1

پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران، جنگ طلبی صدام را علنی کرد.

  • کد خبر : 5939
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار عبداله ویسی به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ، به شرایط دوران دفاع مقدس اشاره‌ای داشت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان نظام به طرق مختلف به مبارزه با انقلاب ما پرداختند و در نهایت جنگ تحمیلی را علیه کشور ما به راه انداختند. سردار […]

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار عبداله ویسی به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ، به شرایط دوران دفاع مقدس اشاره‌ای داشت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان نظام به طرق مختلف به مبارزه با انقلاب ما پرداختند و در نهایت جنگ تحمیلی را علیه کشور ما به راه انداختند.

سردار ویسی افزود: حمله نظامی ارتش صدام با توهم تصرف سه روزه خوزستان و شش روزه تهران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با عبور از مرزهای ما و شکستن حقوق مشترک و بین‌المللی از هوا، زمین و دریا آغاز شد و از همان روزهای آغازین تجاوز، غیرتمندان مرزنشین به همراه نیروهای مسلح موجود در منطقه، پیش روی دشمن را متوقف و یا آهنگ سرعت آن را کند کردند.

وی گفت: حاصل رخداد صورت گرفته اشغال ۱۴ هزار کیلومتر مربع از سرزمین کشورمان و تخریب و تصرف ده ها شهر مرزی و ۲۰۰۰ روستا به همراه آوارگی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مردم ما بود.

سردار ویسی با بیان اینکه صدام و ارتش او در روزهای آغاز جنگ طعم تلخ ناکامی به همراه برهم خوردن تمام معادلات ترسیم شده را نوشیدند، گفت: در این جنگ نابرابر که به مدت ۲۸۸۷ روز به طول انجامید، صدام ازحیث منابع مالی، انسان، تسلیحاتی و اطلاعاتی و تبلیغاتی توسط مرتجعین و مستکبرین جهان حمایت می شد و می‌کوشیدند که صدام را ذیحق و ما را جنگ طلب معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول جنگ تحمیلی و قبل از قطعنامه ۵۹۸، هفت قطعنامه و توصیه نامه صادر شد که همگی به نفع صدام بود، گفت: قطعنامه ۵۹۸ حقانیت ما را نمایان ساخت و نشان داد آغاز گر جنگ و تجاوز صدام بوده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس به شرایط تنظیم قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: عدم توانایی ارتش صدام در شکستن مقاومت امت حزب‌الله ایران اسلامی، آگاهی از پایمردی رزمندگان اسلام و تحلیل تئورسین های غرب و شرق از طولانی شدن جنگ سبب تنظیم این قطعنامه شد.

وی گفت: امام (ره) مصلحت نظام را در تغییر روند مبارزه می دید و لذا با پذیرش قطعنامه جبهه نظامی (سخت افزاری) به نبرد سیاسی (نرم افزاری) تغییر یافت.

سردار ویسی افزود: با پذیرش قطعنامه جنگ طلبی صدام علنی شد و همکاران و سرمایه گذاران همراه صدام همگی شکست خوردند. صدور انقلاب جامعیت یافت. یک وجب از خاک میهن و امتیازی به رژیم تجاوز گر صدام داده نشد و مجرمیت صدام در تجاوز به کشور ما توسط سازمان ملل رسما اعلام شد.

سردار ویسی در ادامه عنوان کرد: بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی گریختگان و عافیت‌طلبان دوران دفاع مقدس به انحاء مختلف یاوه‌های موهن خود را در جامعه چون بلندگوی دشمنان یا عامدا یا جاهلا به کار انداختند و هدف آنها از این سخنان گمراهی از مقصد عالی و الهی دوران پرفراز و نشیب هشت سال دفاع مقدس می باشد.

وی افزود: دشمنان دوست‌نما جهت تشویش در اذهان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را از موضع ناتوانی جمهوری اسلامی می‌دانند. زهی خیال باطل اگر روزهای اول جنگ ارتش متجاوز صدام ۱۲ لشکر و ۱۵ تیپ داشت در سال ۶۷ ارتش صدام از حیث تعداد به پنج برابر افزایش یافته بود و از حمایت‌های ناوگان‌های غربی و شرقی و اروپایی در حوزه خلیج فارس بی نصیب نبود و ما شاهد حمله مجدد ارتش عراق در ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ بودیم که ناظران آن دوران خوب بیاد دارند چگونه ملت بزرگ ایران اسلامی متجاوزین را از این کشور بیرون انداختند.

سردار ویسی با طرح این سوال که جام زهر چه بود، گفت: جام زهر این بود که حضرت امام خمینی (ره) به سران مرتجع خلیج فارس متذکر می‌شدند که اگر صدام از این جنگ رهایی یابد منطقه را به آتش می‌کشد و آنها توجه نمی‌کردند. هرچند که صدام پس از پذیرش شکست از سوی جمهوری اسلامی ایران به کویت حمله کرد و به دلایل واهی آن را اشغال و با حملات موشکی، عربستان را آماج خود قرار داد و شیخ کویت پس از رانده شدن از کشور خود از جمهوری اسلامی معذرت خواهی کرد که چرا به رژیم صدام کمک کرده و به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) توجه نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5939

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر