4

مدل ۱+۲ مطرح شده برای انتخابات چگونه مدلی است

  • کد خبر : 59778
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

مصطفی رضا حسینی : مدل ۱+۲ مطرح شده برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری یازدهم چگونه مدلی است یک کیست و ۲ کدامند؟ آنچه مُسَلّم است اینکه نتیجه آن به نفع آقای احمدی نژاد و جریان انحرافی است. اینکه چرا و چگونه از جمع بستن ۱+۲ نتیجه پیش بینی شده حاصل می شود بر می گردد به این مهم که آقای دکتر قالیباف چند سال است که در انتظار انتخابات یازدهم می باشد و طی این سالها برنامه ریزی و بشدت در حال کار و تلاش برای ورود و برنده شدن در رقابت انتخابات می باشد و بسیار بعید است که حاضر شود به نفع ضلع دیگر ائتلاف کنار برود زیرا احتمالاً نظر سنجی های صورت پذیرفته توسط تیم کاری او را بخت اوّل ریاست جمهوری تشخیص و این به امیدهای دکتر افزوده است.

از طرف دیگر آقای دکتر حداد عادل نیز خود را بخت نخست می داند، زیرا تیم کاری وی نیز با این تحلیل که رأی اول و بالای وی در شهر تهران هنگام ورود به مجلس شورای اسلامی را به کل کشور تعمیم می دهند و به آن چاشنی یک دوره ریاست مجلس را هم می افزایند و حتماً به پایگاههای ایجاد شده توسط جبهه پایداری در سراسر کشور هم نیم نگاهی دارد و نباید از کمک احتمالی دولت هم نا امید باشد. زیرا طی این هشت سال با بهره گیری از اخلاق و رفتار بسیار مودب و آرام خود سعی داشته تا از انتقاد علیه دولت بپرهیزد.

امّا جناب دکتر ولایتی به عنوان ضلع دیگر ائتلاف گزینه ای با سوابق درخشان ، محبوب و معقول که شاید با بهره گیری از طب درمانی وضعیت موجود را مداوا کند این چهره دوست داشتنی نشان داده است به هیچ وجه اهل جنجال و بحث و جدل نمی باشد.

لذا بنظر می رسد در اوضاع احوال اقتصادی اجتماعی موجود چالش هایی که دولت یازدهم با آن مواجه خواهد بود منجر به این شود که دکتر ولایتی انگیزه ورود جدی به این عرصه را نداشته باشد ضمن اینکه وی به عنوان مشاور مقام معظم رهبری از جایگاه حساس و مهمی برخوردار می باشد لذا حیف است وارد گردونه ای شود که سرو ته آن نامشخص است و ممکن است در لای چرخ دنده های بی حرمتی های آن شکسته شود فرض کنیم کاندیدای دولت از همان روش دکتر احمدی نژاد در انتخابات دهم استفاده کند و صحیح و نا صحیح آن کند که همه دیدیم آنگاه برای چهره ای مانند دکتر ولایتی چه اتفاقی می افتد؟

اینکه ولایتی از سلامت کامل و عزت نفس برخوردار است بر هیچ کس پوشیده نیست امّا وقتی تیم ها و برنامه های مخرب شروع شود و کدهای غلط و غیر واقع و غیر منصفانه به مردم دهند چه کسی تضمین می دهد که ستون های ارزشی نظام بار دیگر خرد نشوند .

با این تفاوت ها چگونه و چرایی شکل گیری ائتلاف بحث مهّمی است به نظر آقای دکتر قالیباف برای پر کردن سبد رأی خود به دو گزینه دیگر نیاز دارد و آقای دکتر حداد هم در همین فکر است در حالیکه دکتر ولایتی احتمالاً در پی ایجاد نظم ، نسق دادن ، آرام کردن فضای سیاسی ، ضرورت وجود وحدت و همدلی در بین اصول گرایان می باشد و شاید به این خاطر حاضر شده به میدان بیاید.

بنابراین نه آقای دکتر حداد به نفع دیگری کنار خواهد رفت و نه دکتر قالیباف و تصمیم یک جانبه دکتر ولایتی هم نتیجه ای ندارد، در این صورت چند حالت متصور است که هر کدام پیش بیاید به نفع احمدی نژاد خواهد بود .

۱- شکستن رأی بین نیروهای اصول گرا که همان خواسته جریان انحرافی است .

۲- رأی حکمیت به کنار رفتن قالیباف یا حداد عادل منجر شود که در آن هنگام حتماً بسیاری از هواداران حمایت خود را از آنان قطع و به گزینه دیگری روی خواهد آورد زیرا روش و شیوه مدیریت آقای حداد عادل با آقای قالیباف بسیار متفاوت است.

۳- با خرد شدن آرا به دلیل اینکه جریان اصلاحات هم نمی تواند خود را برای انتخابات یازدهم سازماندهی و چهره قابل قبول ارائه نماید و قدرت جذب ریزش بخشی از آرا اختلافی اصول گرایان را ندارد.

در نهایت آنچه اتفاق خواهد افتاد این است که تیم انتخاباتی جریان انحرافی با در اختیار داشتن بیشترین ثروت و قدرت هنگام انتخابات با بهره گیری از ابزار خود و زمینه سازیإهایی که طی این سالها نموده است و حرکت های خلق الساعه جدیدی که طی ماههای آتی مشاهده خواهیم نمود میدان داری نموده و با مدیریت فضا و زمان کاندیدای خود را راهی پاستور خواهند نمود.

جناب دکتر قالیباف تجربه انتخابات مجلس نهم را از یاد نبرید جبهه پایداری و جریان دولت تحت عناوین مختلف چقدر اجازه دادند در ائتلاف صورت پذیرفته آن زمان نامزدهای مد نظر شما در لیست قرار گیرند.

لذا دوباره مرتکب اشتباه سیاسی نشوید و مطمئن باشید همان جریان حتی جایگاه وزارت هم برای شما لحاظ نخواهد کرد چه رسد به وعده احتمالی معاون اولی، آقای دکتر ولایتی شما را دوست می داریم و با ویژگی های اصیلی که دارید یا به صحنه نیائید و یا بایستی در صورت آمدن حتماً رئیس جمهور بشوید امّا این به دلایل پنهان و پیدا یک ریسک سیاسی پر خطر است و اگر نتیجه مثبت ندهد جریان انحرافی به از میدان بدر کردن یکی دیگر از چهره ها و یاران نظام و مقام معظم رهبری موفق خواهد شد.

به همین مقدار بسنده می کنم و فقط این را در آخر تأکید می کنم که ائتلاف معنا ندارد اینجا و اکنون وقت ایثار و فداکاری است کدام یک از آقایان حاضرند آنرا عملی کنند ؟

منبع خبر آنلاین
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر