حجم آن تا حد امکان کاسته شده است، تصریح کرد: این نرم افزار کمترین مقدار ممکن از حافظه دستگاه را دارد و عملکرد مناسب نرم افزار و دستگاه حفظ می‌شود.

 

مدیر پروژه پاتوق کتاب خبر داد: پس از ارائه نرم افزار درصورت علاقمندی کاربران و دریافت بازخورد مناسب مخاطبین ویژگی‌های دیگری را به برنامه اضافه کند.

وی افزود: امکان جستجو در کتابخانه به منظور یافتن کتاب مورد نظر، قابلیت دسته بندی موضوعی کتاب در کتابخانه، دریافت موسیقی دلخواه از سایت پاتوق و انتخاب آن به هنگام مطالعه کتاب، دریافت jl دلخواه از سایت  پاتوق و اضافه کردن کتب صوتی به کتابخانه بخشی از این ویژگی‌ها است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر