2

شهید نواب ،پرچمدار تاریخ بیداری اسلامی است

  • کد خبر : 59884
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

امروز ایران در مقابل همه کشورهایی که چشم طمع به آن دارند با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم مسلمان سرمشق دیگر کشورهای مسلمان در بیداری اسلامی است.

علی اکبر ولایتی در سی و یکمین یادواره شهید نواب صفوی و اربعین پنج شهید گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر، شهید نواب صفوی را پرچمدار شماره یک و غیرتمند و تعیین‌کننده در تاریخ بیداری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی دانست.

وی افزود: شهید نواب صفوی برای خدا و مبارزه با فرقه انحرافی که توسط احمد کسروی در حال شکل‌گیری بود از نجف اشرف به سمت ایران حرکت کرد و پس از نصیحت و بالاخره تهدید به ضرب و شتم و اطمینان از اینکه این فرد گمراه که عامل شیطانی برای به انحراف کشاندن نفوس مردم به ویژه جوانان بود به عمر ننگین او پایان دادند.

وی با اشاره به نقش فدائیان اسلام در ملی شدن نفت در ۲۵ اسفند ماه ۱۳۲۹ تصریح کرد: با از میان برداشتن رزم آرا توسط خلیل طهماسبی از اعضای فدائیان اسلام بالاخره مجلس به اتفاق آرا به ملی شدن نفت در ایران رای موافق داد و با تصویب آن در سنا، در ۲۹ اسفند همان سال به امضای شاه رسید که این موضوع موید آن است که در واقع گلوله فدائیان اسلام ماجرای چندین ساله ملی شدن نفت را پایان داد.

ولایتی با مرور در تاریخ مشروطه و زمان رضاخان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد منابع نفتی ایران در اختیار انگلیسی‌ها بود، مردم ایران با پیشتازی آیت الله کاشانی هفت سال برای ملی شدن نفت تلاش کرند ولی این زحمات بعد از ۲۸ مرداد و عضویت ایران در پیمان بغداد خنثی شد که با اعتراض نواب صفوی و آیت الله کاشانی مواجه بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به تیرباران بزرگان فدائیان اسلام در سال ۱۳۰۴، نقش فداییان اسلام و اسلام‌گرایان و علمای اسلام از آغاز مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه یافت، تصریح کرد: تا اینکه امروز، ایران به برکت اسلام و تمسک به ارزش‌های اسلامی و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری از حالت انزواطلبی خارج و به قدرت اول منطقه تبدیل شد.

ولایتی مهم‌ترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی ایران را خاتمه دادن حاکمیت غرب و ساقط شدن استبداد و به دست آوردن استقلال در کشور عنوان و تاکید کرد: امروز ایران در مقابل همه کشورهایی که چشم طمع به آن دارند با رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم مسلمان و پرتو احیای ارزش‌های اسلامی سرمشق دیگر کشورهای مسلمان در بیداری اسلامی است.

وی بیداری اسلامی در ایران را نتیجه ۲۰۰ سال مبارزه در ایران دانست که از زمان جنگ‌های روس در سال ۱۸۰۳ میلادی و امضای رساله جهادیه توسط ۱۴۰ تن از علما و به جبهه قفقاز رفتن بسیاری از آنان برای مبارزه با اشغالگران روس آغاز شد و با تحریم تنباکو توسط فتوای یک عالم متعهد دینی که اولین شکستن قرارداد استعماری یک دولت قوی استعمارگر بود و پیروزی انقلاب مشروطه و مشروعه توسط علمای اسلام ادامه یافت.

ولایتی در ادامه یادآور شد: بسیاری از آنانی که در باستان‌گرایی و اسلام‌زدایی تاریخ ایران به رضاشاه کمک و قراردادهای استعماری را امضا می‌کردند خواهان مشروطه مشروعه بودند و در این زمان که آغاز بیداری اسلامی بود و پرچمدارش پیروان اهل بیت و شیعیان بودند وهابیت نیز روی کار می‌آید.

وی اذعان داشت: امروز هم در جهان اسلام دو راه روش و خط رهبری و راه دیگر روش فتنه‌گران وجود دارد ولی مردم ایران با پیروی از اهل بیت بیدارند و راه حق را می‌شناسند.

مشاور عالی رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: رهبر کشور اسلامی ایران، تنها رهبری جمهوری اسلامی ایران را ندارند بلکه رهبری یک امت اسلامی را برعهده دارند.

ولایتی تصریح کرد: امروز چشم امید مسلمانان صرفه نظر از مزدوران و کور باطنان به ایران و رهبری ایران است که رهبری آرمانی کل جهان اسلام را برعهده دارند که همه این عزت ایران به عنوان احیاکننده ارزش‌های اسلامی مرهون قیام و شهادت نواب صفوی و همراهانش است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر