5

موقوفات خدمات را طولانی تر می کند

  • کد خبر : 5795
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: موقوفات خدماتی را که افراد می‌توانند در یک مقطع کوتاه ارائه کنند را طولانی‌مدت می‌کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه نتیجه وقف کردن جاودانه شدن خدمات انسان است، گفت: در روایات بسیاری نیز بر وقف تاکید شده و انسان پس از مرگ از سه طریق وقف، فرزند […]

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: موقوفات خدماتی را که افراد می‌توانند در یک مقطع کوتاه ارائه کنند را طولانی‌مدت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه نتیجه وقف کردن جاودانه شدن خدمات انسان است، گفت: در روایات بسیاری نیز بر وقف تاکید شده و انسان پس از مرگ از سه طریق وقف، فرزند صالح و سنت حسنه می تواند از ثواب آنها استفاده کند.

مصباحی‌مقدم افزود: بهترین کار برای تشویق مردم به سمت انجام وقف مدیریت صحیح موقوفات است و نباید موقوفه‌ای بر اثر نبود مدیریت درست متروکه شود و یا در حداقل بهره‌برداری مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت نادرست وقف سبب صدمه به فرهنگ وقف می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای مالی جدید برای توسعه وقف مثل اوراق وقف و حتی وقف پول این امکان را به وجود می‌آورد که کسانی که قدرت وقف کردن یک منابع مالی بزرگ و درست را دارند، بتوانند در وقف کردن سهیم شوند.

مصباحی‌مقدم بیان کرد: رسانه‌ها باید مردم را با فوائد و آثار وقف در جامعه آشنا کنند و بهترین موقوفات و بازدهی‌هایی که از این موقوفات بدست می‌آید را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

وی افزود: اگر وقف در کشور ما جدی گرفته شود، بخش عظیمی از نظام تامین اجتماعی را که برای ارائه خدمات به آن نیاز است را پوشش می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار اقتصادی وقف تاکید کرد: ایران موقوفات زیادی دارد که متروک مانده و شاید بتوان گفت که یک سوم املاک ایران موقوفه است که هنوز احیاء نشده است.

مصباحی‌مقدم افزود: اگر این موقوفات احیاء شوند بخش عظیمی از نیاز نیازمندان و خدمات عمومی که از راه وقف قابل تامین است را پوشش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر