2

نگاه لیبرالیستی محمدرضا خاتمی دلیل اهانت وی به نهادهای اصیل انقلاب بود

  • کد خبر : 5363
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران و عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه ۸۸ و موضع‌گیری‌های فتنه‌گران، گفت: فتنه سال ۸۸ موضوعی بود که براساس آن، افراد موقعیت خود را به معرض نمایش گذاشتند. افق – فارس:وی افزود: در جریان فتنه افرادی هم سکوت پیشه کردند، این در […]

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران و عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه ۸۸ و موضع‌گیری‌های فتنه‌گران، گفت: فتنه سال ۸۸ موضوعی بود که براساس آن، افراد موقعیت خود را به معرض نمایش گذاشتند. افق – فارس:وی افزود: در جریان فتنه افرادی هم سکوت پیشه کردند، این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که سکوت حرام است و همه باید شفاف سخن بگویند. البته برخی در آن دوران علناً با فتنه مخالفت و برخی هم علناً با فتنه همراهی کردند و این مسئله‌ای است که برای مردم روشن شده و ملت امروز به‌راحتی افراد را می‌شناسد.

* مردم در آینده به کسانی که در فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی کردند، رأی نخواهند داد

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مردم تکلیف خود را با فتنه‌گران می‌دانند و در آینده هم به کسانی که در فتنه ۸۸ نقش‌آفرینی کردند، رأی نخواهند داد.

آقاتهرانی در ادامه این گفت‌وگو می‌گوید: “از نظر بنده کار زشتی است که برخی در نوشته‌های خود بداخلاقی کرده و می‌خواهند دیگران را تخریب کنند، این کار واقعاً ناپسند است. ”

وی با بیان اینکه فتنه برکاتی نیز دارد، به آشکار شدن تقابل و عناد برخی با اصل نظام اشاره کرد و گفت: کسانی که مسلمان بوده و تعهد ملی دارند، حاضر نمی‌شوند که نظام به مخاطره بیفتد.

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در ادامه اظهار داشت: اقدام اخیر آقایان در توهین به سپاه هم موضوع جدیدی نیست چرا که این آقایان و فتنه‌گران هیچ وقت بچه‌های ارزشی و نیروهای جنگ و جبهه را برنمی‌تابیدند لذا در حال حاضر هم توهین آنها اتفاق تازه‌ای نیست.

* نهادهایی همچون سپاه و بسیج کتک‌خورده راه انقلاب هستند

“نهادهایی همچون سپاه و بسیج که از دیرباز در مقابل دشمنان سینه سپر کرده‌ و کتک‌خورده راه انقلاب هستند و ما آنها را بسیار ارزشمند می‌دانیم و کمال ادب و احترام را نسبت به آنها داریم. ”

آقاتهرانی ادامه داد: از برکات نظام اسلامی آزادی بیان است که هرکس می‌تواند اعتقادات خود را بیان کرده و از دیگران انتقاد کند اما باید نقادی در جای خود قرار بگیرد و بدون غرض‌ورزی و با دلسوزی همراه باشد، بنده وقتی نامه آقای محمدرضا خاتمی به فرمانده سپاه را دیدم به فکر فرو رفتم که چرا برخی با گذشت ۳۰ سال از انقلاب هنوز آداب برخورد با یکدیگر را بلد نیستند، مخصوصاً اینکه همین آقایان که در دوران حکومت‌شان مدعی گفت‌وگو بودند، چرا نوع برخورد با منتقد را بلد نیستند.

وی با بیان اینکه در دورانی که حکومت در اختیار آقای محمدرضا خاتمی و امثالش بود، مباحث زیادی پیرامون گفت‌وگو مطرح می‌شد، گفت: چرا امروز یک فرد وقتی حرفی می‌زند، مدعیان گفت‌وگو اینقدر به خود اجازه می‌دهند که با عباراتی منتقد خود را خطاب می‌کنند که اصلاً شایسته نیست و هیچ سنخیتی با انتقاد ندارد و این نشان می‌دهد که آنها باید در زمینه اخلاق بیشتر از این‌ها زحمت بکشند.

نماینده مردم تهران در مجلس، بی‌تعهدی به نظام اسلامی را عامل اصلی اهانت به فرمانده سپاه و نهادهای اصیل انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: آقایان کی توانسته‌اند که ارزش‌های والای نظام اسلامی همانند قانون‌مند بودن را تحمل کنند، مشکل اصلی ما در جریان فتنه هم همین مسئله بود. زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه باید قانون‌مند باشند، چقدر آقایان به قانون تمکین کردند که امروز مجدداً صدای خود را بلند می‌کنند.

* مگر می‌شود که بسیجیان و سپاهیان سرافراز نظر سیاسی نداشته باشند

شبهه افکنی‌ها در رابطه با منع امام از ورود نظامیان به عرصه سیاست، موضوع دیگر گفت‌وگوی فارس با آقاتهرانی بود که وی در این رابطه گفت: امام راحل نفرمودند که سپاه در عرصه سیاست وارد نشود، ایشان فرمودند که نظامیان در سیاست دخالت نکنند، یعنی افراد می‌توانند نظرات سیاسی داشته باشند.

“مگر می‌شود که کسی نظر سیاسی نداشته باشد، سیاست ما عین دیانت ماست و وقتی کسی دیانت دارد سیاست هم خواهد داشت. ”

عضو ارشد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه مگر می‌شود که بسیجیان و سپاهیان سرافراز نظر سیاسی نداشته باشند، اینکه سپاه بسیج نباید نظر سیاسی داشته باشند را غیرممکن دانست و تصریح کرد: به هیچ وجه در کشور ما و حتی در تمام کشورها این امکان وجود ندارد که کسی نظر سیاسی نداشته و یا به او بگویند که شما حق ندارید نظر سیاسی داشته باشید.

آقاتهرانی افزود: داستان فتنه‌گران و اینکه باید همه مرز خود را با آنها روشن کنند هم امری بدیهی است، بنده وقتی سخنان فرمانده سپاه را خواندم، دیدم که موضوع غیرعادی مطرح نشده است و نمی‌دانم چطور به این آقایان بر خورده است.

* محمدرضا خاتمی می‌گفت ما دموکراسی را به جایی رساندیم که می‌توان امام حسین(ع) را هم به چالش بکشید

وی، اهانت فتنه‌گران به سپاه پاسداران و نهادهای اصیل انقلاب را دارای ریشه‌های متفاوت دانست و تأکید کرد: ممکن است یک ریشه این اهانت‌ها، انحراف فتنه‌گران در مورد بینش اعتقادی باشد؛ برخی ولایت فقیه و حتی ولایت امام معصوم را هم برنمی‌تابند و قصد دارند که به شکل لیبرالیستی فکر کنند.

“اتفاقاً در همین مورد به یاد دارم که آقای محمدرضا خاتمی زمانی در دانشگاه صنعتی اصفهان سخنرانی می‌کرد و در مورد چگونگی پایان یافتن دولت اصلاحات به دانشجویان بشارت می‌داد و می‌گفت که «ما دموکراسی را به جایی رسانده‌ایم که شما می‌توانید امام حسین (ع) را هم به چالش بکشید»؛ چنین بینش و دیدگاهی نهایتی غیر از اهانت به نهادهای اصیل انقلاب ندارند. ”

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: ما ولایت را یک قدرت الهی می‌دانیم که از جانب خدای متعال هم مشروعیت می‌یابد اما برخی به اکثریت آرا نگاه کرده و چون سبک دموکراسی غربی را پذیرفته‌اند، آن سبک را هم تبلیغ کرده و در مسیر همان سبک حرکت می‌کنند اما نظام اسلامی به هیچ وجه سبک دموکراسی غربی را ندارد.

* نگاه لیبرالیستی محمدرضا خاتمی دلیل اهانت وی به نهادهای اصیل انقلاب بود

“کسانی که خیال می‌کنند، نظام اسلامی سبک دموکراسی غربی را دنبال می‌کند، باید بدانند که دچار انحراف سیاسی هستند “، این نکته دیگری بود که آقاتهرانی به آن اشاره کرد و گفت: مردم ایران برای چنین چیزی انقلاب نکردند، اگرچه بخشی از انقلاب اسلامی جمهوریت است اما جمهوریت نظام با اسلامیت نظام ارتباط تنگاتنگ دارند و این دو، موضوع منفصل از یکدیگر نیستند که افراد یکی را انتخاب و دیگری را طرد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تأکید کرد: نگاه لیبرالیستی و توجه به دموکراسی غربی باعث شد که امروز آقای محمدرضا خاتمی به نهادهای اصیل انقلاب اهانت کند و در واقع این اهانت‌ها دیکته شده غرب است چرا که وجود سپاه و بسیج از نظر غرب دارای اشکال جدی است لذا کسی که غربی‌ فکر می‌کند، به سپاه هم اهانت خواهد کرد از این رو اهانت‌های آقای خاتمی به نهادهای اصیل انقلاب را طبیعی می‌دانم چرا که بینش گذشته آقایان هم، همین بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر