1

فتنه آینده فتنه‌ای ترکیبی است که مقابله با آن هوشیاری مردم را می طلبد

  • کد خبر : 55558
  • ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

در طول تاریخ آقازادگانی همچون قمر بنی هاشم، حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زینب (س) که دارای نقش مثبت بوده اند و اما برخی که همچون جعفر کذاب بدنبال ایفای نقش منفی بوده اند که در نهایت ، آقازادگی همچون چاقویی می ماند که هم می تواند موثر واقع شود و هم منفی ایفای نقش کند.

 حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی با بر شمردن نقش بصیرت مردمی اظهار داشت: هر انسانی به دو عنصر ایمان و بصیرت نیازمند است که متوازن نبودن این دو عنصر در ابعاد رفتاری سیاستمداران و مردم باعث انحراف از اهداف اصلی می گردد.
وی ادامه داد: وجود تقدس گرائی صرف، منجر به ایجاد خوارج نهروان و همچنین وجود بصیرت به تنهایی منجر به ایجاد منافقین می گردد که متوازن بودن این دو عنصر را ما در رفتار سیاسی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) مشاهده می کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق تاریخ و همچنین عبرت پذیری از آن گفت: بازگو کردن حوادث تاریخی در آیات مختلف قرآنی حاکی از نقش مهم تاریخ شناسی در افزیش بصیرت دارد چرا که در صورت شناسائی فرمول حاکم بر تاریخ، ماندگاری و تداوم زندگی و انقلاب ها حتمی خواهد بود.
وی افزود: علت تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت بصیرت این است که این مهم بخاطر بازدارندگی ، کنترل کنندگی و هدایت کنندگی انسان را می تواند از آینده آگاه سازد و آنهائی در جامعه امروزی موفق هستند که جلوتر از زمان را درک می نمایند.
سعیدی با اشاره به نقش خواص در طول تاریخ در عرصه مناسبات سیاسی گفت: در طول تاریخ سه گروه آقازادگان، همسران و خواص در عرصه انقلاب ها و مناسبات سیاسی تاثیرگذار بوده اند.
وی با تاکید این که آقازادگی فی نفسه بد نیست اظهار داشت: در طول تاریخ آقازادگانی همچون قمر بنی هاشم، حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زینب (س) که دارای نقش مثبت بوده اند و اما برخی که همچون جعفر کذاب بدنبال ایفای نقش منفی بوده اند که در نهایت ، آقازادگی همچون چاقویی می ماند که هم می تواند موثر واقع شود و هم منفی ایفای نقش کند.
سعیدی ادامه داد: در موضوع خواص نیز، ما دو دسته داریم و یک آن دسته از خواصی هستند که روی صحنه نقش گردان هستند و دوم دیگر خواصی هستند که پشت صحنه به ایفای نقش می پردازند که البته شناسائی این دسته از خواص برای مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: در فتنه ۸۸ نیز عده ای از خواص بودند که در روی صحنه و در خیابانها آشوب می کردند و عده ای هم در پشت صحنه به آشوب طلبی می پرداختند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با دسته بندی عملکرد خواص در فتنه ۸۸ خاطر نشان کرد: اکثریت خواص در فتنه ۸۸ در کنار رهبری و مردم قرار گرفتند و به ارشاد مردم پرداختند ، دسته ای مقابل انقلاب ایستادند ، دسته ای دیگر ساکت ماندند و بصورت آگاهانه و یا نا آگاهانه در راستای تامین منافع فتنه حرکت کردند و البته دسته ای دیگر هم بودند که به صورت دو طرفه عملکرد داشتند.
وی افزود: شناسایی و مراقبت از بازیگردانان واقعی پشت صحنه و همچنین شناسائی افرادی که به صورت دو طرفه کار می کردند از اقداماتی است که مردم در راستای حفظ انقلاب می توانند انجام دهند.
سعیدی با اشاره به واکنش مردم نسبت به هتک حرمت به شعائر دینی و همچنین حمایت مردم از نظام و ولایت گفت: در معنی و مفهوم کلمه ولایت دو عنصر پیوستن به جبهه حق و گسستن از جبهه باطل وجود دارد. در روزگاری پیامبران ، امامان و حضرت امام خمینی (ره) محور حق بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری محور حق است.
وی ادامه داد: رکن اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی، عشق ورزیدن به رهبری همراه با تبعیت از ایشان و همچنین حضور در همه صحنه ها است که مراقبت و هوشیاری و حرکت در جهت رهبری از وظایف امروزی ماست و این سه عنصر نقش تعیین کننده ای در شکل دهی یک امت انقلابی ، بیدار ، هوشیار و ولایتمدار دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پیامدهای فتنه ۸۸ گفت: این فتنه پیامدهای بسیار تلخی از جمله تزلزل جایگاه نظام در عرصه بین المللی و وارد شدن اتهاماتی که در شان نظام نبود را در پی داشت و البته یک فرصت را تبدیل به تهدید برای نظام کرد.
وی افزود: البته فتنه ۸۸ دارای پیامدهای خوبی هم بوده است که از جمله می توان به مرزبندی میان خواص، شکست طرح انقلاب مخملی ، پیوند میان مردم و رهبری و همچنین ایجاد خط قرمز برای مردم در مقابل ارزشها را اشاره کرد.
سعیدی با تاکید بر لزوم هوشیاری در مقابل تکرار فتنه های مشابه اظهار داشت: فتنه ۸۸ قابلیت تکرار به شکل دیگری را دارد و این موضوع هوشمندی همه را می طلبد چرا که دشمن امروز با اعمال فشار از طریق تمرکز بر موضوع تحریم سعی در تغییر محاسبات مردم و عقب نشینی آنها از اصول و مبانی اصلی انقلاب را دارد.
وی تصریح کرد: فتنه جدید برخلاف فتنه قبلی، محور اصلی آن نظام سلطه و سپس ضد انقلاب وطنی خارج نشین و داخل نشین و نیز برخی قدرت طلبانی که در فتنه قبل پشت صحنه در حال برنامه ریزی بودند می باشند و در فتنه آینده همه آنها دست بکار خواهند شد تا آشوبی جدیدی را ایجاد کنند و این مهم هوشیاری بیش از گذشته مردم را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: به تعبیر بزرگان ، امروز ما شاهد جنگ میان اراده مردم و رهبری در مقابل به اراده دشمنان نظام جمهوری اسلامی هستیم که تجربه نشان داده است فاتح میدان ، کسی است که در صحنه حضور مداوم دارد و البته ملت ایران در طول ۳۳ سال انقلاب خود ، نشان داده اند که خوب راه خود را پیدا می کنند و ارزشهای بدست آورده را به سادگی از دست نخواهند داد و پاسدار دستاوردهای انقلاب خواهند بود.
ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر