5

زمین خواری شهرام جزایری و پرونده آن

  • کد خبر : 5687
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر ضرورت برخورد قاطع با متصرفان و متخلفان اراضی بیت‌المال تاکید و خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده مربوط به اراضی هفت‌باغ همواره مورد توجه است. یدالله موحد با اشاره به کشف رد پای خانواده شهرام جزایری در پرونده اراضی شهرک زیتون عنوان کرد: از آنجا که پرونده‌های شهرام جزایری باید […]

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بر ضرورت برخورد قاطع با متصرفان و متخلفان اراضی بیت‌المال تاکید و خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده مربوط به اراضی هفت‌باغ همواره مورد توجه است.


یدالله موحد با اشاره به کشف رد پای خانواده شهرام جزایری در پرونده اراضی شهرک زیتون عنوان کرد: از آنجا که پرونده‌های شهرام جزایری باید به صورت متمرکز در تهران رسیدگی شود، پرونده مربوط به اراضی شهرک زیتون نیز به دادستانی کل کشور ارجاع شده و دادستان کل کشور پرونده را به دادستان تهران ارجاع داده‌اند که تاکنون دستور توقف نقل و انتقالات صادر شده و سایر رسیدگی‌ها نیز در دست انجام است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز تعیین تکلیف اراضی هفت‌باغ را از اولویت‌های مورد نظر شورای حفظ حقوق بیت‌المال عنوان کرد.
حجت‌الاسلام علی توکلی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان با بیان این مطلب ادامه داد: با تعیین تکلیف اراضی هفت‌باغ ضمن تسهیل برنامه‌ریزی‌های بعدی در حوزه این اراضی، از مراجعات به دادگستری و سایر نهادهای مربوطه کاسته می‌شود.
وی افزود: باید کمیته‌ای متشکل از معاونت عمرانی استانداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری کرمان، شهرداری ماهان، دادستان کرمان، سازمان بازرسی و اداره کل اطلاعات تشکیل شده و نسبت به بررسی دقیق و انجام اقدامات لازم برای حل مسایل مربوط به این اراضی اقدام کنند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان یادآور شد: مباحث مربوط به اراضی هفت‌باغ باید برای همیشه تعیین تکلیف شود تا برنامه‌های شورای عالی شهرسازی بتواند بر اساس طرح‌های مصوب اجرا شود.
توکلی در ادامه، همکاری و تعامل موجود بین اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال را زمینه‌ساز ارائه خدمات مناسبی در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها و اقدامات به منظور حراست از حقوق بیت‌المال با جدیت و به صورت هدفمند ادامه خواهد یافت.
وی بر برخورد قاطع و جدی با متخلفان و متصرفان اراضی بیت‌المال تاکید کرد و افزود: در این رابطه باید به گونه‌ای عمل شود که امکان سوءاستفاده‌های بعدی نیز از متخلفان گرفته شود.
رئیس شورای قضایی استان کرمان همچنین اظهار کرد: براساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اجرای حکم خلع ید مربوط به ۲۵۰ هکتار از اراضی ماهان نیز به زودی اجرا خواهد شد.
توکلی عنوان کرد: تعیین تکلیف برخی از اراضی بخش چترود نیز در دست بررسی است که تسریع در رسیدگی آنها همواره مورد توجه قرار دارد.
وی تاکید کرد: در راستای برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی بیت‌المال باید با موارد کلان به صورت جدی‌تر و با سرعت بیشتری اقدام شود. ضمن آنکه با متخلفان موارد خرد نیز باید به‌صورت جدی برخورد شود.

منبع:  ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر